کد خبر 714792
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
بدلکاری

ارشا اقدسی زندگی پر هیجانی دارد و برای او زندگی بدون هیجان معنی ندارد و تمام کارها و فعالیت‌هایش در همین راستاست. یکی از آرزوهای او پریدن از برج میلاد است‌.

به گزارش مشرق، قطار موفقیت‌های ارشا اقدسی در ایران از ده سال پیش تا امروز مدام در حرکت است و او به‌عنوان بدلکاری جوان و با روحیه‌ای مثال‌زدنی در دنیای بدلکاری چهره‌ای فعال است. قطعا اولین چیزی که در برخورد با او می‌توان حس کرد انرژی بالای اوست که همانند شعله‌هایی سرکش زبانه می‌کشد. لیست موفقیت‌های او در حوزه کاریش بسیار طولانی است و خودش معتقد است هنوز در ابتدای راه قرار دارد و سقف آرزوهایش بسیار بلند است.

ارشا هم مانند بسیاری از افراد موفق دیگر مسیر تلاش و آن‌هم از نوع سختش را در پیش گرفت و این روزها ثمره آن روزهای سخت را می‌چشد. اقدسی پیش از ورود به دنیای بدلکاری و سینما، ورزشکاری تمام‌عیار بود و پس از موفقیت در دریافت بورسیه در رشته تربیت‌بدنی هنگامی‌که عازم ایتالیا بود، مسیر زندگی‌اش ناگهان تغییر کرد. او از طریق یک آگهی برای دوره‌های بدلکاری با مرحوم پیمان ابدی آشنا و در ایران ماندگار شد. ورود به عرصه بدلکاری برایش هیجان‌انگیز بود به طوری که با تمرکز بر این کار توانست پس از مدتی گروه خودش را تأسیس کند.

اولین تجربه او به‌عنوان بدلکار در کنار مرحوم ابدی در فیلم سکوت رقم خورد و مسیر موفقیت‌های بعدی برایش هموار شد. روحیه عجیب و غریب و عشقی که برای کارش دارد از او شخصیتی کاملا متفاوت ساخته است. همین روحیه باعث شد بتواند در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت داشته و در هرکدام موفقیت‌هایی کسب کند که ارتباط مستقیمی باکارش دارد.

ممنون رامبدم!

مانند هر فرد موفقی، ارشا اقدسی هم بالا و پایین‌های خودش را داشته است. او نقش رامبد جوان را در بدلکار شدنش بسیار مهم می‌داند و می‌گوید: «اگر رامبد جوان نبود، من بدلکار نمی‌شدم. درواقع باید بگویم من دو سال بعد از این که از گروه مرحوم پیمان ابدی جداشده بودم، رامبد جوان اجازه داد در کارهای او بدلکاری کنم . درواقع رامبد بود که به من اعتماد کرد. من در همان کار دچار آسیب‌دیدگی شدم و دستم شکست و اینجا بود که روحیه‌ام را از دست دادم. اما درهمان حال که دستم در گچ بود، رامبد جوان به من پیشنهاد کرد در یک تیزر برای او کارکنم و باوجود شکستگی دستم پذیرفتم و آن را به اتمام رساندم. می‌توانم بگویم بعدازآن کار من دوباره زنده شدم.»

قطعا حضور در برنامه خندوانه تأثیر زیادی در شناخته شدن ارشا اقدسی داشته است و اقدام عجیب و شجاعانه او در بخش لباهنگ باعث شد تا توجه‌های زیادی به این کار او جلب شود. ارشا در رابطه با این کار می‌گوید: «با توجه به کارهای قبلی که در کنار رامبد جوان انجام داده بودم و با دیدن برنامه خندوانه و مسابقه لباهنگ، تصمیم گرفتم در این برنامه شرکت کنم و باور داشتم قطعا کار بی‌نظیری انجام خواهم داد و با توجه به اعتماد رامبد جوان به من و با توجه به‌وقت کمی که وجود داشت، توانستم آن آهنگ حماسی را درحالی‌که به آتش کشیده شده بودم بخوانم و در آن مسابقه دوم شوم و این حضور اتفاق بسیار مهمی در زندگی من بود و همیشه ممنون رامبد جوان هستم.»

سقوط آزاد و بیس جامپ

یکی از فعالیت‌های پرهیجان در دنیای افراد ماجراجو پرش از هواپیما و انجام سقوط آزاد است که ارشا این کار را از هشت سال پیش در ترکیه شروع می‌کند و دورهای تکمیلی را در امارات متحده عربی و روسیه می‌گذراند و در ایران هم چند بار موفق به پرش از هواپیما و بالگرد می‌شود و درمجموع با داشتن 290 پرش در این حوزه، همچنان فعالیت می‌کند.

در کنار سقوط آزاد، او بیس جامپ (‌پرش از ارتفاع‌ثابت‌) هم انجام می‌دهد که به‌مراتب پر چالش تر از سقوط آزاد است. در بیس جامپ به دلیل کم بودن ارتفاع و نداشتن چتر کمکی هیچ جای اشتباهی وجود ندارد و نوع چتری هم که در آن استفاده می‌شود با سقوط آزاد متفاوت است. این مهارت‌ها تأثیر زیادی در موفقیت‌های حرفه او داشته است که تنها شامل سقوط آزاد و بیس جامپ نشده و لیست بلندی از مهارت‌ها و رشته‌های ورزشی را شامل می‌شود. ارشا در ورزش‌های مختلفی مانند آی کیدو، اسب‌سواری، کمانگیری روی اسب، پاراگلایدر، کار با طناب، پارکور و ورزش‌های رزمی سینمایی فعالیت‌های قابل‌توجهی داشته و همچنان دارد و لیست موفقیت‌هایش بسیار بلند بالاست.

چپ کردن ماشین

در فیلم‌های اکشن صحنه تصادف و پشتک‌زدن خودروها بخش جدایی‌ناپذیری است که ارشا اقدسی در این کار مهارت خاصی دارد. یکی از افتخارات او این است که در مسابقات بدلکاری که در روسیه برگزار شد توانست مقاوم اول را به دست بیاورد. ماجرای حضور در این رقابت‌ها که از 12 کشور دنیا بدلکاران گرد هم آمده بودند خود ماجرای مفصلی است و ارشا پیش از رفتن به این مسابقات از عملکرد آنها در فایل‌های تصویری که در دسترسش بود شگفت‌زده می‌شود. قبل از رفتن به این مسابقات او توانسته بود با خودرو دو دور در هوا بچرخد و بدون آسیب‌دیدگی از آن خارج شود. «این حرکت به‌عنوان رزومه من مطرح بود و در مسابقات روسیه با خودرویی به رنگ پرچم ایران شرکت کردم.» تأکید خاص ارشا اقدسی بر ایرانی بودن در بسیاری از رویدادهایی که حضورداشته است دیده می‌شود و به این موضوع بشدت افتخار می‌کند و اصرار دارد حتما پرچم ایران در چنین رویدادهایی برافراشته شود. ارشا در ترکیه هم توانست از روی یک کامیون با موفقیت با خودرو بپرد و این در حالی بود که افراد حاضر در این صحنه با جدیت تمام اعلام کردند این کار امکان‌پذیر نیست و بعد از پرش عکس همین کار باعث شد تا وارد پروژه جیمز باند شود. بتازگی هم او توانست همراه با رامبد جوان پرش موفقیت‌آمیزی را تجربه کند. او برای این کار به‌صورت آزمون‌وخطا مهارت کسب کرده است و تابه‌حال با بیش از 17 خودرو پشتک زده و معتقد است یکی از جذاب‌ترین کارهایی که در بدلکاری انجام می‌دهد همین کار است.

پرشی به دل جیمز باند

برای ارشا اقدسی، بودن در سری فیلم‌های جیمز باند یک افتخار بین‌المللی به‌حساب می‌آید و او در این رابطه می‌گوید: با انتشار عکس پرش 35متری و حیرت‌آور از روی یک کامیون در ترکیه در فضای مجازی‌گری پاول که طراح صحنه‌های جیمز باند است با دیدن این صحنه و لایک کردنش بعد از دو هفته از طریق ایمیل از من دعوت کرد تا برای فیلم اسکای فال تست رانندگی بدهم. اگر قبول می‌شدم می‌توانستم در پروژه جدید حاضر شوم.

من در تست قبول شدم و به جمع بهترین‌های دنیا وارد می‌شوم. تست من توسط بن کالینز انجام شد که در برنامه تاپ گیر حضور دارد و خیلی معروف است.

همکاری در این پروژه 75 روز طول کشید. در 15 روز آخر در صحنه مربوط به قطار که جیمز باند روی قطار مبارزه می‌کند و تیر می‌خورد و سپس پرت می‌شود، من کارهای طنابش را انجام دادم. به خاطر این صحنه ما جایزه انجمن بازیگران فیلم را که به اختصار SAG گفته می‌شود گرفتیم.

هیجان تمام زندگی من است

ارشا اقدسی زندگی پر هیجانی دارد و برای او زندگی بدون هیجان معنی ندارد و تمام کارها و فعالیت‌هایش در همین راستاست. یکی از آرزوهای او پریدن از برج میلاد است‌. بارها از ارتفاع‌های کمتر از برج میلاد پریده است، اما دلش می‌خواهد یک روز این کار را هم به سرانجام برساند. جالب است بدانیم برج‌هایی مانند برج میلاد در دنیا وجود دارند که هر سال میزبان بیس جامپرها (چتربازها) از سراسر دنیا هستند، اما در ایران این اتفاق بسیار محدود می‌افتد. ارشا همواره ثابت کرده است می‌تواند بهترین باشد و کارهای جدید و هیجان‌انگیزش همین مطلب را به اثبات می‌رساند. او در رابطه با نترس بودن می‌گوید بدترین چیز در این نوع فعالیت‌ها نترس بودن است چرا که ترس باعث می‌شود ما تمام نکات ایمنی را رعایت کرده و بعد از آن دست به کار شویم.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس