کاظمین

شهر مقدس کاظمین در آستانه سالروز شهادت هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت شاهد ورود خیل مشتاقان و عاشقان اهل بیت(ع) از داخل و خارج عراق است.

به گزارش مشرق، شهر مقدس کاظمین : کاروان‌های عزاداران از مناطق مختلف عراق و خارج آن برای شرکت در مراسم سالروز شهادت جانسوز حضرت امام موسی کاظم(ع) در یک حماسه انسانی که مومنان در آن صحنه‌های جاودانه‌ای رقم می‌زنند، وارد شهر مقدس کاظمین می‌شوند.

اینجا کاظمین است درهای منازل مردم برای استقبال از زائرانی که به این شهر می‌آیند، باز  است، در هر گوشه‌ای از شهر زائران را برای غذای نذری ، آب، نوشابه، چای ذغالی عراقی، مسکن یا حتی کارت‌های شارژ تلفن همراه یا سیم کارت برای تسهیل ورود زائران به شهر صدا می‌زنند، زائرانی که برای عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام موسی‌کاظم(ع) به این شهر می‌آیند که مصادف با روز یکشنبه  است.

صداهای مختلف در هم می‌پیچد، «زائر بفرما، خواهش می‌کنم، ای زائر، بیا ای زائر»، برخی راه را به روی زائران می‌بندند تا آنها را به چادرهای نصب شده در کنار راه هدایت کنند که در این چادرها خدمات رایگان و لذیذترین غذاها را تقدیم می‌کنند و فقط از تو می‌خواهند که دعایشان کنی.

کاروان‌ها و دسته‌جات عزاداری از داخل کاظمین و مناطق مختلف بغداد و دیگر استان‌های عراق به سمت آستان مقدس کاظمیه در حال حرکت هستند،‌هزاران نفر در موکب‌های عظیم و باشکوه در حال حرکت هستند و به عزاداری و سوگواری برای اهل بیت(ع) می‌پردازند، عزاداران پرچم‌های اهل بیت علیهم السلام را برافراشته‌اند.

حتی کودکان هم در بیان محبت و ارادت خود به اهل بیت(ع) سهمی دارند، در عقب هر دسته و کاروان عزاداری،‌کودکانی را می‌بینی که به ترتیب سن سوگواری می‌کنند و حزن و اندوه بر چهره‌هایشان به خاطر این مناسبت دردناک نقش بسته  است، همچنین کودکان دیگری در موکب‌های خدماتی به دادن چای و شیرینی عراقی یا تمیز کردن کفش‌های زائران می‌پردازند و یا در نظافت شهر مشارکت می‌کنند.

نیروهای امنیتی اعم از پلیس فدرال، نیروهای حمایت از عتبات مقدسه و گردان‌های مقاومت اسلامی هم برای هر رویداد غیر منتظره و اضطراری کاملا آماده هستند، پلیس فدرال حضور خود را در شهر تقویت کرده است و کارکنان عتبه مقدسه کاظمیه هم با همکاری پلیس به بازرسی زائران به شیوه شایسته و با محبت و دوستی تمام با وجود شمار زیاد زائران می‌پردازند.

بر  اساس برآوردهای اولیه آمار زائران میلیونی اعلام شده است، اما تروریست‌ها فقط به دنبال کشتن بیگناهان هستند و تا کنون دو تلاش شکست‌خورده در این زمینه داشته‌اند، پس از به دست آمدن اطلاعات دقیق، نیروهای پلیس فدرال در یک کمین محکم، تروریستی را که یونیفورم پلیس به تن کرده بود و در حال راندن یک موتورسیکلت بمب‌گذاری شده به سمت ایست بازرسی «اللج»‌در جنوب بغداد بود، به هلاکت رساندند، در الدجیل واقع در استان صلاح‌الدین در جریان مقابله نیروهای پلیس فدرال با یک تروریست انتحاری که قصد نفوذ به جمعیت زائرانی را داشت که در حال عزیمت به شهر مقدس کاظمین بودند، شماری زخمی شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس