کد خبر 713749
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵
غلامرضا تاجگردون

رئیس اصلاح‌طلبان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت، سیاست ضدتورمی دولت منجر به عدم رشد اقتصادی شده است.

به گزارش مشرق، غلامرضا تاج‌گردون در گفت‌وگو با برنامه دستخط سیما، با بیان اینکه دولت در سیاست ضدتورمی موفق بود، گفت: سیاست ضدتورمی خودش یکسری اثرات منفی در جامعه گذاشت، در فاز بعدی و مرحله بعدی رکود را بیشتر می‌کند. سیاست ضدتورمی خوب بود ولی یک حدی هم دارد نه اینکه منجر به عدم رشد اقتصادی شود.


تاج گردون گفت: این رشد زیبنده اقتصاد ما نیست؛ درست است می‌گوییم ۶، ۷ درصد ولی این ناشی از آن پرشی است که در نفت صورت گرفته است.


وی در پاسخ به این سؤال که تیم اقتصادی دولت را منسجم می‌بینید؟ گفت: تیم اقتصادی دولت، یک مقدار فرماندهی‌اش مشخص نیست، منسجم است، الان فرمانده کیست یک مقدار مشخص نیست؛ (آقای نیلی است؟) نه نیست. همه دوستان من هستند ولی همه فکر می‌کنند خودشان فرمانده هستند.


این نماینده حامی دولت همچنین گفته است: بانکها وضع خوبی ندارند، البته یک مقدار سال گذشته به واسطه تسعیر نرخ ارز بدهی بانکها به بانک مرکزی تا حدودی حل شد ولی هم بدهی دولت به بانکها زیاد شده، هم بدهی بانکها به بانک مرکزی.


الان نقدینگی ما چقدر است؟ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ این سؤال می‌گوید: نقدینگی که متاسفانه رشد فزاینده‌ای پیدا کرده از عدد هزار هزار بالا رفت، عدد دقیقش را نمی‌دانم چون آخرین گزارش را ندارم ولی بالای هزار میلیارد است و این عدد برای اقتصاد خطرناک است؛ در بلندمدت می‌تواند اثر تورمی خیلی بالایی داشته باشد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس