سریال

بازیگر نقش مجتبی در سریال «آرام می‌گیریم» گفت: یکی از تابوهایی که در این سریال شکسته شد، سکانس شهادت و نوع به شهادت رسیدن مجتبی بود.

به گزارش مشرق، نشست خبری سریال «آرام می‌گیریم» با حضور روح‌الله سهرابی کارگردان، مجید اکبری و محدثه قبادی (بازیگران) و رسول شادمانی روابط عمومی سریال برگزار شد.

** خانواده وسط قصه عاشقانه مجتبی و لیلا بودند

مجید اکبری بازیگر نقش مجتبی فامنین در ابتدای صحبت‌های خود گفت: از همان ابتدا اغلب نگران این بودند که داستان لیلا و مجتبی چه ارتباطی با اساس قصه این سریال دارد. حتی از برخی بازیگران همین سریال شنیده بودم که این دو بازیگر وسط این سریال چه می‌گویند اما پایان ماجرا را روح‌الله سهرابی می‌دانست و می‌گفت بعد از پخش سریال متوجه می‌شوید که این خانواده بودند که وسط قصه عاشقانه مجتبی و لیلا حضور داشتند.

** تابوهایی که در «آرام می‌گیریم» شکسته شد

وی ادامه داد: در این سریال چند تابو شکسته شد از جمله ارتباط صمیمانه مجتبی و لیلا و عجیب و غریب نبودن سکانس شهادت مجتبی. من از نوجوانی تئاتر را با سیدجواد هاشمی شروع کردم و با تک تک سکانس‌های شهادتی که او بازی می‌کرد لذت برده و برایم بسیار ارزشمند بودند. همیشه نگران این بودم که آیا نوبت من هم می‌شود که در اثری به شهادت برسم؟ و این اتفاق در «آرام می‌گیریم» و به کمک آقای سهرابی به بهترین شکل ممکن رقم خورد. دیده شدن در آثار هنری آنهم در فضای حاضر خیلی سخت شده و بازیگر باید نقشی را بازی کند که به ماندگاری‌اش اطمینان داشته باشد.

** دوست داشتم نقش شهید بازی کنم

اکبری افزود: روز اول که با سهرابی درباره نقشم صحبت کردم او گفت قرار است در این نقش شهید شوی و من خیلی خوشحال شدم چراکه همیشه دوست داشتم جنین نقشی را ایفا کنم، اما در ادامه گفت که هنوز قصه این شخصیت نوشته نشده و باید خودم آن را بنویسم. در اصل نشان دادن زندگی شهید مجتبی فامنین ادای دینی به خانواده شهدا بود.

وی با اشاره به بازخوردهای حضورش در این نقش گفت: اینکه الان تعداد زیادی از مردم مرا به عنوان یک شهید می‌شناسند برایم مایه افتخار است. یادم است سکانس خداحافظی مجتبی در بیمارستان که در اصل خداحافظی شهادتش بود را مردم به سختی باور کردند و در اصل نمی‌خواستند قبول کنند که او واقعا قرار است شهید شود و منتظر بودند که برگردد. همچنین یکبار در خیابان خانمی جلوی من را گرفت و گفت آن شب با دیدن سکانس شهادت آنقدر حالم بد شد که به بیمارستان رفتم. آقایی هم در خیابان جلوی مرا گرفت و با اعتراض گفت در سکانس شهادت مجتبی، با این همه گردان و تجهیزات رفتید، اما چرا مجتبی شهید شد؟

**‌ زندگی به تمامی سکانس‌ها روح بخشیده بود

این بازیگر ادامه داد: اینکه سهرابی باورش را به طور عمیق تصویر کرده مهم است اما آنچه که به تمامی سکانس‌های بین مجتبی و لیلا روحی عمیق می‌داد وجود عنصری به نام زندگی بود که در تمام آنها جاری بود. اگر این سریال به دل مخاطبان نشست به خاطر درایت و باور عمیق روح‌الله سهرابی بود و معتقدم اینکه سهرابی به دلیل حجم بالای تولید نتوانست پای میز تدوین حضور داشته باشد آسیب جدی به کار زد.

** تغییر چهره‌ای که باعث تکرار در ضبط یک سکانس شد

اکبری با اشاره به خاطره‌ای از حضورش در این سریال بیان داشت: یادم است در سکانس معرفی مجتبی، ریش‌هایم را با نمره چهار کوتاه کرده بودم و این سکانس ضبط شد. بعد از دو ماه از دفتر با من تماس گرفتند که برای فردا آفیش هستی. آن زمان ریش‌هایم بلند شده بود و من که هر ساله به مناسبت محرم ریش‌هایم را کوتاه نمی‌کنم، با همان حالت به لوکیشن رفتم. وقتی سوار ماشین شدم به این دلیل که در هیأت آشپزی می‌کنم بوی پیاز می‌دادم و راننده با تعجب پرسید کجا بودی که بوی پیاز می‌دهی؟ آقای سهرابی به محض دیدنم گفت من دقیقا همین چهره را می‌خواستم و طبق همان اولین سکانس حضورم در «آرام می‌گیریم» که حدود 25 میلیون تومان برایش هزینه شده بود، را دوباره با ظاهری جدید تصویربرداری کردند. 

وی ادامه داد: خیلی خوب است که به آدم‌هایی که این جنس از زندگی را می‌شناسند اعتماد کرده و میدان دهیم. این سریال زاییده تفکر و ایدئولوژی روح‌الله سهرابی بود.

** حرمت نقشت را نگه دار!

بازیگر نقش شهید فامنین در ادامه با اشاره به حضورش در نقش‌های مثبت گفت: دیده شدن در نقش‌های مثبت بسیار سخت است و اینکه مردم شما را در همان نقش باور کرده و دوست داشته باشند در ادامه همین سختی‌ها است. همیشه جمله‌ای را از جواد هاشمی یاد گرفتم که حرمت نقشت را نگه دار و اگر به هر دلیلی هر رفتاری را بنا به عادت انجام می‌دهی وقتی مردم تو را با نقشی قبول می‌کنند، لااقل حرمت نقش و آن شخصیت را نگه داشته و هر رفتاری را از خود بروز نده و من هم این این را آویزه گوشم کردم.

** مجتبی با درد شهید شد

وی درباره شخصیتی که در این سریال بازی کرده بود گفت: شخصیت و رفتار و ویژگی‌های مجتبی در من رسوب کرد آن هم به این دلیل که فرد بسیار خوبی بود. همان روزهای ابتدایی که نقش را بازی کرده بودم به جواد هاشمی گفتم در یک سریالی سکانس شهادت را بازی کردم که تو تا به حال شبیه به آن را بازی نکردی. معتقدم مجتبی با درد شهید شد و سکانس شهادتش هم تصنعی نبود به همین خاطر مردم به خوبی آن را باور کردند. معتقدم اگر جنس شخصیتی کاراکترها به درستی تعریف شود مخاطب نیز آن را از عمق وجود می‌پذیرد.

** بعد از پخش «آرام می‌گیریم» سلیقه مخاطب سخت‌تر شد

وی ادامه داد: ترانه‌ای که روی سکانس شهادت مجتبی قرار گرفته بود آنقدر تاثیرگذار بود که من به کارگردان پیشنهاد دادم آن را به عنوان موسیقی تیتراژ سریال استفاده کند. این بازیگر ادامه داد: بعد از پخش این سریال ذائقه و سلیقه مخاطب‌ها مقداری سخت‌تر شده و نوع سریال ساختن دشوار می‌شود. ما نیز باید هیجانی در سریال ایجاد کنیم که توسط آن مخاطب جذب قصه شود و از سیاه‌نمایی فاصله بگیریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس