کد خبر 714931
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
عبدالفتاح السیسی

دفتر ریاست‌ جمهوری مصر در بیانیه‌ای از توافق رئیس‌جمهور این کشور با پادشاه عربستان سعودی برای توسعه روابط و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم خبر داد.

به گزارش مشرق، دفتر ریاست‌جمهوری مصر در بیانیه خود اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی و سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان سعودی در دیدار خود در ریاض درباره توسعه روابط بین دو کشور و هماهنگی تلاش‌ها در خصوص مبارزه با تروریسم به توافق رسیدند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که در این بیانیه بر توافق دو طرف درباره ضرورت توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف و استفاده از فرصت‌ها و امکانات دو کشور برای برآورده کردن خواسته‌های دو ملت تأکید شده است.

ملک سلمان و السیسی همچنین مبارزه با تروریسم را بررسی کرده و درباره ضرورت هماهنگی تلاش‌ها و افزایش رایزنی‌ها بین طرف‌های مربوطه در سطح بین‌الملل برای تدوین استراتژی کامل جهت مقابله با پدیده تروریسم توافق کردند.

دو طرف همچنین بر ضرورت تقویت همکاری و همبستگی عربی و اتحاد برای مقابله با چالش‌های پیشروی امت عربی و پایان دادن به بحران‌های منطقه‌ای تأکید کردند.

السیسی همچنین از ملک سلمان برای سفر به قاهره دعوت کرد.

سفر السیسی به ریاض در حالی است که پیش از این روابط ریاض و قاهره به دلیل اختلاف بر سر موضوع سوریه و یمن به ویژه به دنبال رأی نماینده مصر در شورای امنیت به طرح روسیه درباره سوریه به تیرگی گرائید تا حدی که شرکت نفتی آرامکو عربستان تا مدتی صادرات فرآورده‌های نفتی به مصر را به تعلیق درآورده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • چه ذلتی برای مردم مصر! AU ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    3 1
    السیسی همچنین از ملک سلمان برای سفر به قاهره دعوت کرد. ...................... نکنه بازم میخواد خاک کشور بفروشه! همین ۱۰ ماه پیش اومد دوتا از جزیره های استراتژیک دادی به این تفاله رفت البته با لبخند دایی صهیونیست! خاک بر سر امثال تو وطن فروش و چه ذلتی برای مردم مصر!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس