ماهواره

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات انتشار خبری مبنی بر تلاش آمریکا برای جلوگیری از پرتاب ماهواره ایرانی شریف ست را بی اساس خواند.

به گزارش مشرق، محمود واعظی ادامه داد: آمریکا هیچ دخالتی در پرتاب شدن یا نشدن ماهواره هایی ایرانی نمی تواند داشته باشد و ارتباطی هم به آنها ندارد.عضوهیات دولت خاطرنشان ساخت: ماهواره های ایرانی هر زمان که شرایط برای پرتاب آنها فراهم باشد بدون کوچکترین مانعی پرتاب می شوند.

برخی شبکه های پیام رسان در روز های اخیر ازقول رضا روستا آزاد رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف مدعی شده اند که دخالت آمریکا مانع از پرتاب ماهواره شریف ستشده است.محسن بهرامی رییس سازمان فضایی ایران چندی پیش گفته بود، پرتاب ماهواره ها کاری زمان براست و بستگی به شرایط نیز دارد و ممکن است از نظر ما همه شرایط برای پرتاب آنها فراهم باشد اما پرتاب گر داخلی زمان مورد انتظار برای پرتاب را نداشته باشد بنابراین تعیین زمان برای اینکار چندان ساده نیست.

محمود واعظی وزیرارتباطات سال گذشته آماده شدن ماهواره دوستی را اطلاع رسانی کرد و افزود: ماهواره دوستی همه امور مربوط به زمین را با موفقیت پشت سرنهاده و آماده پرتاب است و انتظار می رود که امسال مجموعه پرتاب گر نوبت پرتاب این ماهواره را تا قبل از پایان سال انجام دهد.

همچنین سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیرمعتقد است: ماهواره ها قبل از پرتاب باید در اتاق تمیز قرار بگیرند و سپس برای پرتاب به پرتابگر منتقل شوند که خود این امری زمان بر است.

پیشتررئیس سازمان فضایی ایران از پرتاب ماهواره دانشگاهی شریف ست (دوستی) با پرتابگر داخلی خبر داد و گفت: ماهواره دانشگاهی شریف ست یک ماهواره سنجشی است.محسن بهرامی پارسال همزمان با آغاز هفته جهانی فضا در نشست خبری اظهارداشت: این ماهواره آماده پرتاب است و در حال بازنگری فنی است که با همکاری پرتابگر داخلی از وزارت دفاع تا پایان سال به فضا پرتاب می شود.معاون وزیرارتباطات گفت: ماهواره دانشگاهی شریف ست یک ماهواره سنجشی است که مشکلی برای پرتاب آن وجود ندارد و در اولویت پرتاب قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    32 3
    باشه. باور کردیم فقط انگاری قرار بود 2015 انسان بفرستیم
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    38 6
    تا این دولت سر کاره ما کفتر هم نمیتونیم پر بدیم چون کدخدا دعوامون میخوره
  • دکتر IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    6 14
    به مصلحت نیست برنامه فضایی کشور سیاسی بشه وگرنه به وضع هسته ای و موشکی و..دچار میشه.....بهتر هست مشرق نیوز با یه مقاله دلسوزانه حداقل برای ثبت در تاریخ این موضوع رو بگه بحرحال حتی ژاپن هند چین هم برنامه فضایی دارن و ترکیه و کره جنوبی برزیل هم پرتاب گر خودشون رو دارن یا دارن توسعه میدن پرتاب گرها ابعاد خیلی بزرگی دارن و قابلیت تبدیل به موشک قاره پیما رو ندارن بخصوص پرتاب گرهای سوخت جامد خیلی بزرگ مثل آرین فرانسه یا اونهایی که با بوسترهای کمکی هستن..
  • رسول ایران ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    32 4
    عدم ارسال ماهواره ، مشخصا منشأ سیاسی داره..... همینطور که سردار عزیز حاجی زاده گفتن که موشک ماهواره بر رو بردن انداختن انبار ، مشرق خبرشو رفته بود ، بگردید خبر رو پیدا میکنید...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس