انتخابات

شورای نگهبان، صلاحیت 6 شخصیت را منطبق با شرایط مندرج در اصل 115 قانون اساسی تشخیص داد و اسامی آنها را به عنوان احراز صلاحیت‌شدگان به وزارت کشور معرفی کرد.

به گزارش مشرق، دیشب(پنجشنبه شب) در آخرین دقایق مهلت نخست رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، اسامی داوطلبین احراز صلاحیت شده این انتخابات از سوی شورای نگهبان اعلام شد و بر این اساس آقایان حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، حجت الاسلام و المسلمین روحانی، محمد باقر قالیباف، اسحاق جهانگیری، سید مصطفی میرسلیم و مصطفی هاشمی‌طبا به عنوان 6 کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم که در روز 29 اردیبهشت برگزار می‌شود، انتخاب شدند.
 
شورای نگهبان نهاد عالی ناظر بر انتخابات ریاست جمهوری است که به موجب اصل 99 قانون اساسی بر تمامی فرآیند انتخابات نظارت استصوابی دارد؛ این شورا از میان 1636 فرد ثبت‌نام‌کننده، صلاحیت 6 شخصیت را منطبق با شرایط مندرج در اصل 115 قانون اساسی تشخیص داد و اسامی آنها را به عنوان احراز صلاحیت‌شدگان به وزارت کشور معرفی کرد.
در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی چهره‌ها که صلاحیتشان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم احراز نشد.
 
 
علیرضا منادی که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، ثبت نام کرده بود عضو هیئت رئیسه مجلس نهم بود.
 
موسی‌الرضا ثروتی که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرده بود در مجالس هفتم و هشتم و نهم حضور داشت.
 
محمد هاشمی که در آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبین نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با مراجعه به ستاد انتخابات کشور، برای کاندیداتوری نام‌نویسی کرد در کارنامه خود ریاست بر سازمان صداوسیما و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت را دارا می‌باشد.
 
حجت السلام و المسلمین حسن نوروزی که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرده بود سخنگوی کمیسیون حقوقی قضائی مجلس دهم است.
 
سید محمد غرضی از جمله شخصیت‌هایی است که برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرده بود؛ وی استاندار اسبق خوزستان و وزیر پست و تلگراف و همچنین وزیر نفت در اوایل انقلاب بود.
 
علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس داوطلب انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم شده بود؛ وی در مجلس نهم رئیس کمیسیون بررسی برجام بود.
آیت الله بطحائی که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرده بود نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان پنجم است.
 
حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مجلس دهم و وزیر اسبق آموزش و پرورش از زمره شخصیت‌هایی است که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرده بود؛ وی رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه بود.
 
محمد مهدی زاهدی از زمره شخصیت‌هایی است که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرده بود؛ وی سابقا وزیر علوم و سفیر ایران در مالزی بود.
 
محمدعلی پورمختار که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، ثبت نام کرده بود در مجلس نهم ریاست کمیسیون اصل 90 را برعهده داشت و در مجلس فعلی عضو کمیسیون حقوقی و قضائی می‌باشد.
 
حسن بیادی که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرده بود عضو سابق شورای شهر تهران می‌باشد.
 
مهدی کلهر که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرده بود، مشاور رسانه ای رئیس دولت سابق بود.
 
محمود احمدی نژاد که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت‌نام کرده بود، رئیس دولت‌های نهم و دهم بود.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • محمد DE ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    1 1
    آقای احمدی نژاد نشد که نظم نوین جهانی را دوباره پیاده کنند حیف شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس