کد خبر 713574
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
ترامپ

حل بحران‌های جهان از جمله بحران سوریه به‌سود سرمایه‌داران و جنگ‌سالاران واشنگتن نیست.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الثوره سوریه، اشتباهی را که چند سال پیش جورج بوش پسر با بی‌برنامگی‌ها و هرج‌و‌مرج آفرینی‌های خود انجام داد و ویرانی عراق و افغانستان را به‌دنبال داشت اکنون توسط دونالد ترامپ تکرار می­‌شود. آسیاب حملههای ترامپ در کشورهای مختلف جهان همچنان میچرخد و قربانی می‌گیرد. رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا با سیاست استعماری خود تلاش می‌­کند هرج‌و‌مرج و آشوب‌های دوران بوش پسر را دوباره زنده کند و حمله‌ها و دخالت‌هایی را که بوش پسر سالها در کشورهای دیگر انجام ­داد از سر گیرد، این در شرایطی است که او بهتر از هر کسی می‌داند سرانجام اقدامات بوش پسر این شد که شهرهای زیادی با خاک یکسان و مردم بسیاری آواره و زیرساخت‌های بسیاری ویران شدند.

ترامپ دنبال راهی می‌گردد تا روش‌های تازه حمله را نهادینه کند و با مهر نومحافظه‌کاران و جنگ‌سالاران شرکت‌های بی‌رحم مهر تأیید خورده باشد. کنار این اندیشه خرابکارانه، ترامپ دنبال راهی برای کنارگذاشتن سیاست‌هایی است که همگان را به پایبندی به قانون بین المللی و مصوبات قانونی و مشروع فرامی‌خواند. رییس جمهوری جدید آمریکا می‌خواهد روابط دیپلماتیک میان کشورها را که بر اساس احترام و دخالت نکردن در امور داخلی دیگر کشورها استوار است، از بین ببرد. ترامپ میخواهد هرج‌ومرج ویرانگر را هرچه بیشتر گسترش دهد و آب‌های منطقه و جهان را هرچه بیشتر گل‌آلود کند به این امید که ماهی بیشتری بگیرد و تریلیون‌ها دلار به دست آورد.

مشاوران ترامپ درباره کره دموکرات هیاهو راه می‌اندازند. در حالی که نیروهای متجاوز آمریکا اورانیوم ممنوعه را در سوریه بر سر شهروندان بی‌گناه می‌ریزدند هواپیماهای آمریکا به‌همراه هواپیماهای کشورهای عضو ائتلاف بین المللی با خونسردی هرچه تمام‌تر صدها انسان بی‌گناه را در دیرالزور و رقه و دیگر شهرهای سوریه به خاک و خون می‌کشند. هواپیماهای جنگی حریم هوایی سوریه را شکسته و به این کشور حمله می‌کند. پس از همه این اغتشاش آفرینی‌ها و تجاوزها ترامپ ادعا می‌کند با داعش می‌جنگد. ژنرال‌هایش نیز سخن او را تکرار کرده و می‌گویند انسان‌های بی‌گناهی که در نتیجه بمباران سوریه کشته شدند اشتباهی مورد هدف قرار گرفته‌اند.

به‌علت سیاستهای گستاخانه ترامپ که نشانههایش در دوردست دیده می‌شود همه جهانیان حقیقت فاجعه‌های پیش روی سرزمین و کشور خود را درمی‌یابند. روزنامههای اروپایی و آمریکایی به فاجعههایی که در پی سیاست هرج‌ومرج‌طلبانه ترامپ و یارانش جهان را تهدید می‌کند، اشاره می‌کنند. روزنامه گاردین نوشت سیاست ترامپ به فاجعه می‌انجامد. روزنامه انگلستانی دیگر تأکید می‌کند ترامپ تلاش دارد دولت‌های خونریز و تحت امر خود را در همه جهان بر سر کار آورد تا بهتر بتواند ثروت و دارایی کشورهای جهان را به چپاول ببرد.

بار دیگر نومحافظه‌کاران ایالات متحده آمریکا برمی‌گردند تا نقاب بوش را که در ظاهر ادعای انسانیت و حفظ حقوق بشر می‌کند و برای حال ملت‌های شکستخورده و آزادی‌های سلب‌شده آنان خود را به گریه زده‌اند بر چهره خود نهند، این در حالی است که خود آنان بودند که شمار بسیاری از مردم جهان را کشتند و آواره کردند و تأسیسات آنان را با خاک یکسان کردند.

به نظر می‌رسد حل بحران‌های جهان از جمله بحران سوریه به‌سود سرمایه‌داران بزرگ واشنگتن مانند صاحبان شرکت‌های اسلحه‌سازی و نیز شرکت‌های نفتی نیست. شرکت‌های آمریکایی اشتهای سیریناپذیری برای ثروت‌اندوزی دارند و سرمایه‌داران این کشور که برای چپاول دارایی، نفت، گاز و خطوط تأمین نفت و گاز دیگر کشورها تلاش می‌کنند به‌سودشان نیست که بحران سوریه و دیگر نقاط جهان فروکش کند، برای همین آنها در تلاش هستند تا بحران را هرچه بیشتر گسترش دهند و اگر شود باروتی را برای بقای هرچه بیشتر جهان در بحران اختراع کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس