سهراب صلاحی

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به تغییرات صورت گرفته در دانشگاه آزاد گفت: ولایتی با اقدامات اصلاحی دانشگاه را در ریل اصلی قرار دهد.

به گزارش مشرق، سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به تغییر رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: فلسفه تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی کمک به آموزش عالی کشور برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها بود اما در ارزیابی عملکرد این دانشگاه می‌بینیم،دانشگاه آزاد در برخی زمینه‌ها موفق و در برخی زمینه‌ها ناموفق بوده است.

وی به دلایل عدم موفقیت دانشگاه آزاد در برخی عرصه‌ها اشاره و تصریح کرد: در برخی ادوار تلاش شد، این دانشگاه به عنوان باشگاه احزاب سیاسی تبدیل شود و فعالیتهای سیاسی را بر فعالیتهای علمی ترجیح دهد.دیگر اینکه به دلیل توسعه بی‌برنامه دانشگاه آزاد این دانشگاه در حال حاضر با مشکلات مالی زیادی مواجه شده است که برای حل آن بدون درنظرگرفتن شاخص‌های علمی آموزش عالی اقدام به گسترش رشته‌های دانشگاهی کرده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به اینکه ظهور رشته‌های بدون مجوز در دانشگاه آزاد دغدغه اصلی اساتید دانشگاه آزاد و مسئولان آموزش عالی کشور است، اضافه کرد: امیدواریم آقای ولایتی با توجه به اینکه خود فردی دانشگاهی است در جهت اصلاح رویکرد دانشگاه آزاد و قرار دادن آن بر ریل اصلی عمل کند.

صلاحی افزود:دانشگاه آزاد باید به آموزش عالی برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، پژوهش و گسترش علم در کشور و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز کشور کمک کند، لذا امیدواریم آقای ولایتی با اقدامات خود این بحث را دنبال کند.

وی تصریح کرد: شائبه اینکه برخی از مسئولان این دانشگاه حقوق‌های بالای ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان دریافت می‌کردند موضوعی است که آقای ولایتی باید آن را دنبال کند و اگر چنین چیزی صحت دارد با معرفی افراد به مراجع ذی ربط و قانونی دغدغه اساتید این دانشگاه که عمدتاً افرادی انقلابی و دغدغه‌مند هستند را دنبال کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید در پایان گفت: بسیج اساتید با تمام امکانات خود به مسئولان دانشگاه آزاد در جهت رفع دغدغه‌ها کمک خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس