استقلال تهران

استقلال در دیداری حساس باید به مصاف الاهلی برود که با وجود هم امتیاز بودن با استقلال به دلیل برد در دیدار رودررو در صدر گروه A قرار گرفته است.

سرویس ورزش مشرق – پنجمین دیدار از دور مسابقات گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای تیم استقلال سه شنبه شب و در تهران با برگزاری دیدار این تیم مقابل الاهلی امارات برگزار می‌شود. دو تیم هم امتیاز که برای صدرنشینی در گروه در دو بازی باقیمانده نگاه ویژه ای به این مسابقه رودررو دارند.

جواد زرینچه و پیروز قربانی در گفت و گو با مشرق، با بررسی شرایط این تیم پیش بینی شان از بازی شاگردان منصوریان مقابل الاهلی را بیان کردند.

متن کامل صحبت های این دو پیشکسوت باشگاه استقلال در ادامه می آید:

زرینچه: استقلال توان پیروزی را دارد اگر بخواهد/می توان هوادار را سرحال بدرقه کرد

جواد زرینچه درباره شرایط استقلال اظهار داشت: در بازی با تراکتور دیدیم که استقلال می توانست برنده بازی باشد یا لااقل با حداقل امتیاز از تبریز به تهران برگردد ولی این تیم به خواست خودش قید رده دوم و تک امتیاز را زد. به این دلیل که استقلال با توجه به جایگاه دومی اش در جدول تلاشی برای پیروزی نمی کرد و به تساوی بدون گل هم قانع بود اما در نهایت این مقاومت در دقایق پایانی بازی شکست و استقلال گل خورد.

وی ادامه داد: همیشه اتفاقات فوتبال آنگونه که شما دوست دارید یا عادت کرده اید پیش نمی رود و گاهی نتیجه در کمتر از چند ثانیه تغییر می کند. مانند بازی ال کلاسیکو که همه چیز به نظر مساوی می آمد ولی در کسری از ثانیه بازی برای بارسا برگشت و همه چیز تغییر کرد تا رئال بازنده باشد. نمی دانم استقلالی ها ال کلاسیکو را دیده اند یا نه ولی اگر ندیدند باید ببینند تا متوجه این موضوع بشوند.

کاپیتان اسبق استقلال تأکید کرد: وقتی استقلال در تبریز گل خورد به یکباره چهره ای که در هفته های قبل از این تیم دیده بودیم را مشاهده کردیم و این تیم بارها دروازه تراکتور را تهدید کرد. چه بسا اگر بازی ۱۰ دقیقه دیگر ادامه داشت این تیم موفق به جبران گل خورده هم می شد. پس استقلال باید بخواهد تا نتیجه بگیرد.

زرینچه خاطر نشان کرد: استقلال هم به لحاظ نفری و هم توان جسمی در وضعیت خوبی است. بازیکنان باانگیزه جوانی دارد که هم پرنفس هستند هم از نظر فنی در شرایط خوبی قرار دارند پس اگر بخواهند الاهلی را شکست بدهند حتما می توانند ولی باید بخواهند. نباید تا آنجا صبر کرد که تیم گل بخورد بعد برای جبران به فکر افتاد.

پیشکسوت استقلال در این باره که کدام بازیکن می تواند ستاره این دیدار باشد گفت: همه بازیکنان استقلال از رحمتی گرفته تا مهاجمان قابلیت ستاره شدن را دارند ولی مهم این است که کل تیم ستاره باشد و همه کنار هم وظایف شان را به درستی ایفا کنند. در آنصورت است که بازی به میل شان پیش رفته و در نهایت هواداری که ۸ شب به آزادی رفته ساعت ۱۰ و نیم سرحال به خانه برمی گردد.

قربانی: باید به الاهلی شوت زد/هواداران استقلال را تنها نگذارند

پیروز قربانی الاهلی را تیمی غیرقابل شکست نمی دانست و در این باره اظهار داشت: اگر استقلال در بازی رفت به این تیم باخت به دلیل بی تجربگی خیلی از بازیکنانی بود که با این تیم تا آن روز در لیگ قهرمانان آسیا بازی نکرده بودند. بازی با السد در تهران و در آزادی به نوعی مانند یکی از بازی های لیگ خودمان بود و شاید تا دقیقه ۲ برای جوانان تیم حکم یک مسابقه بین المللی را داشت ولی بعد از ورود به بازی همه چیز جوّ یک بازی داخلی را پیدا کرد اما بازی با الاهلی در دوبی زمین تا آسمان با آن دیدار تفاوت داشت.

وی افزود: استقلال در ورزشگاهی بازی کرد که فوتبالی هایی که در آن بازی کرده اند می دانند میزبان تا چه حد از شرایط به نفع خودش استفاده می کند. بلندگو و آژیر و هرچه که دم دستش باشد را به صدا در می آورد تا مهمانش را تحت فشار بگذارد. به این دلیل است که می گویم بچه های تیم استقلال به ویژه جوانترها تا حد زیادی در آن مسابقه تحت تأثیر محیط بازی بودند تا خود آن. کما اینکه در نیمه دوم گل خورده نیمه اول را هم جبران کردند اما باز هم به بی تجربگی شان باختند.

کاپیتان اسبق استقلال تأکید کرد: با توجه به حضور چند مدافع بلند قد در خط دفاع الاهلی و همچنین هماهنگی بالای آنها کنار هم بهترین راه برای شکستن مقاومت خط دفاعی شان شوتزنی از بیرون یا درون محوطه ۱۸ قدم است. مثل دور رفت که امید ابراهیمی با یک شوت دروازه حریف را گشود. اگر در بازی سه شنبه شب توپ های زیادی به دروازه شان بزنیم قطعا به گل می رسیم.

قربانی یادآور شد: بستن میانه زمین و قطع توپ های هافبک های شان در کناره ها می تواند تمرکز الاهلی را بر هم ریخته و باعث شود تا به اشتباه بیافتند. از طرفی قطعا حضور پرتعداد تماشاگران در این بازی و حمایت از استقلال هم می تواند عامل مؤثری در موفقیت برای استقلال باشد. پیروزی در این بازی می تواند حکم ۹۹ درصدی صدرنشینی استقلال را تضمین کند چون در بازی آخر با یک تساوی هم صدرنشینی از دست نمی رود.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    1 1
    باید مثل کی روش فوتبال اعراب را تحقیر کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس