کد خبر 714779
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
ترامپ و اوباما

شبکه خبری آمریکایی ضمن اشاره به وجوه اشتراک سیاست‌های ترامپ با ریس جمهور قبلی و ناامن‌شدن آمریکا بابت لفاظی‌های ترامپ نوشت: مسلمانان در همکاری با دولت فدرالی که به طور فزاینده به آن بی‌اعتماد هستند، ا

به گزارش مشرق، وبگاه شبکه خبری «ان بی سی  نیوز» در تحلیلی پیرامون لفاظی‌های دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا علیه اسلام و اثرهای آن بر این کشور با نقل قولی از رییس بازنشسته شده ضد تروریسم  شهر لس آنجلس نوشت که اقدام‌های ضد تروریستی ترامپ به طور جدی به سال‌ها تلاش در ایجاد ارتباط با جوامع مسلمان این کشور لطمه وارد کرده و این امر موجب شده تا کشور ناامن‌تر گردد.

«مایکل داونینگ» رییس پلیس سابق به این شبکه خبری می گوید: «نتایج برخی سیاست‌های دولت فدرال موجب ترس و اضطراب شده است.»

بر این اساس، پذیرش نظرهای ترامپ که به طور مستقیم افراطگرایان را به اسلام مرتبط می کند و تلاش‌های او در اعمال محدودیت‌های مسافرتی بر ساکنان کشورهای مسلمان به نشانه  فاصله گرفتن  از لحن روسای جمهور قبلی است که به دنبال اجتناب از این تصور  بودند که غرب با 1.6 میلیارد نفر مسلمان در جنگ است.

 به گزارش این شبکه خبری، داونینگ و دیگر مقام‌های پلیس آمریکا به صراحت گفته‌اند که مسلمانان آمریکایی در همکاری با دولت فدرالی که به طور فزاینده به آن بی‌اعتماد هستند، اکراه دارند.

  داونینگ می‌گوید: «اگر ما آن اعتماد را از دست بدهیم  و آن‌ها با دیده شک بنگرند،  آنگاه در خفا مرتکب عملی می‌شوند و شواهدی در این زمینه نیز در دست است.»

در ادامه این گزارش با اشاره به این که وجود افرادی چون ترامپ برای تروریست‌هایی چون داعش مفید است، آمده است: یک کانادایی عضو داعش در این باره می‌گوید که فکر می‌کنم ترامپ برای ما خوب است.او شخصی رک است و ما به فردی چون او نیاز داریم .

وبگاه ان بی سی نیوز سپس می نویسد: تاکنون مفاد سیاست‌های ضد تروریسم ترامپ به طور چشمگیری تغییری با رویکردهای «باراک اوباما» رییس جمهور قبلی نداشته است. ترامپ در تفکر کاستن از حملات هوایی با پهپادها است و موافقت کرده تا با القاعده در یمن بجنگند. او به شدت پیرو راهبرد اوباما در عراق و سوریه است.

عضو کانادایی داعش درباره ترامپ می‌گوید که او برنامه کاری پنهانی ندارد و شخصی شفاف کاری است و همه حتی کافران نیز می‌دانند که از مسلمانان نفرت دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس