کد خبر 715035
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
مصاحبه با میرسلیم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ورود جوان ها به بدنه دولت را ضروری دانست و در عین حال تصریح کرد: حقوق ملت بر زمین مانده است.

به گزارش مشرق، سیدمصطفی آقامیرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعدازظهر دوشنبه در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه مازندران با اشاره به درپیش بودن عید مبعث اظهار کرد: پیامبر اسلام برای تزکیه و آموزش به پیامبری مبیعوث شد و همه باید در مسیر آگاهی و تزکیه گام بردارند و اگر می خواهیم روش مسئولیت و حکومتداری را بیاموزیم باید روش پیامبر (ص) و دست پرورده او حضرت علی (ع) را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی با برخی از مسائل روبرو  است که بخش بزرگ این مسائل مربوط به داخل کشور است افزود: باید مراقب باشیم تا نرخ رشد جمعیت سیر نزولی پیدا نکند و جوانان همه باید در صحنه تولید و اشتغال باشند در حالی که این جوانان پس از فارغ التحصیلی دچار بیکاری می‌شوند.

وی با عنوان اینکه اگر همه با هم برای پیشرفت کشور دست به دست هم دهیم باز نیرو کم داریم و برای پیشرفت خود باید معتدل حرکت کنیم گفت: از لحاظ علمی، اقتصادی، و فرهنگی باید بیشتر تلاش کنیم تا کشور را به سمت پیشرفت حرکت دهیم.

میرسلیم به ادعای برخی افراد برای ایجاد شغل های آنچنانی اشاره و اضافه کرد: این صحبت ها جنبه تبلیغاتی دارد اما با ارزش نهادن به نیروی انسانی در جمهوری اسلامی می‌توان حرکت های عظیمی را در کشور انجام داد زیرا نیروی انسانی ایرانی از نظر شعور، درک و تلاش در میان بسیاری از کشورهای جهان دارای رتبه بالایی است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه نفت و گاز بزرگترین سرمایه ما نیست بلکه بزگترین سرمایه ما نیروی انسانی است گفت: در حالی که از نظر منابع نفت و گاز در رتبه بالایی قرار داریم اما اگر بتوانیم تولیدات صنایع غیرنفتی را افزایش دهیم می توانیم حرکت رو به رشدی را در جامعه داشته باشیم.

وی با ابراز تاسف از خروج دانشجویان از کشور، گفت: در حالی که دانشجویان در داخل کشور تربیت می شوند اما در خارج از کشور استفاده می شوند و دلیل اصلی این امر عدم فضای اشتغال در جامعه است.

میرسلیم با اشاره به اینکه خط مشی ۲۰ گانه جمهوری اسلامی، اقتصاد مقاومتی را از جمله این خط مشی ها دانست و گفت:این خط مشی در کشور اجرایی نشده است.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مشکل اصلی را مدیریت اجرایی کشور برشمرد و گفت:دانش، آگاهی و معرفت از شاخصه های شایسته سالاری است و در میان مهار تورم و رشد اقتصادی این اشتباه بود که مسئولان به سراغ مهار تورم رفتند.

میرسلیم گفت: باید در بدنه دولت کسانی باشند که دارای تجربه و تخصص باشند که در لحظه حساس بهترین تصمیم را گرفت.

وی با اشاره به اینکه ورود نیروی جوان به بدنه دولت ضروری است خاطرنشان کرد: با نیروی جوان می توان فضای انگیزشی و تحول را در جامعه ایجاد کرد.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: عذرخواهی از مردم در صورت اشتباه از ضرورت های مسئولان باید باشد چراکه این نشان دهنده اخلاق سیاسی و صداقت است و برخی از مسئولان تلاش می کنند تا با آمارسازی و دروغ پراکنی مردم را فریب دهند و به شعور آنها توهین کند.

وی با اشاره به اینکه حقوق ملت بر زمین مانده است گفت: دولت راستی و درستی حقوق بر زمین مانده مردم را در زمینه بیمه، مسکن و غیره به آنها پرداخت می کند و مدیریتی که شایستگی را به رسمیت می شناسند به فکر ثروت اندوزی نیست بلکه به فکر خدمت به مردم است

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس