کد خبر 714647
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
پرچم افغانستان

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت: بر اساس فرمان رئیس جمهور به وزارت دفاع، تمام تیپ‌های ارتش تحت تدابیر شدید امنیتی قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، شاه حسین مرتضوی در نشست خبری با بیان اینکه ماهیت جنگ افغانستان تغییر کرده، گفت: دشمن 2 سال پیش تلاش داشت ولایتها را به اشغال خود در آورد، اما اکنون این مافیای مواد مخدر و شبکه‌های تروریستی بین‌المللی است که برای بی ثباتی افغانستان تلاش می‌کنند.

20 گروه تروریستی بین‌المللی در افغانستان فعالیت دارند
مرتضوی با بیان اینکه اکنون 20 شبکه تروریستی بین‌المللی در افغانستان فعالیت دارند، افزود: با توجه به مشکلات امنیتی، اکنون سربازان بخاطر مقابله با تروریستان سرزنش نمی‌شوند و باید گفت که در روز‌های اخیر بیشترین ضربه را به دشمن وارد کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: اکنون رویکرد دشمنان مردم افغانستان تغییر کرده و با حمله به مساجد، علما، رسانه‌ها و غیرنظامیان می‌خواهند فضای وحشت را ایجاد کنند تا از این طریق اراده مردم را نابود کنند.

ارتش ملی ستون دولت و ملت افغانستان است
سخنگوی کاخ ریاست جمهوری افغانستان با بیان اینکه نیرو‌های امنیتی با قاطعیت تمام و حمایت مردم در سرکوب دشمنان تردید نمی‌کنند، توضیح داد: ارتش ملی یکی از ستون‌های دولت بوده است.
شاه‌حسین مرتضوی با تأکید بر اینکه مردم افغانستان اتحاد خود را حفظ کنند، گفت: ما در مرحله حساس قرار داریم و باید این مرحله را نیز بگذرانیم و اجازه تحمیل اهداف دشمنان را به خود ندهیم.

مرتضوی با اشاره به سفر «محمداشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان به ولایت «بلخ» جهت بازدید از قربانی‌های حادثه تیپ 209 شاهین اظهار داشت: طی این سفر به طور اضطراری نشستی با حضور مقامات ارشد دولت برگزار شد و گزارش این رویداد در اختیار رئیس جمهور قرار گرفت.

تمام تیپ‌های ارتش تحت تدابیر شدید امنیتی قرار می‌گیرد
وی گفت: در این نشست رسیدگی به زخمی‌ها، انتقال شهدا و تعیین کمیسیون برای تکریم شهدا و بررسی چگونگی وقوع این رویداد خونین از مواردی بود که توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.
سخنگوی ریاست جمهوری با بیان اینکه بررسی این رویداد از درخواست های مردمی است، تصریح کرد: بر اساس فرمان رئیس جمهور به وزارت دفاع، تمام تیپ‌های ارتش تحت تدابیر شدید امنیتی قرار می‌گیرد.

نبود آمار دقیق از تلفات تیپ 209 شاهین
شاه‌حسین مرتضوی با اشاره به آمار شهدا و زخمی‌های تیپ 209 شاهین توضیح داد: در حالیکه آمار تلفات از سوی وزارت دفاع بیش از 100 نفر اعلام شده، اما تاکنون آمار دقیق آن معلوم نیست و نیاز به بررسی دارد، زیرا هویت تعدادی از شهدا نامعلوم بوده و برخی‌ها نیز صحنه جنگ را ترک کردند.
مرتضوی در پایان سخنان خود تأکید کرد: نیرو‌های امنیتی افغانستان نمی‌گذارند فعالیت دشمنان این کشور گسترش یابند و آنها را نابود خواهند کرد.
این در حالی است که روز (جمعه) گذشته شبه‌نظامیان همزمان با ورود به مسجد و سالن غذاخوری سربازان تیپ 209 شاهین حمله انتحاری انجام داده و پس از آن سربازانی که زنده مانده بودند را به رگبار بستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس