کد خبر 711770
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
سامانه اس 300

نخست وزیر صربستان گفت که این کشور به دو سامانه دفاع ضدهوایی «اس-۳۰۰» نیاز دارد و امیدوار است بتواند آنها را از روسیه یا بلاروس خریداری کند.

به گزارش مشرق، "الکساندر ووچیچ" نخست وزیر صربستان اعلام کرد که این کشور به دو سامانه دفاع ضد هوایی اس-300 نیاز دارد و قصد دارد در مورد خرید آنها با روسیه و بلاروس مذاکره کند.

نخست وزیر صربستان در گفتگو با خبرنگاران یادآور شد که وی شخصا در این رابطه با "ولادیمیر پوتین" و "الکساندر لوکاشنکو" روسای جمهوری روسیه و بلاروس صحبت کرده است.  

ووچیچ گفت: «در رابطه با خرید موشکهای اس-300 از روسیه هنور توافقی صورت نگرفته است، البته من در مذاکرات اخیر خود با ولادیمیر پوتین به این مسئله اشاره کرده ام. امکان خرید این سامانه دفاع ضدهوایی از بلاروس نیز مطرح شده است.»

وی یادآور شد: «هنوز هیچ توافقی در این رابطه بدست نیامده است، ولی خرید دو سامانه از این نوع موشکهای مدرن تدافعی برای صربستان اهمیت زیادی دارد و ما مدتهاست که درصدد خرید این تسلیحات هستیم.»

"زوران جورجویچ" وزیر دفاع صربستان در ژانویه سال جاری گفته بود که این کشور در حال مذاکره با بلاروس در رابطه با خرید موشکهای اس-300 روسی است. تا پیش از این اطلاعات رسمی در مورد مذاکره طرف صربستانی با روسیه وجود نداشت.

نخست وزیر صربستان در تاریخ 27 ماه مارس سال 2017 در مسکو با مقامات بلندپایه روسیه  دیدار و گفتگو کرده و در اواخر ماه ژانویه نیز به مینسک، پایتخت بلاروس سفر کرده بود.

ووچیچ در مورد خبر برخی رسانه ها در مورد اینکه کرواسی سالها پیش از روسیه موشکهای اس-300 را خریداری کرده، گفت: «ما اطلاعی در این رابطه نداریم و مقامات روسیه این موضوع را تکذیب کرده اند. البته خرید این سامانه های تدافعی چیزی نیست که بتوان آن را پنهان کرد.»

به گفته وی، در مجموع بلگراد قصد ندارد در روابط سایر کشورها با یکدیگر مداخله کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس