کد خبر 712782
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
نشست خبری فرمانده هوانیروز ارتش

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بالگرد ملی صبا 248 که در وزارت دفاع رونمایی شد، به زودی در هوانیروز رزمی خواهد شد و هم آموزشی و هم عملیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، امیر خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما نه بحث خرید بالگرد از کشوری را داریم و نه احتیاجی به آن. 

وی افزود: ما به اندازه کافی بالگرد داریم و در حال تجهیز آنها به سامانه‌های دید در شب و ارتقای برد موشک‌ها و راکت‌هایشان هستیم.

فرمانده هوانیروز ارتش همچنین اعلام کرد که سامانه دید در شب بر روی تمامی بالگردهای هوانیروز نصب می‌شود.

قربانی همچنین با اشاره به بالگرد ملی صبا 248 که اخیرا توسط وزارت دفاع رونمایی شد، گفت: این بالگرد به زودی در هوانیروز رزمی شده و به صورت آموزشی و عملیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، بالگرد ملی صبا که اواسط اسفند ماه سال گذشته رونمایی شد، در کلاس وزنی سبک و متوسط با کاربری چند منظوره، دو موتوره، چهار ملخه است و ظرفیت 8 سرنشین را دارد.

استفاده از فناوری‌های روز در حوزه ناوبری، هدایت و سامانه‌های مکانیکی، کارکرد قابل قبول در حالت یک موتور خاموش، قابلیت اطمینان بالا، صدا و ارتعاشات کم و سرعت بالا، قابلیت عملیاتی در محدوده دمایی 25- تا 55 درجه سانتی گراد و بدنه آیرودینامیکی مناسب از جمله مشخصات فنی بالگرد 248 است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    80 21
    صبا ویژگی بالگرد رزمی را ندارد. اگر بالگرد صبا رزمی است پس اپاچی . میل 35 و میل 28 دیگه چیه؟
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    47 21
    بنظرم بالگر رزمی باید دارای تکنولوژی و طراحی خیلی خفن داشته باشه آخا با این طراحی که بدرد زرمی شده نمی خوره ههههههرررررر
  • گوگولی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    32 5
    وزارت بهداشت با قدرت اصرار به خردی بالگرد از روسیه داره! در حد بالگرد دهه 50 میلادی شوروی!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس