کد خبر 715032
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
اسحاق جهانگیری

در حالی‌ که منشور حقوق شهروندی را تصویب می‌کنید و با آن عکس یادگاری می‌گیرید،‌ چگونه حاضر می‌شوید تا زمان و وقت مردم و همچنین زمان ارزشمند صدا و سیما را تلف کنید؟

به گزارش مشرق، جهانگیری در حالی به عنوان نامزد پوششی و حامی روحانی در رقابت های انتخاباتی حضور یافته که 1110 دقیقه قرار است وقت مردم را در صدا و سیما بگیرد.

در این دور رقابت های ریاست جمهوری اتفاقاتی در حال رقم خوردن است که بعد از انقلاب بی سابقه بوده است. دولت روحانی برای حفظ قدرت و کلید پاستور دست به هر کاری می زند و حتی در این بین با گرو گرفتن بودجه صدا و سیما، وارد معادلات ناصوابی علیه حقوق مردم و حق نامزدهای دیگر ریاست جمهوری شده است.

اولین بارها در انتخابات دوازدهم با روحانی و جهانگیری در حال رقم خوردن است. ایجاد موانع در مقابل پخش زنده مناظرات توسط دولت و وزیرکشور یکی از بدترین عملکردها و اقدامات سیاسی این گروه بود. در حالیکه هیچ دلیلی برای عدم پخش زنده مناظرات وجود نداشت، وزیر کشور مسائل امنیتی را بهانه قرار داد تا مانع پخش زنده مناظرات در صداو سیما شود ولی اعتراض افکار عمومی و سایر نامزدهای انتخاباتی، باعث عقب نشینی دولت از طرح خود شد.

در سوی دیگر اما اتفاق بسیار جالبی در حال رخ دادن است که از نگاه سایر ناظرین در اجحاف حقوق مردم به دور مانده  است. حضور جهانگیری در نقش نامزد پوششی و حامی روحانی در انتخابات در حالی رقم خورده که قرار است وی در صدا وسیما 1110 دقیقه وقت را برای تبلیغ روحانی و دستاوردهای دولت یازدهم به خود اختصاص دهد. این یعنی دو برابر شدن زمان نامزدهای دولتی در دفاع و تبلیغ خود در صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران.

در صورتی که هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از این آپشن برخوردار نیستند و می بایست در همان زمان 1110 دقیقه از برنامه های خود دفاع کنند یا به نقد عملکرد دولت بپردازند. هرچند حضور جهانگیری به عنوان یار کمکی روحانی توهین به شعور و رای مردم بود اما اینکه این یار کمکی در صدا و سیما حضور یابد و تنها برنامه اش تبلیغ روحانی باشد، بدترین نوع چینش برنامه های نامزدهای انتخاباتی در صدا  و سیماست.

از همین رو می بایست در آیین نامه های مربوط به حضور نامزدهای ریاست جمهوری در صدا و سیما مواردی چون مورد اسحاق جهانگیری در نظر گرفته شود و مانع حضور یار کمکی نامزدها در برنامه های تبلیغی شوند. درصورتیکه صدا و سیما در مقابل این بدعت جدید ایستادگی نکند،‌ در دوره های بعدی کاندیداهای ریاست جمهوری ترغیب خواهند شد که هر یک با یک یا چند یار کمکی در برنامه های تبلیغی صدا و سیما شرکت کنند و به این شکل کارویژه اصلی مناظرات برای رقابت سالم برهم خواهد خورد.

اقداماتی نظیر آنچه که در بالا گفته شد از سوی مدعیان اصلاحات و اعتدال، در حالی رقم می خورد که این جریان ها تمامی شعارها و آرمان های ادعایی خود در احترام به حقوق مردم و ارزش های مردمسالاری را زیر پا گذاشته اند و با وجود این اقدامات بازهم خود را تنها نماینده رای مردم می دانند!‌ باید از حسن روحانی این سوال را پرسید،‌ در حالیکه منشور حقوق شهروندی را تصویب می کنید و با آن عکس یادگاری می گیرید،‌ چگونه حاضر می شوید تا زمان و وقت مردم و همچنین زمان ارزشمند صدا و سیما را که بودجه های کلانی از بیت المال صرف آن می شود را با آوردن یار کمکی، ضایع سازید؟!

بنابراین پیش از آنکه بدعت ناصوابی در برنامه های تبلیغی صدا و سیما برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری شکل بگیرد،‌ این سازمان می بایست فکری در دفاع از حقوق مردم بکند زیرا در غیر این صورت ظلم بزرگی در حق سایر نامزدهای انتخابات که به صورت مستقل و یا در قالب جریان های سیاسی در رقابت ها حضور پیدا کرده اند صورت خواهد گرفت.

منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    3 6
    برای میر سلیم و هاشمی طبا چطور؟
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
      5 3
      خودت رو نزن به به خواب، خودتی.
    • ناشناس IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
      5 3
      این دو نفر( میرسلیم و هاشمی طبا) ، ادعا نکرده اند که نامزد پوششی هستند، ولی آقای جهانگیری از همان ابتدا اعلام کرد که برای کمک به آقای روحانی آمده است ، پس مساله به کلی متفاوته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس