کد خبر 713024
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
نوبخت و جهانگیری

تنها یک روز بعد از آنکه آقای سخنگوی دولت به خبرنگاران قول داد که حضور رئیس جمهور و معاونش در انتخابات خدشه ای به برنامه کاری دولت وارد نخواهد کرد؛ جلسه امروز هیات دولت برگزار نشد.

به گزارش مشرق، جلسه امروز (چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه) جلسه هیات دولت بدلیل سفر حجت الاسلام حسن روحانی به استان آذربایجان شرقی برگزار نشد. این درحالی است که همیشه در زمان غیبت رئیس جمهور جلسه هیات دولت به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار می شود؛ اما این روال همیشگی امروز اتفاق نیفتاد و این در حالی است با نگاهی به پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری و صفحه معاون اول مشخص می شود که او نیز امروز برنامه ای رسمی نداشته است.


پیش از این در گزارشی به عواقب کاندیداتوری همزمان رئیس جمهور و معاون اولش اشاره کرده و این سوال را مطرح کرده بود که با توجه به نامزدی این دو چه کسی دولت را تا روز انتخابات اداره می کند؟

این موضوع که مورد دغدغه و سوال خبرنگاران هم بود در جلسه روز گذشته سخنگوی دولت نیز مطرح شد. محمد باقر نوبخت در واکنش به این سوال که با توجه به کاندیدا شدن رییس جمهور و معاون اول و قرار گرفتن این دو نفر در تبلیغات انتخاباتی، آیا مدیریت کشور دچار مشکل نخواهد شد؟ گفت: «آقای رییس جمهور نیاز ندارند مانند گذشته برای معرفی خودشان به این شهر و آن شهر برود، اقای روحانی شناخته شده است، بهترین تبلیغ دولت همان خدماتی است که به مردم باید صورت می گرفت و این خدمات هم برای دیروز و امروز نیست، اقداتی که اکنون اقای رییس جمهور دارد انجام می دهد در چهارچوب انجام وظیفه خود است، پروژه های که اقای رییس جمهور افتتاح می کند تبلیغات انتخاباتی نیست بلکه تکمیل عملکرد گذشته است. اقای جهانگیری هم که برای انجام اینگونه کارها می رود در راستای اقدامات جاری و اجرایی دولت است».

سخنگوی دولت تاکید کرد: «اگر در طول این یک ماه دولت تشکیل جلسه نداد و مصوبه و تصمیمی نداشت آنوقت می شود گفت که نقصی در کار پیش آمده؛ لذا مطمن باشید که اعضای دولت همچنان به تعهدی که به مردم دارند پایبند هستند و هم آقای رییس جمهور و هم آقای جهانگیری در جلسات شرکت می کنند؛ بنابراین از این بابت هیچ خدشه ای به کار وارد نمی شود».

اما تنها یک روز بعد از قول آقای سخنگو جلسه هیات دولت تشکیل نشد! این موضوع اثبات کرد که نگرانی ها بی دلیل نیست و احتمالا در یک ماه پیش رو باید باز هم شاهد سایه انداختن پررنگ تر دغدغه های انتخاباتی بر برنامه های جاری دولت تدبیر و امید بود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس