حرمین

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ۹۰ درصد طرح توسعه شرقی و غربی حرم امامین جوادین(ع) که چهار برابر به فضای کنونی می‌افزاید به دست متخصصان و هنرمندان ایرانی انجام گرفته است.

به گزارش مشرق،‌ مسعود شوشتری درباره آخرین برنامه‌های انجام شده برای حرم امامین جوادین(ع) اظهار کرد: توسعه شرقی و غربی حرم امامین جوادین(ع) یکی از مهمترین پروژه‌هایی بوده که در حال اجرا و رو به اتمام است.

وی ادامه داد: بیش از 90 درصد طرح توسعه شرقی و غربی حرم امامین جوادین(ع) در کاظمین به اتمام رسیده و تنها بخشهای نازک‌کاری، آیینه‌کاری و کارهای ظریف‌ کاری با همت مهندسان و هنرمندان ایرانی در حال انجام است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: با اتمام این پروژه بخش قابل توجهی به فضای زیارتی حرم مطهر امامین جوادین(ع) اضافه می‌شود و زائران می‌توانند در شرایط مناسبی  از فضای زیارتی بهره بگیرند.

به گفته شوشتری، این طرح عظیم که سازه‌ای فلزی و معماری اسلامی ـ ایرانی دارد از دو سال گذشته آغاز شده و مراحل نهایی آن نیز در حال انجام است که به‌زودی افتتاح خواهد شد.

وی درباره طرح توسعه حرم امامین جوادین(ع) تاکید کرد: با بهره برداری از این طرح که با کمکهای مردمی و همت متخصصان ایرانی در شبستان شرقی و غربی متصل به حرم در حال اجرا است، وسعت کنونی این آستان مقدس چهار برابر افزایش می‌یابد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات درباره سایر برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در حرم امامین جوادین(ع) گفت: طلاکاری ایوان باب‌المراد به اتمام رسیده و طلاکاری ایوان باب القریش نیز در حال انجام است.

شوشتری  با بیان اینکه طراحی طلاکاری ایوان باب القبله نیز انجام شده است، گفت: در این پروژه نیز آستان مقدس طلای لازم را فراهم می‌کند و سایر برنامه‌های اجرایی نیز  به دست هنرمندان و کارشناسان ایرانی انجام می‌گیرد.

وی درباره طرح توسعه حرم امامین جوادین(ع) تاکید کرد:  با بهره‌برداری از این طرح که با کمکهای مردمی و همت متخصصان ایرانی در شبستان شرقی و غربی متصل به حرم در حال اجرا است، وسعت کنونی این آستان مقدس چهار برابر افزایش می‌یابد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به پروژه‌های انجام شده در کاظمین اظهار کرد: طلاکاری و مقاوم سازی گنبد حرم امام جواد(ع)، طلاکاری گنبد امام موسی ابن جعفر(ع) با مشارکت تولیت، ساخت 9 باب درب طلای حرم مطهر، تعویض سنگ دیوارهای حرم  امامین جوادین(ع) با مشارکت تولیت حرم، تعویض سنگ کف صحن حرم، اجرای پروژه معرق‌کاری رواقهای حرم، ایزولاسیون سقف حرم مطهر، ساخت درب های 62 حجره صحن حرم  امامین جوادین(ع)، راه‌اندازی کارگاههای خمکاری، آبکاری در حرم کاظمین، مقاوم‌سازی و طلاکاری گلدسته‌های کوچک، بازسازی و احیاء مسجد صفویه، ایجاد کارگاه قالیشوئی، تعویض سنگ ازاره صحن حرم، ساخت یک باب سقاخانه در کاظمین، اقدامات طراحی توسعه صحن حرم، سنگ‌کاری صحن مطهر امام علی(ع) در کاظمین و طلاکاری گلدسته‌های کاظمین با 16 هزار خشت طلا در سالهای اخیر انجام گرفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس