کد خبر 713895
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
ماهواره

استرالیا با موفقیت سه ماهواره را به ایستگاه بین المللی فضایی (ای.اس.اس) فرستاد، جایی که از آنها برای مطالعه جو زمین استفاده می شود.

به گزارش مشرق، تارنمای شبکه اسکای نیوز استرالیا اعلام کرد این سه ماهواره که از پایگاه نیروی هوایی 'کیپ کاناورال' در آمریکا به فضا پرتاب شد، بخشی از ماموریت بین المللی بزرگ تری شامل 28 ماهواره است.

براساس این گزارش، ماهواره های استرالیایی با همکاری مشترک شماری از دانشگاه های این کشور از جمله دانشگاه 'ساوت ولز'، دانشگاه سیدنی و دانشگاه ملی این کشور توسعه یافته است.
'الیاس ابوتانیوس' مدیر این پروژه و معاون مرکز استرالیایی مهندسی فضا با بیان تجربه عاطفی این پروژه، گفت: بسیار هیجان زده هستیم، اما تا وقتی که این ماهواره ها در 'آی.اس.اس' قرار گیرند، همچنان کمی نگران هستیم، زیرا که این پروژه حاصل پنج سال فعالیت است.

این اقدام بخشی از چشم انداز استرالیا محسوب می شود و نخستین بار است که این کشور در 15 سال گذشته نسبت به ارسال ماهواره به فضا اقدام کرده است.استرالیا پیش از این در سال 1967 میلادی یک ماهواره به فضا پرتاب کرده بود.'اندرو دمپستر' مدیر مرکز استرالیایی مهندسی فضا، گفت: تنها دو مورد مشابه در گذشته وجود داشته است. 'فدسات' در سال 2002 و 'ورسات' در سال 1967 به فضا پرتاب شده اند. از اینرو، ما اکنون سخت افزارهای بیشتری نسبت به آنچه استرالیا پیش تر داشته در اختیار داریم.

این سه ماهواره استرالیایی در دو مرحله مورد استفاده ایستگاه بین المللی فضایی (ای.اس.اس) قرار می گیرند که دو ماهواره 'سوسات' (SuSat) و 'اینسپایر 2' (INSPIRE-2) در ماه مه مورد استفاده قرار می گیرند، در حالی که ماهواره دیگر به نام 'یو.ان.اس.دبیلو-اکو' (UNSW-ECO) اواسط ماه ژوئن از این ایستگاه بین المللی به جو زمین ارسال می شود.

'کریستوفر پاین' وزیر دفاع استرالیا در مورد پرتاب این ماهواره ها، گفت که این اقدام یک مزیت برای دانشگاهها و علم استرالیا محسوب می شود، در حالی که نقش مهمی در شناخت ما از بخش ناشناخته جو زمین ایفا می کنند.
وی افزود: این تجربیات با هدف افزایش شناخت ما از تاثیرات بیرونی جو بر ماهواره های کوچک و توسعه آگاهی موقعیتی ما از فضا است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    2 1
    امریکایها که پرتاب کردن!؟ نکنه امریکایها رایگان پرتاب کردن که میگن استرالیا پرتاب کرد!؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس