کد خبر 715610
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
آزاده - سید علی اکبر مصطفوی

در مورد بصیرت، دشمن شناسی و یادشهدا کار، تلاش و هزینه های زیادی شده است البته کاری است پسندیده اما چقدر خوب بود به همان نسبت نفاق شناسی صورت می گرفت و به پیام شهدا عمل می شد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - آزاده سرفراز و ممتاز، سردار سید علی اکبر مصطفوی، حدود 10 سال از بهترین سالهای عمرش را در زندان های مخوف رژیم بعث عراق گذراند و در این مدت، مأمن و پناهگاهی برای دیگر اسرا بود. این آزاده غیرتمند در این سال ها با نوشتن خاطراتش از دوران جنگ و همچنین یادداشت هایی درباره مسائل جاری کشور، به فرهنگ ایثار و جهاد، خدمت می کند. آنچه در ادامه می خوانید، یادداشتی از این سردار خستگی ناپذیر است که به تازگی به دست مشرق رسیده است...

آیه 15 از سوره اَسراء وظیفه هر مسلمان را به خوبی روشن نموده است.
«مَّنِ اهْتَدَیٰ فَإِنَّمَا یَهْتَدِی لِنَفْسِهِ وَ مَن ضَلَّ فَإِنَّمَا یَضِلُّ عَلَیْهَا وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَیٰ وَ مَا کُنَّا مُعَذِّبِینَ حَتَّیٰ نَبْعَثَ رَسُولًا» ترجمه آیه: هر که هدایت شود به سود خود هدایت شده است و هر که گمرا ه گردد به زیان خود گمراه شده است و هیچکس بار گناه دیگری بر دوش نکشد و ما هیچ قومی را عذاب نمی کنیم تا آنگاه که برایشان پیامبر بفرستیم.

این آیه در واقع با جامعه اسلامی که قرآن در اختیار دارد حجت را تمام کرده است. لازم به یادآوری است اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در واقع همان امر به معروف و نهی از منکر است که وظیفه همه ما است. در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تنها شهدا بودند که به وظیفه خود عمل کردند اما متأسفانه بعد از خاتمه 8سال دفاع مقدس بسیاری از قانون شکنان از سکوت، بی تفاوتی و مصلحت اندیشی بسیاری از جانبازان، آزادگان، خانواده های شهدا و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی کاملا سوء استفاده نموده به قانون شکنی و غارتگری خود ادامه داده و می دهند با این وضعیت اگر دلسوزان نظام و ولایت احساس مسئولیت نکنند در آینده نزدیک با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد. آگاهی بخشی جامعه یعنی عمل به پیام شهدا، آرمان های امام«ره» و رهنمودهای رهبری. ناگفته نماند در مورد بصیرت، دشمن شناسی و یادشهدا کار، تلاش و هزینه های زیادی شده است البته کاری است پسندیده اما چقدر خوب بود به همان نسبت نفاق شناسی صورت می گرفت و به پیام شهدا عمل می شد. ضمنا منافق است که از پشت خنجر می زند. متاسفانه افراط و تفریط در جامعه آسیب های فراوانی به نظام مقدس و ملت وارد آورده است. اگر اینگونه نبود بسیاری از مشکلات کنونی را نداشتیم. امام «ره» با عمل به پیام شهدای کربلا بود که به یاری خدا و همت ملت رژیم 2500ساله سلطنتی را واژگون ساخت و اگر تنها به یاد شهدای کربلا می بود، حکومت ننگین پهلوی پابرجا بود و لذا یاد شهدا و دشمن شناسی مهم است اما راه شهدا و نفاق شناسی اهم است. شایان ذکر است. تقدیر و قدرشناسی از ایثارگران و خانواده های شهدا و خدمتگزاران کار خوب و پسندیده ای است اما بهترین قدرشناسی و تقدیر از ایثارگران، خانواده های شهدا و خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت، اجرای قانون و ضوابط در رأس همه رعایت عدالت و رفاه اجتماعی قرار دارد. البته دوست و دشمن به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف اذعان دارند اما اگر این دستاوردها با معیارهای اسلامی که برای آن ها صدها هزار شهید، جانباز و آزاده تقدیم شده است، انطباق و سازگاری نداشته باشد، پس فرق بین ما و کسانی که محکومشان می کنیم چیست؟

ضمنا ما ایثارگران اگر پیام رسان شهدا نباشیم، از دیگران نباید انتظار داشته باشیم. لازم به ذکر است ملاک و معیار برای انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری از منظر قرآن، تقوا، نیکی و خدمت به خلق خدا است. در واقع یعنی تعهد، شایستگی و تجارب در اداره امور اجرایی کشور می تواند کارساز واقع گردد. با تمام این تفاصیل اگر 3قوه با نظارت رهبری با هم توافق و تفاهم داشته باشند، رئیس جمهوری می تواند کاری از پیش ببرد. در غیر اینصورت وعده و وعیدهایی که از جانب کاندیداها به ملت داده می شود همچون گذشته  آب در هاون کوبیدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس