ماکرون و همسرش

نیویورک تایمز می‌نویسد: ظاهرا فرانسوی‌ها به بی‌اخلاقی‌های سیاستمداران و جامعه خود افتخار هم می‌کنند. فساد اخلاقی سیاستمداران برای آنها چیز بدی محسوب نمی‌شود.

سرویس جهان مشرق- «امانوئل ماکرون» نامزد اعتدالگرای مستقل و پیشروترین نامزد انتخاباتی فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷، همسری دارد که ۲۴ سال از خودش بزرگ‌تر است و در دوران دبیرستان معلم او بوده است. «بریجیت ترونیو» معلم دوران دبیرستان ماکرون بوده و از سال ۲۰۰۷ رسما به همسری وی درآمده است. ظاهرا ماجرای عشق عمیق و خالص این سیاستمدار ۴۰ ساله و همسر ۶۴ ساله‌اش زبانزد خاص و عام نه تنها در فرانسه که در جامعه‌ بین‌المللی شده است. چیزی که مسلم است این است که ماکرون از دیرباز دل در گروی همسر محبوب خود که سنی برابر با سن مادر او دارد داشته و طبق اعتراف وی و همسرش، مردی که بیش از همه شانس راه‌یابی به کاخ الیزه را دارد، در ۱۷ سالگی رسما از معلم سابق خود و همسر کنونی‌اش خواستگاری کرده بود. بسیاری از کارشناسان معتقدند هر چند که ثابت شده که این عشق جنبه تبلیغات و استفاده سیاسی ندارد اما خود بخود موجب اقبال زنان فرانسوی به سمت ماکرون که در نظر آنها مردی کاملا از خودگذشته و فهیم در قبال ارزش‌های زنانه است، گردیده است.

«بریجیت ماکرون» با نام اصلی «بریجیت ترونیو» متولد ۱۹۵۳ است و دقیقا ۲۴ سال و ۸ ماه از امانوئل ماکرون محتمل ترین گزینه راه‌یابی به کاخ الیزه در انتخابات ۲۰۱۷ فرانسه که متولد ۱۹۷۷ است، بزرگ‌تر است. اگر نتیجه شمارش آرای مردم به نفع ماکرون باشد، باید انتظار داشت که عجیب‌ترین زوج در قامت جوان‌ترین رییس جمهور و پیرترین بانوی اول بر مردم فرانسه حکمرانی خواهند کرد.

ماکرون در مورد عشق بین او و بریجیت می‌گوید: «عشق گاهی عجیب است و گاه مخفی. و همین امر است که بسیاری از مردم را در مورد آن به اشتباه می‌اندازد و دچار سوتفاهم می‌کند». عشقی که از دیرباز بین وی و پیشروترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری بوده است، سرانجام در سال ۲۰۰۷ به سرانجام رسید و بریجیت با جدایی از «آندره لوئیز آزیِر» همسر اول‌اش، در حالی که سه فرزند داشت با عاشق سالیان دورش ازدواج کرد. وی از معدود کسانی است که ماکرون به او اعتماد کامل دارد و وعده داده است که در صورت جلوس بر کرسی ریاست جمهوری، نقش همسرش به همین پررنگی که اکنون است خواهد بود. منابع نزدیک به ستاد ماکرون از این سخن به میان می‌آورند که بریجیت به شدت بر همسرش تاثیرگذار است و ماکرون بدون اجازه و تایید او آب هم نمی‌خورد. کمپین ماکرون با شعار «آن مارش»‌(رو به جلو) کار خود را ادامه می‌دهد و بریجیت وعده داده است که در صورت ورود به کاخ ریاست جمهوری، به عنوان بانوی اول به مسئله آموزش توجه ویژه خواهد داشت و از آنجایی که جوانان را به خوبی درک می‌کند، به بهبود کامل وضعیت جوانان خواهد پرداخت.

در رابطه با ماجرای عشق دیرینه این زوج خوشبخت مترصد به دستیابی به الیزه، نکات جالبی را در خود دارد. بریجیت که معلم ادبیات فرانسه امانوئل جوان بود، سالن تئاتری را هم مدیریت می‌کرد که شاگردش در آن به بازیگری مشغول بود. ساعت‌های بحث ادبی و تمرین‌های تئاتر در کنار هم، ساعت‌های هموارکننده مسیر عشق برای این دو بود. بسیاری از تکالیف ماکرون، در بیرون از مدرسه و در دیدارهای دو نفره کافی‌شاپی مرور می‌شد. یکی از همشاگردی‌های قدیمی ماکرون به روزنامه «پاریسیَن» فرانسه گفته که «معلم مسخ قلم توانای ماکرون بود و امانوئل هم آنقدر محبوب او بود که حرص بچه‌های دیگر کلاس را درمی‌آورد». ماکرون، در ۱۷ سالگی به بریجیت می‌گوید «هر چه که بشود، من با تو ازدواج خواهم کرد». آن موقع، ماکرون ۱۶ سال داشت و والدین وی به بریجیت ۴۰ ساله -که همسر آقای آزیِر بود و سه فرزند هم داشت- اخطار می‌دهند که پایش را از زندگی این نوجوان بیرون بکشد. ۱۴ سال‌ می‌گذرد و در سال ۲۰۰۷، بریجیت ۵۴ ساله که دل در گروی عشق قدیمی داشت، بالاخره طاقت نمی‌آورد و با وجود سه فرزند مهندس، متخصص قلب و عروق، و وکیل و شش نوه، از همسرش طلاق می‌گیرد و به ازدواج ماکرون ۳۰ ساله درمی‌آید. داستان عشق آنها از نوشتن یک نمایشنامه مشترک آغاز می‌شود؛ لحظات همکاری نزدیک معلم و شاگرد به عشقی عمیق بدل می‌گردد.

اصرار یکی از خبرنگاران و انکار هر گونه توضیح در مورد رابطه عاشقانه مشهور از سوی بریجیت ماکرون / حساسیت‌ها بالاست و ماکرون‌ها به شدت تلاش دارند تا در دام شیطنت رسانه‌ها نیافتند

یکی دیگر از خصوصیات ویژه بریجیت این است که برخلاف همسران نامزدهای دیگر انتخابات، و بالاخص «پنه‌لوپه» همسر «فرانسوا فیون»، اصلا تبلیغات‌گریز نیست و علاقه عجیبی به اینکه در مقابل دوربین‌ها با همسرش دیده شود دارد. این زوج، با دوربین و شایعات آشنا هستند. در سال ۲۰۱۵، ماکرون و همسرش در قامت وزیر اقتصاد با پادشاه اسپانیا در یک ضیافت شام دیده شدند و از آنجا بود که مجله‌های زرد فرانسه مثل «کلوزر» و «پاریس مچ» به طور گسترده و مستمر به ماجرای این زوج پرداختند. بریجیت، بطور کامل در مقابل رسانه‌ها ایستاده و پیوسته از همسرش و سبک زندگی مشترک دفاع کرده است.

رسانه‌های مخالف ماکرون در این مدت تمامی تلاش خود را کرده‌اند تا با تمسک بر لقب «چوچو» (عزیز دردانه معلم) و یادآوری ماجرای «جان و ژاکلین کندی» و «ویوی فوآلا و مری کین لتورنو» که از رسوائی‌های آمریکاست تشبیه می‌کنند. این در حالی است که ماجرای کندی‌ها به گواهی اکثر کارشناسان و جراید، افسانه‌ای ساخته ذهن «جکی کندی» پس از مرگ جان اف کندی است. اما ماجرای فوآلا و لتورنو هم به یک رسوائی بین یک معلم زن و شاگردش برمی‌گردد که نهایت به ازدواج این دو نفر پس از گذراندن دوره زندان برای خانم معلم آمریکایی که ۲۲ سال بزرگ‌تر از شاگردش بود، ختم شد.

«سیلوی کافمن» -سردبیر نشریه معتبر لوموند- معتقد است که مسئله ازدواج ماکرون با زنی ۲۴ سال بزرگتر از خودش با اینکه در جامعه چندان جا نیافتاده است، اما در جریان انتخابات هم عجیب نیست و نه تنها تاثیر بدی بر وی ندارد که برای بسیاری از مردم فرانسه دلپذیر هم هست. «گبی کافمن» تحلیل‌گر آمریکایی معتقد است که اتفاقا از آنجایی که ماکرون و همسرش نشان داده‌اند که باثبات‌تر به مسئله حفظ زندگی نگاه و عمل می‌کنند، لذا جایگاه وی در کاخ الیزه در قامت رییس جمهور فرانسه بسیار محکم‌تر از «فرانسوا اولاند» و «فرانسوا میتران» خواهد بود. چرا که اولاند پس از افشای رابطه‌اش با یک بازیگر سینما، مجبور به جدایی از شریک زندگی‌اش شد. میتران‌ هم زمانی رسوائی‌اش آشکار شد که معشوقه قدیمی‌ و پنهان‌اش به همراه فرزند نامشروعشان در مراسم تشییع او حاضر شدند. درست مانند رییس جمهور فاسد آمریکا که وقتی با همسر اول‌اش بود، با همسر دوم و سوم آشنا شد و وقتی با همسر دوم بود، با همسر سوم آشنا شد.

«پاملا دراکرمن» روزنامه‌نگار آمریکایی مقیم پاریس معتقد است که قصه عاشقانه زندگی ماکرون از نگاه مردم فرانسه عیب و نقض محسوب نمی‌شود و بسیار هم خوب است که یک سیاستمدار با مردم صادق باشد؛ اما چیزی که مردم فرانسه را می‌هراساند این است که اگر این قضایای عاشقانه قصه‌ای باشد که ماکرون و بریجیت سر هم کرده‌اند تا بدینوسیله آرای زنان فرانسوی را به صندوق ماکرون بکشانند و در بحث بازنشسته‌ها با عنایت به بازنشسته بودن بریجیت و بحث همذات‌پنداری بتوانند آرای آنها را هم جذب کنند، این یعنی یک دروغ و فساد بزرگ. و کسی که قرار است رییس جمهور یک کشور شود، اگر چنین شخصی باشد دیگر وای بر حال آن کشور.

اما چیزی که در این میان است، این است که روایت ماکرون از عشق به زنی ۲۴ سال از او بزرگ‌تر و نوع برخوردش در این مدت با قضایا و تداوم این عشق بطور علنی از سال ۲۰۰۷، همه و همه اعتماد رسانه‌ها و عموم را در پی داشته و هم‌اکنون همراهی غالب اصحاب رسانه را با خود دارد. او، حتی سخنرانی روز ازدواج خود در سال ۲۰۰۷ را در گردهمایی هواداران خود در پاریس بطور رسمی پخش کرد و با حمایت دوچندان جریانات همراه روبرو شد. مخلص کلام اینکه اکنون داستان خاص ازدواج این نامزد انتخاباتی-خواسته یا ناخواسته-  کاملا به نفع او شده است. دراکرمن معتقد است که ماکرون به خوبی می‌داند که داستان عشق پرگذشت‌ و ثبات‌ قدم‌اش -چه راست چه دروغ- او را به عنوان مردی واقعی که به هیچ‌وجه منفعت‌طلب و جاه‌طلب نیست نشان داده و این برایش بهترین امتیاز است.

پاملا دراکرمن در مقاله‌ای نیویورک تایمز خود می‌نویسد: ظاهرا فرانسوی‌ها به بی‌اخلاقی‌های سیاستمداران و جامعه خود افتخار هم می‌کنند. فساد اخلاقی سیاستمداران برای آنها چیز محسوس و بدی محسوب نمی‌شود و تازه جالب این است که اگر کسی در این مورد زیاد حرف بزند، تقبیح می‌شود. بطور نمونه، مارین لوپن سابق بر این دو شوهر داشت و سال‌هاست که با یکی از مقامات حزب ارتباط داشته است.

تازه‌ترین آمار انتخابات ریاست جمهوری فرانسه حاکی از پیشتازی ماکرون است

حال سوال بزرگ برخی از تحلیل‌گران این است که آیا دزدیدن یک زن از همسر و فرزندان او به نام عشق پاک راستین که در نظر بسیاری از مردم فرانسه نشان از وفاداری و ثبات‌قدم و ارزشگذاری به مقام زن دارد، آیا تبدیل به نقطه قوت ماکرون و پاشنه آشیل رقبا خواهد شد. و این سرقت ناموسی، شاگرد احساسی سالیان دور، وزیر اقتصاد سالیان نزدیک‌تر، و نامزد انتخاباتی کنونی را راهی کاخ الیزه و جلوس بر کرسی ریاست جمهوری فرانسه خواهد کرد یا نه؟


منابع:

https://www.yahoo.com/news/french-presidential-contender-emmanuel-macrons-unique-love-story-۱۹۳۹۵۰۹۲۹.html
https://www.nytimes.com/۲۰۱۷/۰۲/۰۲/opinion/sex-and-the-french-elections.html?_r=۰
http://www.dailymail.co.uk/news/article-۴۴۳۸۲۹۶/At-age-۱۷-Emmanuel-told-d-marry-me.html
http://heavy.com/news/۲۰۱۷/۰۴/emmanuel-macron-wife-brigitte-age-photos-france-president-married-teacher-kids-trogneux/
http://www.express.co.uk/news/world/۷۹۴۵۲۹/Emmanuel-Macron-wife-France-French-election-president-politics
http://www.gq-magazine.co.uk/article/emmanuel-macron-wife
https://www.thelocal.fr/۲۰۱۷۰۱۳۱/whos-the-older-woman-in-presidential-hopeful-macrons-life

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • علی IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    22 51
    گناه که نیست هست ?
    • محمد IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
      21 8
      ازدواج با زن مسن گناه نیست. ولی زیر پای ناموس دیگری نشستن خیلی گناهه!!!
    • RO ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
      17 5
      اگر دقت کنید موقع عشق و عاشقی، خانم همسر داشتن!
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    12 47
    خیلیم خوبه
  • نکیسا DE ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    14 20
    در سن ۶۰ سالگی با دختر بچه ۹ ساله ازدواج کردن علامت پاکی اخلاقه بله !!!؟
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    1 8
    عشق مادرانه ماکرون از آنجایی که به دنبال فرزندآوری نبوده پس در این رابطه عاشقانه، مادرانه بریجیت را برایش ارجح تر بوده است
  • قاسم IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    15 6
    از گناه بزرگتر هست شوهر و بچه هاشو گذاشته کنار و عاشق این آقا شده کلا این خانم بیخیال از احساس و عاطفه هست در غرب عاطفه مرده
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    15 4
    اتفاقا این ماجرا بی وفایی و ستم این خانم رو به همسر اولش ثابت میکنه. چنین زنی شایسته دوست داشتن نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس