کد خبر 714241
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
موصل

فرمانده پلیس فدرال عراق شنبه شب علام کرد که چهار تن از سرکرده های ارشد گروه تروریستی داعش به همراه 20 تن دیگر از تروریست ها در حمله پلیس به مقر داعش در غرب موصل کشته شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، 'شاکر جودت' فرمانده پلیس عراق افزود: نیروهای عراقی یک تانکر بمب گذاری شده را در محله الرفاعی در غرب موصل منهدم کرده و مقر امنیتی داعش را در محله الرفاعی هدف قرار دادند که دستکم چهار تن از سرکرده های این گروه تروریستی کشته شدند.

وی گفت: «احمد حسن الجبوری» قاضی شرعی داعش یکی از سرکرده های این گروه تروریستی بود که در حمله نیروهای پلیس به مقر داعش در محله الرفاعی کشته شد.

فرمانده پلیس عراق افزود: در عملیات نیروهای پلیس فدرال عراق در بخش غربی موصل، 20 تن از تروریست های داعشی کشته و 63 هدف نیز آزاد و 350 بسته انفجاری و بمب کشف و خنثی شد.

شاکر جودت اضافه کرد که نیروهای پلیس سه هزار و 865 خانواده عراقی را از محله های بخش غربی موصل که شاهد درگیری است ، خارج کردند.

پیش تر نیز 'حسب اله القفقازی' دستیار ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش که از اهالی منطقه قفقاز معرفی شده است در غرب موصل کشته شده بود.

عناصر داعش درحال حاضر با تداوم حمله های ارتش و نیروهای مردمی عراق در غرب موصل شرایط سخت و درحال عقب نشینی را تجربه می کنند.

عملیات آزادسازی بخش غربی موصل توسط نیروهای عراقی در اول اسفندماه سال گذشته (19 فوریه 2017) آغاز شد.

شهر موصل - دومین شهر بزرگ عراق - از سال 2014 در اشغال گروه تروریستی داعش قرار دارد. بخش شرقی آن در عملیاتی که به فرمان حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل قوای عراق از 26 مهرماه سال جاری آغاز شد، از وجود داعش پاکسازی شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس