جلسه علنی شورای شهر تهران

رد صلاحیت‌های شورای شهر تهران تبدیل به نوعی انتقام‌گیری سیاسی توسط اصلاح‌طلبان برای حذف رقیبان قدرتمند شده است.

سرویس سیاست مشرق - اصلاح‌طلبان که همواره مدعی برگزاری انتخابات کاملا دموکراتیک بودند و انتقادات بسیاری را نسبت به ردصلاحیت‌ها ابراز می‌داشتند اینک که خود بر مسند هدایت امور نشسته‌اند با سخت‌ترین حالت ممکن سعی در حذف رقبای خود در انتخابات شورای شهر تهران دارند. 

پیش‌تر اخباری درخصوص ردصلاحیت برخی از چهره‌های اصولگرای شاخص شورای شهر تهران در محافل خبری اصلاح‌طلب مطرح بود اما این اخبار کم کم رنگ واقعیت به خود گرفته است تا جایی که طلایی، نائب رئیس شورای شهر تهران که گفته می‌شود یکی از کسانی که صلاحیت‌اش رد شده،‌ بیان کرده است:‌« البته موضوع هنوز به صورت رسمی به بنده اطلاع داده نشده اما آنچه شائبه برانگیز ، تعجب آور و غیر منصفانه است ، حجم سنگین اطلاع رسانی این خبر طی شب گذشته بود که امیدوارم دستگاههای مسوول در امر برگزاری انتخابات ساده از کنار آن نگذرند [۱]

هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هر استان متشکل از سه نفر از نمایندگان آن استان است که توسط مجمع نمایندگان استان انتخاب می شوند.

«علیرضا رحیمی»، «الیاس حضرتی» و «محمدرضا نجفی» از طرف اعضای مجمع نمایندگان استان تهران به عنوان اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تهران انتخاب شدند که هویت اصلاح‌طلب دارند.

ردصلاحیت‌های شورای شهر از سوی دیگر تبدیل به نوعی انتقام‌گیری سیاسی نیز توسط اصلاح‌طلبان شده است. شنیده‌ها همچنین حاکی از آن است که اصلاح‌طلبان درصدد گرفتن انتقام از الهه راستگو هستند که در شورای چهارم ماجرای رای او به قالیباف در سال ۹۲ بسیار جنجالی و منجر به اخراج وی از حزب کار شد.

طی اخباری که در برخی رسانه‌ها منتشر شده در جلسه ای که اخیراً با حضور تعدادی از اعضای سرشناس اصلاح طلب برگزار شده یکی از این افراد گفته است: «راستگو باید هزینه نافرمانی چهار سال پیش را بپردازد. به هیچ وجه نباید اجازه دهیم صلاحیت وی تایید شود.»[۲]

همچنین اصلاح‌طلبان اقدام به حذف برخی از کاندیداهای ورزشکار کرده‌اند که این موضوع نیز بازتاب گسترده‌ای در محافل خبری داشته و بحث آن از مدت‌ها پیش توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب داغ شده است و امروز نیز حجم اخبار در این زمینه بسیار فراوان است. در همین راستا روزنامه اصلاح‌طلب «شهروند» چندی پیش درباره چنین رخدادی اطلاع‌رسانی کرد و نوشت:‌« چند روزی است که می‌گویند عباس جدیدی، حسین رضازاده،‌ هادی ساعی و الهه راستگو ردصلاحیت شده‌اند و اعضای شورا هم اگرچه این اخبار را جسته گریخته شنیده‌اند اما به آن قطعیت نمی‌دهند.»[۳]

اخبار رد صلاحیت برخی از کاندیداهای شورای شهر در حالی است که محمد محمودی شاه‌نشین رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کل کشور گفت: «ما در انتخابات شوراهای اسلامی چیزی تحت‌عنوان عدم احراز صلاحیت نداریم. ثبت‌نام کنندگان یا رد می‌شوند یا تایید.»

با این حال طبق قانون کسانی که صلاحیت آنها در هیات های اجرایی رد شده است و آنهایی که از سوی هیات نظارت نیز رد صلاحیت می شوند،‌ با در دست داشتن مدارک رسمی از سوم تا ششم اردیبهشت می توانند به هیات های نظارت استان شکایت کرده تا ظرف ۱۰ روز به شکایت آنها رسیدگی شود. ۱۶ اردیبهشت زمان اعلام نهایی مرحله دوم بررسی صلاحیت کاندیداها در انتخابات شوراها است.

به هر جهت هنوز به طور دقیق در مورد صلاحیت و یا رد این کاندیداها اطلاع‌رسانی صورت نگرفته است و تنها گفته شده به کسانی که تایید شده‌اند این موضوع از طریق پیامک اعلام شده است اما اگر چنین موضوعی اتفاق بیفتد اصلاح‌طلبان بر خلاف شعارها و ادعاهایی که چندین و چند سال است مطرح می‌کنند،‌ به طور دیکتاتورمآبانه‌ای در صدد حذف رقیب خود قبل از رقابت هستند، بازی که در آن این جریان هویت خود را به پای قدرت‌یابی و رسیدن به صندلی‌های شورای شهر قربانی کرد.


[۱] http://www.shoraonline.ir/news/۱۶۸۲۶۷

[۲] http://www.shoraonline.ir/news/۱۶۸۲۲۷

[۳] http://www.irna.ir/tehran/fa/News/۸۲۴۹۴۲۹۸/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    28 12
    اخه ورزشکارر چه جایی در شورا و تصمیمات مدیریتی داره؟؟؟
  • مهماندار هواپیما DE ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    28 16
    اصلاح طلبان در دیکتاتوری به موسیلینی تنه می زنند
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    25 10
    دیکتاتورهای مدعی آزادی بیان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس