کد خبر 713269
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
ربات

ربات هوشمند تعقیب و گریز با حضور معاون تربیت و آموزش ناجا در پادگان آموزشی مالک‌اشتر اراک‌ رونمایی شد.

به گزارش مشرق، با حضور معاون تربیت و آموزش ناجا در پادگان آموزشی مالک‌اشتر کلانشهر اراک، ربات هوشمند تعقیب و گریز به منظور انجام عملیات تمرینی در فرایند تعقیب و گریز رونمایی شد.

ساخت این پروژه در سطح کشور و حتی در سطح جهان بی‌سابقه است و مشابه این طرح تنها در برخی از کشورها بر روی ماشین‌آلات جنگی همچون تانک نصب شده که با هربار تمرین به وسیله مورد هدف آسیب‌های بسیاری وارد می‌شد اما این ربات قابلیت‌های بسیاری دارد که تمامی این معضلات را برطرف کرده است.

افسران و افراد درجه‌داری که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه افسری وارد حوزه پلیس می‌شوند در طول خدمت خود نیاز دارند که در برخی از موارد از سلاح استفاده کنند و به سبب بالا بودن استرس انجام این کار در دفعات نخست و حساسیت عملیات بعضا دچار بروز رویدادهایی اعم از شلیک اشتباه و یا از دست دادن موقعیت می‌شوند.

سالانه مبلغی بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان در کشور صرف پرداخت دیات برجا مانده از شلیک‌های قانونی‌ که براساس آنها افراد بی‌گناه فوت کرده‌اند می‌شود و این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

افزایش سطح کیفی تیراندازی پرسنل ناجا، پیشگیری از خدشه‌دار شدن وجه نظام در اذهان عمومی، جلوگیری از تشکیل پرونده تیراندازی‌های خارج از حکم برای پرسنل ناجا، افزایش اقتدار ناجا در راستای کاهش خطاها در عملیات، کاهش میزان پرداخت دیات و ارتقاء سطح کیفی تیراندازی از اصلی‌ترین اهداف ساخت این ربات محسوب می‌شوند.

ساخت این دستگاه به مدت هشت ماه و به تفکیک دو ماه کار تحقیقاتی و ۶ ماه کار نظری به طول انجامید و سرانجام مبلغی حدود ۲۸۳ میلیون و ۹۰ هزار تومان صرف ساخت و بهره‌برداری از این طرح شد که از این مبلغ ۱۳۹ میلیون تومان پرداخت و ۱۴۳ میلیون تومان از ارگان‌های مرتبط کمک دریافت شده ا ست.

سردار امیرحسین یاوری ظهر امروز درمراسم رونمایی از ربات هوشمند تعقیب و گریز با اشاره به همت کارآمد سربازان مالک‌اشتر اظهار داشت: مجموعه پلیس به اینگونه طرح‌ها احتیاج دارد و درنظر داریم که از طرح‌های کارآمد این حوزه حمایت لازم را به عمل آوریم.

وی افزود: اختراع این ربات می‌تواند در زمینه کاهش معضلات تیراندازی بسیار موثر باشد و بخش عمده‌ای از مشکلات ما در این حوزه را برطرف کند و سعی ما بر این است که از این طرح در تمامی مراکز ناجا استفاده کنیم و در این زمینه از تیم سازنده ربات درخواست داریم که قیمت این طرح را به میزان ۱/۰ کاهش دهند.

معاون تربیت و آموزش ناجا تصریح کرد: به منظور عرض سپاس و قدردانی از زحمات تیم سازنده این ربات به هر یک از سربازان سازنده ربات مبلغ یک میلیون تومان و به سرپرست این تیم مبلغ ۳ میلیون تومان دریافتی هدیه می‌دهیم.

سردار یاوری ادامه داد: مجوز احداث یک شرکت به منظور توسعه ساخت در مرکز آموزش به نسبت مالکیت ۵۰ درصد تیم آموزشی و ۵۰ درصد با مرکزیت اصلی صادر می‌شود تا تولید خود را افزایش دهید و شرایط ارائه طرح‌های بهتر و کارشناسی شده تر فراهم شود و در این زمینه اگر هر یک از مراکز البرز، شهید چمران و یا اصفهان آمادگی لازم را داشته باشند اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس