استقلال - الاهلی

استقلال سه شنبه شب در حالی به مصاف الاهلی امارات می رود که از هر نظر آماری برتر و بهتر از دیگر رقبای خود در گروه A را برای خود رقم زده است.

سرویس ورزش مشرق – دیدار برگشت استقلال مقابل الاهلی بهترین فرصت برای صدرنشینی و صعود به دور یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برای نماینده کشورمان است. مصاف در تهران و استادیوم آزادی می تواند برگ برنده استقلال باشد تا با حضور هوادارانش ناکامی در لیگ و نرسیدن به عنوان قهرمانی را به نوعی در جبهه ای دیگر جبران کند.


به رغم دو گل خورده؛ رحمتی ستاره بازی رفت بود!

سید مهدی رحمتی در بازی رفت مقابل الاهلی با وجود دریافت دو گل از حریف اماراتی بارها دروازه استقلال را از فروریختن چندباره نجات داد. رحمتی در آن بازی و از اوایل کار در خانه حریف دروازه اش را تحت فشار دید و در دقیقه 10 اولین خطر جدی توسط "احمد خلیل" کاپیتان الاهلی روی دروازه اش رقم خورد.

ضربه کاشته ای که مهدی از زیر طاق دروازه بیرون کشید و به علامت خطرناک بودن ضربه زبانش را از دهان بیرون آورد و چشمانش را باز کرد! او در دقایق 17، 61، 62 و 70 هم 4 بار دیگر دروازه استقلال را صددرصد نجات داد تا این تیم تنها با دو گل خورده دوبی را ترک کرده و راهی مسقط شود. به گفته کارشناسان او روی هر دو گل خورده هم مقصر نبود و اشتباه مدافعان روی دفع ضربات منجر به باز شدن دروازه اش شد.

استقلال بهترین دفاع گروه A

تیم علیرضا منصوریان که در لیگ برتر به بد بودن خط دفاعی اش در نیم فصل اول شهره شده بود در نیم فصل دوم وضعیتی به مراتب بهتر پیدا کرد و نتیجه کلی اش در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد. استقلال در 4 بازی اولش در گروه A تنها 3 گل دریافت کرد تا از این حیث نسبت به خط دفاع چند میلیون دلاری الاهلی، التعاون و لوکوموتیو پیش باشد. استقلال در دو بازی گل نخورده و 50 درصد مسابقاتش را با کلین شیت به پایان برده است. پس از استقلال الاهلی و لوکوموتیو با 4 و التعاون با 6 گل خورده قرار دارند.

منصوریان مراقب کرنرها باشد

استقلال در دیدار رفت مقابل الاهلی دو بار دروازه اش را باز شده دید. یکبار (روی گل اول) روی ارسال مستقیم کرنر و بار دوم بعد از نواخته شدن کرنر و ارسال مجدد از همان محدوده. خط دفاع استقلال در آن بازی روی ارسال ها به شدت متزلزل نشان داد و روی دو ارسال از چپ و راست دروازه اش را باز شده دید. منصوریان قطعا در این باره تمرکز ویژه ای خواهد دشت ولی با این همه باید به شدت روی این موضوع به مدافعان تیمش توصیه کند.

6 استقلالی در خطر محرومیت!

استقلال در گروه A لیگ قهرمانان آسیا 4 بازی برگزار کرده اما همچنان دو بازی دیگر در پیش دارد. بازیکنان استقلال در این 4 بازی 6 اخطار دریافت کرده اند. بهنام برزای، میلاد زکی پور، رابسون جانواریو، خسرو حیدری، جابر انصاری و علی قربانی 6 بازیکنی هستند که با تک اخطارهایی که گرفته اند در خطر محرومیت قرار دارند. این نفرات اگر در بازی برگشت مقابل الاهلی اخطار دریافت کنند بازی آخر دور برگشت مقابل التعاون را از دست می دهند.

ماکیته بهترین گلزن الاهلی

دیوپ ماکیته نامی است که هنوز همه بازیکنان استقلال آن را به یاد دارند. این بازیکن سیه چرده که در دیدار رفت هر دو گل الاهلی را به ثمر رساند هیچ مشکلی برای بازی برگشت ندارد. این مهاجم که تا اینجا 4 گل برای الاهلی به ثمر رسانده از این حیث بهترین گلزن تیمش در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شود. ماکیته 2 گل به استقلال و 2 گل به التعاون زده است. مدافعان استقلال قطعا برنامه ویژه ای برای مهار این بازیکن قدرتی و سرزن دارند تا دوباره از طریق او متضرر نشوند.

6 آبی پوش گلزن/کاوه بهترین گلزن آسیایی استقلال

کاوه رضایی همانطور که در رقابت های لیگ برتر همراه با ابراهیمی بهترین گلزن استقلال است و با 7 گل از سایرین پیش است در رقابت های آسیایی هم بیشتر از سایر نفرات این تیم موفق به باز کردن دروازه حریفان شده است. او در 4 بازی استقلال در گروه A لیگ قهرمانان آسیا دو بار دروازه رقبا را باز کرده و از این حیث تنها دو گله استقلال محسوب می شود. او در بازی دوم مقابل التعاون (حریف آخر دور برگشت استقلال) گل اول استقلال را در دقیقه یک در مسقط زد. پس از آن در بازی با لوکوموتیو (دیدار برگشت) گل تساوی و یک امتیازی تیمش را به ثمر رساند. البته کاوه در بازی (پلی آف) با السد و در ضربات پنالتی هم اولین پنالتی زن استقلال بود که در نهایت با نتیجه 3-4 منجر به برد استقلال و صعود به دور گروهی شد. امید ابراهیمی، محسن کریمی، لئاندرو پادوانی، فرشید اسماعیلی و علی قربانی دیگر گلزنان استقلال در لیگ قهرمانان آسیا هستند. قطعا منصوریان برای این بازی حساب ویژه ای روی این بازیکن باز کرده است.

بهترین و متنوع ترین خط حمله گروه ایرانی است

استقلال طی 4 بازی گذشته موفق شده 7 بار دروازه حریفانش را باز کند. این در حالی است که بهترین عملکرد پس از استقلال متعلق به الاهلی با 5 گل زده است و لوکوموتیو و التعاون به ترتیب با 3 و 2 گل در رده های بعدی قرار دارند. نکته جالب دیگر اینکه 7 گل استقلال را مدافعان، هافبک ها و مهاجمان به ثمر رسانده اند تا مانند لیگ برتر ایران باز هم تنوع در گلزنان استقلال به وضوح به چشم بیاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ارمین IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    7 3
    عربا از استادیوم پر از تماشگر هراس دارند فردا به عشق استقلال ازادیو پر می کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس