مناظره

فعالان و شخصیت‌های سیاسی ضمن تاکید بر زنده‌ بودن مناظره‌های انتخاباتی، معتقد هستند که مصوبه کمیسیون تبلیغات انتخابات کشور باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

به گزارش مشرق، عصر امروز (سه شنبه) رسانه ها از عدم پخش زنده مناظره‌های تلوزیونی طبق مصوبه کمیسیون تبلغیات انتخابات خبر دادند.

طبق پیگیری‌ها،‌ قرار شده است، مناظرات به‌صورت زنده از رسانه ملی پخش نشود و فقط بخش گفت‌وگوی ویژه خبری از شبکه دو سیما به صورت مستقیم روی آنتن برود.

در حالیکه صدا و سیما آماده پخش زنده مناظره‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است، سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: مناظره‌های انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باید به صورت «ضبط شده» از تلویزیون پخش شود.

انتشار خبر عدم پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی در همان ساعات ابتدایی واکنش گسترده شخصیت‌های سیاسی را به دنبال داشت که در ادامه به مرور آن می‌پردازیم:

*حجت‌الاسلام رئیسی:‌ از «مناظره زنده» استقبال می‌کنم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: این‌جانب از مناظره زنده به‌عنوان یکی از راه‌های شناخت در افکار عمومی استقبال می‌کنم و این را حق مردم بزرگوار و هوشمند کشورمان می‌دانم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی تصریح کرد: مردم باید بتوانند از طریق رسانه ملی به‌صورت زنده شاهد مناظره رقبا در محیطی عادلانه بر مبنای رعایت اصول اخلاق اسلامی باشند.

*اعتراض قالیباف به لغو زنده مناظرات انتخاباتی

محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در حاشیه همایش شهدای مدافع حرم کرمانشاه به لغو برنامه زنده مناظرات انتخاباتی  اعتراض کرد.

قالیباف بااشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد مناظره‌های زنده و افزایش میزان مشارکت مردم برگزاری آنها را ضرورتی برای آگاه سازی عمومی از برنامه‌ها و دیدگاه‌های نامزدهای انتخاباتی دانست.

وی با تکرار انتقاد خود از لغو زنده بودن برنامه مناظره‌ها از کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات خواست که با درخواست عمومی برای برگزاری مناظره‌های آزاد و زنده موافقت و همراهی کند.

*اعلام آمادگی زاکانی برای حضور در «برنامه زنده» انتخاباتی/ ابراز نگرانی از عدم رعایت اصل بی‌طرفی ستاد انتخابات کشور 

علیرضا زاکانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری،‌ در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر کشور برای حضور در «برنامه زنده» انتخاباتی اعلام آمادگی کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:  به نظر می رسد این اقدام به صورت روشن آسیب جدی به شفافیت در تببین برنامه نامزدهای انتخاباتی خواهد زد. متاسفانه با توجه به عملکرد دولت‌ محرمانه در 4 سال گذشته در پنهان کاری و عدم شفافیت، این اقدام تبعیض دیگری به نفع نامزدهای اصلی و فرعی مورد نظر دولت رقم بزند.

در این بیانیه تصریح شده است: بیم آن می‌رود که اصل بی طرفی وزارت کشور و ستاد انتخاب کشور در اتخاذ این تصمیم، فضاسازی برای نامزدی خاص در جامعه محسوب شود و مردم پس از کاندیدای‌ پوششی با پدیده مناظرات پوششی هم مواجه شوند و نتوانند نقدهای اساسی ما به وضع موجود را کامل و بدون سانسور ببینند و بشنوند.

*روحانی: طرفدار آزادترین شیوه مناظره هستم/ امیدوارم ستاد تبلیغات انتخابات، تجربه ها را باز مرور کند

حسن روحانی رئیس جمهوری در جمع جوانان و نخبگان استان فارس طی سخنانی گفت: طرفدار آزادترین شیوه مناظره هستم، حامی هر شیوه ای در مناظرات هستم که مردم بهتر انتخاب کنند.

وی افزود: امیدوارم ستاد تبلیغات انتخابات، تجربه ها را باز مرور کند، من طرفدار آزادترین شیوه مناظره ها هستم که مردم بتوانند بهتر انتخاب کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: نقد خوب است اما دروغ گناه بزرگ و اقدامی خلاف فرهنگ ایرانی است، مردم اگر بعد از خرداد 92 تا امروز همراه دولت نبودند، دستاوردی نداشتیم، راه را با مردم آغاز کردیم؛ در نیمه راه هستیم و کارهای سختی هم باقی است.

*میرسلیم: برای حضور در پخش زنده مناظره‌های انتخابات آماده‌ام

سید مصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور در مناظره‌های انتخاباتی آمادگی دارید یا  خیر تاکید کرد:‌ بنده برای حضور در پخش زنده مناظره‌های انتخابات آماده‌ام.

*محمد هاشمی:‌ برای حضور در «پخش زنده» مناظره‌های انتخاباتی آمادگی دارم

محمد هاشمی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که آیا شما برای حضور در پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمادگی دارید، اظهار داشت: بله، چراکه این روش بهتر است، اگر مناظره‌ها به‌صورت زنده باشد، کسانی که به دنبال سیاه‌بازی و تهمت زدن هستند،‌ برای آن‌ها بهتر است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود:‌ اگر فردی بخواهد برنامه‌های خود را معرفی کند و به کاندیداهای دیگر تعرض نکند شیوه‌ها تفاوتی ندارد و ازاین‌رو بنده کاملاً آمادگی دارم درهرصورت در مناظره‌ها شرکت کنم.

*کواکبیان: اقدام وزارت کشور در زنده نبودن مناظره‌های انتخاباتی درست نیست

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت:‌ امروز شنیدم کمیته تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تصویب کرده که مناظره‌ها زنده نباشد، این کار به نظر من درست نیست. زیرا سبب کاهش بینندگان و در نتیجه سبب کاهش حضور در انتخابات می‌شود، اگر چه واهمه‌ای از مناظره زنده دارید؟ پس از چند بار فیلترینگ باز هم می‌ترسید که حرف نامربوط بزنند؟ معتقدم این تصمیم وزارت کشور تصمیم نا به ‌جایی است و باید تجدید نظر کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه باید به سمتی برویم تا انتخابات بی‌حاشیه، سالم، عادلانه و غیر امنیتی برگزار کنیم افتخار است و اگر بخواهد بسته عمل کنیم و مناظره‌ها زنده نباشد درست نیست.

*میرکاظمی: حذف مناظره زنده انتخاباتی اعمال دیکتاتوری نرم از سوی دولت است

سید مسعود میرکاظمی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف مناظره زنده تلویزیونی در ایام تبلیغات انتخاباتی، اظهار داشت: برای پاسخ دادن به این سؤال بایستی برگردیم و مروری به خلق و خوی محدود کردن آزادی بیان دولت در طول عمر خدمتی آن داشته باشیم که این انتقاد در سال 94 در قالب سوالی در مجلس به دولت مطرح شد که نباید جلوی آزادی بیان مردم و اصحاب رسانه گرفته شود.که منجر به دادن کارت زرد به وزیر ارشاد وقت گردید.

وی در همین راستا افزود: فشارهای متعددی که با ابزارهای مختلف همچون حذف یا محدودسازی یارانه رسانه‌ها از ناحیه دولت وارد می‌شد، موجب افزایش بی‌سابقه فشار بر روی رسانه‌ها و خبرنگاران و مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و نشریات شد به‌طوری که در هیچ زمانی این مقدار از فشار وجود نداشته است.به طوری که از برخی بیش از ده بار به بهانه‌های مختلف شکایت شده که در دوره بعد از پیروزی انقلاب سابقه نداشته است.

میرکاظمی گفت: تبعیض رسانه‌ای دولت به حدی بوده است که حتی مواردی را شاهد بودیم که اگر رسانه‌ای به ائمه اطهار(ع)‌ و یا شهدا یا منتقدین توهینی می‌کرد، انتقادی صورت نمی‌گرفت، نه تنها تذکری صورت نمی گرفت بلکه یارانه بیشتری هم دریافت می کرد. در مقابل اگر از سوی رسانه‌های منتقد انتقادی به عملکرد دولت وارد می‌شد، به سرعت با آن رسانه برخورد می‌کردند.

وی در خصوص منع پخش آمارهای مرتبط با کشور از سوی دولت و فشار به برخی از دستگاه‌ها و در عوض در اختیار قرار دادن این آمار در قالب قراردادهایی همچون «FATF» به دشمنان، بیان کرد: دولت مردم را محرم نمی‌داند و از اینکه مردم متوجه آمارهای واقعی در خصوص عملکردهای وزارتخانه‌های مختلف شوند، ترس دارد و به صورت دائمی با رسانه‌هایی که سعی در آگاهی مردم داشتند، مقابله کرده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین دلیل علی رغم به کار بردن کاندیدای مکمل که نوعی اجحاف به مردم محسوب می‌شود به دلیل اینکه یک کاندیدا دو صندلی را اشغال دو برابر فرصت تبلیغ نسبت به سایر کاندیداها دارد که کاملأ بی عدالتی است و این در حالی است که مردم را از آشنایی با نظرات یک کاندیدای دیگر محروم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت به دلیل همین نگرانی‌ها علی‌رغم وجود کاندیدای پوششی که بدعتی جدید و ناپسند به حساب می‌آید با پخش زنده مناظره انتخاباتی مخالفت و از تشریح عملکرد بسیار ضعیف دولت به مردم نگران است که این امر نوعی دیکتاتوری نرم را از سوی دولت در اذهان تداعی می‌کند.

میرکاظمی افزود: این رفتارها موجب محدودیت آزادی‌های اجتماعی مردم می‌شود و با شعارهایی که در خصوص آزادی‌های فردی و حقوق شهروندی که دولت ادعای آن را دارد اما اجرا نمی‌کند، در تضاد است و نشان می‌دهد برای برخی منافع خودشان بر منافع ملی برتری دارد و این برگرفته از خوی خود بزرگ بینی و اشرافی‌گری است.

وی در پایان با اشاره به افتتاح‌های صورت‌گرفته اخیر توسط دولت که غالباً نتیجه عملکرد دیگری و غیرواقعی و نمایشی است، تصریح کرد: این رفتارها از دولت خلاف قانون بوده و پوشش سراسری رسانه ملی از این برنامه‌ها در ایام نزدیک به انتخابات موجب ایجاد ناعدالتی میان کاندیداهای انتخابات می‌شود.

*محسن رضایی:«پخش زنده» مناظرات اعتماد مردم و جاذبه رقابت انتخاباتی را افزایش می‌دهد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت «مناظرات، نقش مهمی در آگاهی بخشی به مردم درباره نامزدها و برنامه های آنها دارد. زنده بودن مناظرات، اعتماد مردم و جاذبه رقابت ها را افزایش می دهد.

رضایی تاکید کرده است: مناظرات جمعی برای شناخت موضوعات مفیدند و مناظره‌های تک به تک برای شناخت کاندیداها. باید زمان تبلیغات حداقل به شش ماه افزایش یابد تا فرصت بیشتری به مردم و نامزدها داده شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین زمینه تصریح کرده است:‌ ما در سیاست‌های کلی انتخابات، آسیب های انتخاباتی ایران را شناخته و با سیاست های کلی برطرف کرده ایم. نوبت دولت و مجلس است که براساس آن سیاست ها، قانون جامع انتخابات را تهیه و تصویب کنند.»

*بذرپاش: مناظره ضبط شده یعنی هیچ و این یک امتیاز برای دولت است

مهرداد بذرپاش نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به لغو پخش زنده مناظره‌ها واکنش نشان داد. 

بذرپاش اعلام کرد:‌ مناظره ضبط شده یعنی هیچ و این یک امتیاز تمام و کمال برای دولت است،‌ دولتی که شب و روز پاسخگویی را تمرین و حتی هیئت دولت را تعطیل می‌کند، ازاین خبر گواراتر برای او وجود ندارد.

قرار شده است مناظرات به‌صورت زنده از رسانه ملی پخش نشود و فقط بخش گفت‌وگوی ویژه خبری از شبکه دو سیما به‌صورت مستقیم روی آنتن برود.

*نادران: 4 سال ناکارآمدی با «مناظره ضبطی» جبران نمی‌شود

الیاس نادران هم به لغو مناظره زنده تلویزیونی در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

وی در یکی از صفحات فضای مجازی خود نوشت 4 سال ناکارآمدی با «مناظره ضبطی» جبران نمی‌شود،‌البته شاید آنقدر ضبط کنند تا روحانی جواب پیدا کند.

نادران تاکید کرد:‌آقای آشنا کدام بخش قرار است سانسور شود؟

*یاری: مناظره «مرده» برای روحانی رأی نمی‌سازد/ باید در مصوبه شورای تبلیغات تجدیدنظر شود

سعید یاری داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به عدم پخش مناظره زنده انتخاباتی از صدا و سیما اظهار داشت: بنده برای مناظره زنده انتخاباتی اعلام آمادگی و استقبال می‌کنم.

وی افزود: آقای روحانی و تیم دولت باید بدانند که مناظره مرده و یخ‌زده نمی‌توانند سبب ایجاد رای شود و این شائبه ساختگی بودن انتخابات را در بین مردم بوجود خواهد آورد.

این داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معتقد است که دولت به دلیل چالش مشارکت مردم و اقبال آنان به سوی قوه مجریه مستقر به دنبال عدم پخش زنده مناظره‌های تلویزیونی است.

یاری تاکید کرد: نظر مردم پخش زنده و لحظه‌ به لحظه مناظرات تلویزیونی از سوی صدا و سیما است و همه باید به حق مردم احترام بگذارند.

*دهقان: مناظره ضبط شده دیگر مناظره نیست/ عدم پخش مستقیم مناظره‌ها ناشی از ضعف دولت است/ صدا و سیما نباید بپذیرد

محمد دهقانی نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به فشار دولت بر عدم پخش مناظره‌های زنده تلویزیونی ریاست جمهوری اظهار داشت: 4 سال از عمر دولت یازدهم گذشته و دولت باید پاسخگو باشد. اما متاسفانه از پاسخگویی فرار می‌کند.

وی تصریح کرد: در همه دنیا مردم بر مناظره‌های زنده تلویزیونی قضاوت خود را انجام می‌دهند و اینکه مناظره‌ها ضبط شده باشد امر منسوخی است.

دهقان با تاکید بر اینکه مناظره ضبط شده دیگر مناظره نیست افزود: مهندسی تبلیغاتی است که دولت از آن استفاده می‌کند و در واقع نمی‌خواهد که مردم حقایق را بدانند و صدا و سیما نباید زیر بار  این امر برود و باید همانند دوره‌های گذشته مناظره‌ها به صورت زنده باشد.

وی تاکید کرد: در مناظره‌های زنده است که مردم می‌فهمند کدام نامزد توان بیشتری داشته و برنامه دارد و کدامیک نقاط ضعف دارند. از این رو دولت به دلیل اینکه عملکرد مناسبی نداشته این موضوع را مصوب کرده که صدا و سیما نباید در این زمینه کوتاه بیاید.

*سالک: روحانی اگر صادقانه رفتار کرده نباید از مناظره‌های زنده وحشت داشته باشد/ پخش مناظرهای زنده مطالبه مردمی است

احمد سالک نایب رئیس فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به عدم پخش مناظره‌های تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری با فشار دولت، اظهار داشت: دستگاه‌هایی که با مردم با صداقت و شفافیت از رئیس جمهور گرفته تا دیگران برخورد کرده باشند، نباید از مناظره‌های شفاهی و زنده وحشت کنند.

وی در ادامه افزود: اگر با مردم صادقانه رفتار و برخورد کرده باشند نباید از مناظره‌های زنده نگران باشند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مناظره‌ها اگر در چارچوب منشور اخلاقی باشد، همانطور که رهبری فرمودند به رشد و تعالی جامعه کمک می‌کند، آن کسانی که از این مناظره‌های زنده وحشت دارند مطمئنا اشکالاتی در کار خود می‌بینند و پاسخ لازم را به مطالبات مردمی ندارند که بدهند، امیدواریم از این حقی که مطالبه مردمی است به خوبی عمل شود و مردم از این موضوع بهره‌مند باشند.

سالک گفت: پخش مناظره های زنده در تصمیم گیری مردم بسیار موثر است.

*دبیر جبهه اصلاح‌طلبان: عدم پخش زنده مناظرات انتخاباتی تجاوز به حقوق ملت است

مجید بهمن‌زاده دبیر جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به عدم پخش زنده مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: این حق ملت است که همه امور و اظهارات نامزدهای انتخاباتی اطلاع کامل داشته باشند.

وی می‌گوید که عدم پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی تجاوز به حقوق ملت است و باید جلوی این کار را گرفت.

بهمن‌زاده با تاکید بر اینکه استدلال از مناظره ضبط شده دقیقا چیست، گفت: قطعا کاندیدایی که از سوی شورای نگهبان صلاحیت می‌گیرند، صلاحیت تشخیص منافع ملی را نیز خواهند داشت بنابراین نگرانی از چیست؟

*عضو فراکسیون امید: پخش مناظره‌های تلویزیونی به صورت زنده نشان از آزادی بیان دارد/ پخش زنده مناظره‌ها مطالبه مردمی است

محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در واکنش به فشار دولت مبنی بر عدم پخش زنده مناظره‌های تلویزیونی کاندیدای ریاست جمهوری، اظهار داشت: مناظره‌های تلویزیونی به صورت زنده نشان از آزادی بیان دارد و در این صورت مردم هم نسبت به دیدگاه‌های کاندیداها شناخت و آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری پس از اینکه توسط شورای نگهبان تایید شده نشان می‌دهند که همه این افراد و نامزدها دارای صلاحیت قانونی هستند افزود: وقتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از فیلتر شورای نگهبان عبور کردند مطمئنا در مناظره‌های تلویزیونی حرف‌های نامربوط نمی‌زنند و سخنانشان منطقی خواهد بود منتهی برای مسائلی که می‌خواهد عنوان شود باید چهارچوبی در نظر گرفته شود تا شاهد برخی بی‌اخلاقی‌ها نباشیم.

عضو فراکسیون امید اظهار کرد: کاندیدای ریاست جمهوری در مناظره‌های تلویزیونی باید برنامه‌ها و طرح‌های خود را در زمینه‌های اقتصادی،‌ فرهنگی و سیاسی عنوان کنند و در کل بنده موافق پخش مناظره‌های کاندیداهای ریاست جمهوری به صورت زنده هستم و این را یک مطالبه مردمی می‌دانم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ناشناس IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    37 4
    عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنید،گیریم که الان از جواب دادن در محضر مردم هم فرار کردید فردای قیامت که لا یمکن الفرار من حکومتک است در محضر خدا چه میکنید.
  • رحیمی IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    17 41
    وقتی رییس جمهور می گوید من هم از مناظره زنده استقبال می کنم پس شماها مریض ااحوال هستید می گویید دولت از مناظره زنده می ترسد. به صحبت های اقای روحانی در همین متن بالا که سایت مشرق اورده دقت کنید
    • رضا IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      28 7
      دولت در باطن ودرون خود(دست های پشت پرده )طرفدار مناظره ضبطیه ولی برای حفظ ظاهر وریا هم که شده وهچنین بستن دهان مخلفان و طرفداران دم از - ان هم به صورت ریا- پخش مناظره زنده می زند
    • رامین IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      14 16
      یعنی به نظر شما ستاد تبلیغات زیر نظر وزیر کشور زیر نظر رییس جمهور آنقدر مستقل است که برخلاف نظر رییس خودش تصمیم بگیرد؟!!! خواهشا جک نگویید!
    • حسین IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      15 2
      اولا مریض خودتی دوما فکر کردی تصمیم به این مهمی رو وزیر کشور بدون نظر رئیس جمهور گرفته؟
    • ناشناس IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      7 1
      یعنی انقدر ساده لوح و داغونی ؟؟؟ رو حساب سابقه راستگویی !!!! دولته که این خزعبلاتو باور میکنی ؟
  • حسین IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    30 0
    بهتره کاندید های ریاست جمهوری مناظره های ضبطی رو تحریم کنن تا مشخص بشه کی دنبال مناظره ضبطی بوده
  • خخ IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    22 7
    محمود حداقل کارش افزایش حقوق معلم و پرداخت یارانه بود ولی تا این لحظه هیچ کاری نکردی و فقط بحث کردی و کباب خوردی و بی نتیجه بود. حتما باید مذاکره کنی تا پشمت را محمود در صحن صدا و سیما بریزد.
  • هوشنگ IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    19 6
    مناظره از صدا وسیما بطور زنده واقعیت های عملکرد 4سال اقای دکتر روحانی نهفته قوه اجرای را اشکار و نقاط کار ایشان چه کار کرده برای ملت و مردم بهتر فکر بکنند و تصمیم به رای اصلح بدهند
  • برادر IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    11 30
    خیلی کثیفی مشرق!!!!!!!!!!
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    10 3
    چرا از بین هزاران نفر همین چند نفر تایید شدند و تا زمان مرگشان ایا افراد جدید و ناشناس نباید وارد عرصه شوند؟
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    9 33
    یک بار صادق باشید. دولت که دو رأی در آن کمیسیون دارد موافق پخش زنده است. منتها چون هدف وسیله‌تان را توجیه می‌کند برای خراب کردن رأی روحانی او را مقصر معرفی می‌کنید!
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      10 1
      این کمیسیون زیر نظر وزارت کشور است و از رئیس جمهور دستور می گیرد.
  • پسر IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    22 3
    ترس از افشاگری نامزدها باعث شده که وزیر کشور مناظره ضبط شده تعیین کنه این هم یکی از بی تدبیری و نا امیدی
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    23 1
    نظر سنجی بکنن برای مناظره زنده
  • ali IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    25 9
    متاسفم واقعا... رای ما دکتر قالیباف
  • آرش IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    21 7
    #ترسوها
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    9 4
    افراد ناشناس اگر وارد عرصه نشوند روز به روز وضع بدتر میشه
  • حسین IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    9 0
    سلام به نظر من روحانی بیشتر از این خودش رو کوچیک نکنه بهتر اینه که زنده برگزار بشه تا نشون بده که با زنده برگزار شدن مناظره مشکلی نداره.
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    5 1
    خداییش خجالت اوره شرم اوره ابرومونو نبرید لطفا در موردمون چی فکر می کنن همسایه ها....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس