کد خبر 714379
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
تکواندو

برای نشان دادن حسن نیت نیز برخی مواقع موفقیت‌ها این رشته را نیز ببینیم و فقط منتظر سقوط آن نباشیم.

به گزارش مشرق، به دنبال برگزاری مسابقات تکواندو جام باشگاه‌های آسیا و مسابقات جام فجر باز هم شاهد انتقادات برخی کارشناسانی که در هر شرایطی فقط در حال انتقاد و تخریب بودند، بودیم. اینکه مسابقات تکواندو جام باشگاه‌های آسیا با حضور چهار کشور برگزار شده است و ما شاهد استقبال تیم‌های باشگاهی نیستم مسئله‌ای نیست که فقط به خاطر ضعف فدراسیون تکواندو ایران باشد.

برخلاف ایران که سالیان سال است مسابقات باشگاهی خود را برگزار می‌کند بسیاری از کشورهای آسیایی لیگ داخلی ندارند و به همین جهت قطعا شاهد حضور باشگاه‌های آنها در این مسابقات نیز نخواهیم بود. این دوستان که همیشه مدعی بالا بودن سطح داخلی مسابقات داخلی هستند چرا در هنگام برگزاری این مسابقات سطح آن را پایین می‌دانند. آیا اینکه ایران در سالیان اخیر به جز سال 2016 که به میزبانی امارات برگزار شد همیشه مجری برگزاری این مسابقات بوده و انگیزه‌ای در میان مربیان و ورزشکاران داخلی جهت حضور در یک رویداد بین‌المللی مهیا کرده است به خودی خود ایراد است.؟

حضور در این مسابقات برای جوانان جویای نام تکواندو ایران ایجاد انگیزه خواهد کرد و در کنار آن این نفرات در صورت کسب مدال صاحب امتیاز در رنکینگ جهانی نیز خواهند شد. کمبود توجه به غیر ملی‌پوشان همیشه انتقاد این دوستان بوده است اما حالا که این مسابقات نیز برگزار شده است باز زبان به انتقاد باز کرده‌اند.
این انتقاد که خیلی کشورها علاقمند به حضور در مسابقات ما هستند اما ما راه دعوت از آنها را بلد نیستیم آیا نشان از کم اطلاعی این دوستان نیست؟ خوشبختانه در حال حاضر دنیا مانند دهکده جهانی می‌ماند و ورزش تکواندو نیز مانند سایر رشته‌ها صاحب فدراسیون جهانی و سایت است. اینکه فدراسیون جهانی تکواندو مسابقات ما را به عنوان یک رویداد بین‌المللی در تقویم خود ثبت کرده است به خودی خود نشان دهنده اطلاع کشورها از برگزاری این مسابقات است.

اینکه برخی کشورها حاضر به حضور در ایران نمی‌شوند نه تنها مختص به رشته تکواندو بلکه مربوط به همه رشته‌ها می‌شود و یکی از دلایل آن نیز مسائل سیاسی است. مگر قرار است برای حضور در این رویداد ایران با ارسال نامه از کشورهای مختلف دنیا دعوت کنند؟ اینکه مطرح کنیم سطح این مسابقات پایین است و در کنار آن از عدم حضور تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی و کشورهای اسلامی انتقاد کنیم خود تناقض در رفتار این دوستان است.

مربیان تیم ملی جهانی برای همین مسابقات نیز 6 عضو تیم ملی را در این رقابت‌ها ارزیابی کردند و در نهایت با توجه به عملکرد آنها 3 نفر را در اردو نگه داشتند و 3 نفر را نیز خط زدند. اینکه این دوستان از اعزام تیم ملی کشورهای اسلامی به قزاقستان و تیم ملی جهانی به یونان نیز انتقاد کردند و حضور این تیم‌ها در رویداد تدارکاتی را بر باد دادن پول‌های زیاد دانسته نیز بیشتر از دور بودن از سطح اول تکواندو دنیا حاصل می‌شود.

آیا جهت حضور در دو تورنمنت معتبر دنیا نباید هیچ مسابقه تدارکاتی و برون مرزی را پشت سر گذاشت؟ اگر این دوستان در حال حاضر در تیم ملی مسئولیت داشتند توقع اعزام به مسابقات بین‌المللی را نداشتند؟ اینکه تیم‌های ملی تا حضور در مسابقات معتبرشان تنها در یک مسابقه تدارکاتی حاضر می‌شوند زیاده‌روی در هزینه‌ها می‌شود؟ آیا باید توقع داشت ملی‌پوشان تیم ملی کشورهای اسلامی بدون حضور در یک رویداد برون مرزی در مسابقات حاضر شوند که نتیجه آن نه تنها برای تکواندو بلکه برای ورزش کشور از اهمیت برخوردار است.

اینکه خود را علاقمند به تکواندو ایران بدانیم اما با هر اقدامی به دلیل خصومت شخصی با رئیس فدراسیون همه چیز را زیر سوال ببریم نشان از علاقه به تکواندو کشور دارد؟ قطعا پست‌ها و مدیریت‌ها برای همیشه متعلق به هیچ کسی نخواهد ماند و در نهایت این تکواندو ایران است که به راه خود ادامه می‌دهد. قطعا مدیریت فدراسیون فعلی نیز مانند همه مدیریت‌ها دنیا خالی از ایراد نیست اما اینکه همیشه و در هر شرایطی عده‌ای اماده به انتقاد باشند نه تنها به تکواندو کشور کمکی نخواهد کرد بلکه بعد از مدتی باعث از بین رفتن جایگاه گذشته افراد نیز خواهد شد.

آیا به این فکر کردیم که یکی از استان‌های کشور با برگزاری یک رویداد بین‌المللی مانند جام فجر برای چند روز شور و هیجان را بین علاقمندان آن شهر برد و در آینده منتج به علاقه نونهالان و نوجوانان این استان به این رشته ورزشی خواهد شد. در فاصله چند روز از این مسابقات آینده سازان تکواندو ایران در رده نوجوانان در مسابقات آسیایی موفق به کسب عنوان قهرمانی در بخش دختران و نایب قهرمانی در پسران و قهرمانی در مجموع مسابقات شدند.

آیا این دوستان علاقمند به این رشته ورزشی نه به خاطر فدراسیون بلکه به خاطر دلگرمی به این نوجوانان موفقیت آنها را تبریک گفتند؟ امیدوارم برای نشان دادن حسن نیت نیز برخی مواقع موفقیت‌ها این رشته را نیز ببینیم و فقط منتظر سقوط آن نباشیم چرا که در دراز مدت ناکامی باعث از بین رفتن تکواندو پرافتخار ایران خواهد شد.

منبع: سایت هواداران تکواندو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس