روحانی

رئیس جمهور گفت: تمدن‌های بزرگ شهری در کنار شهرها به وجود آمده است و علم و فناوری و تمدن ظهور و بروز پیدا کرده و اگر بخواهیم به تمدن‌های اسلامی نگاه کنیم، بهترین راه توجه به آثار باقی مانده شهرها است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی در پنجمین اجلاس بین‌المللی مجمع شهرهای اسلامی در قزوین که هم‌اکنون با حضور میهمانان خارجی و داخلی در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین در حال برگزاری است، اظهار داشت: موضوع مدیریت شهری و اداره زندگی مردم در یک شهر بزرگ مدیریت‌های مهم در دنیای امروز است.

وی افزود: تمدن‌های بزرگ شهری در کنار شهرها به وجود آمده است و علم و فناوری و تمدن ظهور و بروز پیدا کرده و اگر بخواهیم به تمدن‌های اسلامی نگاه کنیم، بهترین راه این است که به آثار باقی مانده شهرهای بزرگ توجه داشته باشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: تمدنی که از شرق گرفته تا ساحل دریای مدیترانه، شمال آفریقا، تمدن‌ها و آثار تاریخی با ویژگی‌های تاریخی خود با انسان حرف می‌زند.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز با بسیاری از اهداف بلند شهرسازی فاصله داریم و در شرایطی هستیم که باید مسائل فرهنگی، راحتی، حریم خصوصی، شرایط اجتماعی مردم و اینکه شهر مکانی امن برای همه باشد، نحوه ارتباط مسجد و بازار و مسکن، همه باید به‌گونه‌ای می‌شد که زنان و کودکان جامعه برای رفت و آمد حتی در شب در امنیت و امان باشند.

وی اضافه کرد: شهرداری فروختن حقوق مردم، فضای سالم شهر، نابود کردن باغات زیبا و دیرینه شهر که هویت شهری را تغییر می‌دهد، بدتر از آن است که نفت را بفروشیم و از پول آن برای حقوق کارمندان کشور استفاده کنیم.

رئیس جمهور عنوان کرد: اگر نفت به عنوان حقوق بین‌نسلی، نسل‌های مختلف است، باید در پول نفت سرمایه‌گذاری شود پس فضا و مراتع شهر، دریاچه و رودخانه، تالاب، هم بین نسلی بوده و همچنین ساختمان‌هایی که مربوط به سازمان میراث فرهنگی است نباید آن را ویران کرده و بفروشیم تا به جای آثار صد ساله، برجی را برپا کنیم چراکه حق تخریب محیط زیست را هم نداریم.

روحانی با بیان اینکه حق تخریب راه و شهر را نداریم، یادآور شد: در این زمینه برای شهر باید درآمد مشروع کسب کنیم و اگر شهرداران کشور نیاز به منابع درآمدی هستند باید به فکر منابع درآمدی سالم باشند و دولت آماده است تا با تهیه اقدامات لازم برای شهرداری‌ها درآمد مشروع را تأمین کند. 

وی عنوان کرد: ما نباید آینده شهر و راحتی مردم را از یاد ببریم؛ از طرفی نباید با پول تراکم، بزرگراه، پل و زیرگذر درست کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: برای اینکه معضل ترافیک را حل کنیم، ناچار  به درست کردن بزرگراه و پل هستیم و اگر بناست برای حل مسائل شهری اقدام کنیم، باید یک اقدام جامعه همه‌جانبه در نظر بگیریم. 

روحانی گفت: برخی از  آلودگی‌های شهری زمان زیادی را نیاز دارد تا مشکلات آن را برطرف کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    0 0
    تمدن‌های بزرگ شهری در کنار شهرها به وجود آمده است خیلی عمیقه انصافا...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس