کد خبر 714407
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
گلنار وکیل گیلانی

رئیس فدراسیون چوگان گفت: به دلیل اینکه چوگان در ایران طرفدار ندارد، کسی حاضر به حمایت مالی این رشته نیست.

به گزارش مشرق، گلنار وکیل‌گیلانی در خصوص شرایط تیم‌ ملی چوگان اظهار داشت: دو هفته دیگر مربیان آرژانتینی تیم ملی به ایران ‌می‌آیند و پس از آن تمرینات تیم ملی به صورت فشرده تا تیرماه ادامه پیدا می‌کند. در تیرماه هم مطابق برنامه‌های از پیش تعیین شده، میزبان مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در تهران هستیم.

وی ادامه داد: حضور 3 تیم هندوستان، آفریقای جنوبی و پاکستان در این مسابقات قطعی است. تیم ما کار دشواری برای صعود به جام‌جهانی دارد چرا که آفریقا سابقه نایب قهرمانی در جهان را دارد. تیم ملی چوگان ایران 15 سال پیش در جام‌جهانی شرکت کرده بود که تیم کنونی ما به مراتب قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر از تیم 4 دوره پیش است.  امید زیادی به برد هند و پاکستان داریم ولی در رقابت با آفریقای جنوبی کارمان بسیار دشوار است.

رئیس فدراسیون چوگان با اشاره به کمبود بودجه این فدراسیون برای برگزاری و میزبانی مسابقات مقدماتی جام‌جهانی گفت: متاسفانه هنوز اسپانسری برای این رقابت‌ها پیدا نشده است. دلیل اصلی پیدا نشدن حامی مالی برای فدراسیون و رشته چوگان، ناشناخته بودن این ورزش است. در ایران افراد بسیار محدودی چوگان را می‌شناسند و کسی حاضر نیست در این رشته سرمایه‌گذاری کند.

وی با یادوری حضورش در یک برنامه تلوزیونی، خاطرنشان کرد: در آن برنامه صدا‌وسیما حدود 100 نفر در محل ضبط برنامه‌ نشسته بودند. وقتی مجری از آنها سوال کرد چه کسی چوگان را می‌شناسد، تنها دو-سه نفر دستشان را بالا بردند و اعلام کردند این ورزش را می‌شناسند. به همین دلیل چون چوگان طرفدار ندارد کسی حاضر به اسپانسرشدن آن نمی‌شود.

وکیل‌گیلانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه و شناخته شدن این رشته، تصریح کرد: مذاکرات خوبی با مترو صورت داده‌ایم و تصاویر چوگان از مانیتورهای موجود در این وسیله حمل و نقل عمومی پخش می‌شود. مذاکراتی را با شهرداری و آموزش و پرورش هم برای توسعه و شناخته شدن این ورزش انجام داده‌ایم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس