مستند

مستند «فروشنده» پس از اعمال فشار و لغو رونمایی در دانشگاه صنعتی شریف، امروز در تالار اندیشه حوزه هنری رونمایی می‌شود.

به گزارش مشرق، پس از آنکه رونمایی مستند فروشنده در دانشگاه صنعتی شریف که قرار بود هفته گذشته 20 فروردین انجام شود، با فشارهای وارده از سوی برخی نهادهای دولت و برغم مجوز صادره از سوی معاونت فرهنگی این دانشگاه در روز مراسم لغو شد، حالا قرار است این رونمایی برای عموم مردم و در تالار اندیشه حوزه هنری (تقاطع خیابان حافظ و سمیه) در روز یکشنبه (امروز) ساعت 17 صورت پذیرد.

مراسم رونمایی از این مستند 100 دقیقه ای، روز یکشنبه 27 فروردین راس ساعت 17 در سالن اندیشه حوزه هنری با سخنرانی استاد حسن عباسی آغاز می شود و پس از پخش مستند بلند فروشنده، جلسه پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان این مستند و اساتید گرانقدری همچون بیژن پیروز، ناصر نوبری، شهریار زرشناس، حسین روزبه و سید مصطفی خوش چشم برگزار خواهد شد.

اما حسن عباسی و نادر طالب زاده که جمعه شب گذشته به صورت اختصاصی بیننده مستند فروشنده بودند این مستند را تحسین کردند و دانشجویان و مردم را توصیه کردند حتما این مستند را ببینند.

طالب زاده: فروشنده از لحاظ فرم و محتوا جذاب بود
نار طالب زاده کارشناس و تحلیلگر رسانه درباره مستند میگوید: مستند فروشنده جذاب و خوش ریتم بود، گمان میکردم به خاطر طولانی بودن مستند قادر به دیدن همه مستند نباشم اما اصلا متوجه نشدم که چطور زمان گذشت، فروشنده یک نگاه سینمایی در کار مستند است، از لحاظ فرم بسیار جذاب بود، انتخاب موسیقی وتصاویر بسیار خوب بود و از نظر محتوا هم یادآوری خوبی بود که چه چیزی بر فضای کشور ما در این چندسال گذشته و خودمان فراموش کردیم که چه قولهایی به ما دادند، یکی از نقاط قوی این کار پرداختش به اخبار جهان و رسانه های آمریکاست، اینکه قسمتی از فیلم مربوط به رسانه های آمریکاست فوق العاده است و اگر مردم ما بدانند که رسانه ها و مسوولان آمریکایی در باره ایران و بحث برجام چه میگفتنند اینقدر راحت زیر بار نمیرفتیم که بعد بفهمیم فریب بوده است.

فروشنده مثل جریان آب راه خود را در مخاطبان باز خواهد کرد

امیدوارم این مستند که بر اساس اسناد خارجی تهیه شده بود به کسی بر نخورد و نخواهند جلویش را بگیرن، چرا که همه چیز مستند ارائه شده است. برخی ها نخواهند با طرح مباحثی چون سایه جنگ مردم را فریب دهند، کدام سایه جنگ؟ این مستند نشان داد که سایه جنگی در کار نبود. این مستند مخاطب خودش را در توده های مردم پیدا خواهد کرد و مثل جریان آب باران راه خودش را در میان مخاطبان بازخواهد کرد و جاری خواهد شد.

 

فروشنده؛ پاسخی مستند به توهمی بودن سایه شوم جنگ

هعمچنین حسن عباسی کارشناس مسائل استراتژیک پس از تماشای این مستند گفت : یکی از خطوطی اصلی در این مستند اینست که سایه جنگ در نتیجه مذاکرات و برجام از سر کشور برداشته شده یا نه، این سوال امروز در سطح محافل آکادمیک کشور و محافل ژورنالیستی، بین مردم و جوانها مطرح است
آن چیزی که اهمیت دارد این است که دراین مستند بخوبی به شکل جدال احسن پاسخ داده شده که آیا مذاکرات هسته ای اخیر که منتج به برجام شده آیا توانسته سایه جنگ را از سر کشور کم کند؟

این مستند مطابق با ذائقه جوانان و دانشجویان است
توصیه جدی دارم به دوستان جوان و دانشجویان عزیز به مجموعه جوانهای انقلابی که مایل هستند خط سیری از تحولات تاریخ معاصر در ماجرای نفوذ از طریق نایاک و همچنین مقوله بسیار مهم مذاکرات هسته ای و در مساله بسیار کلان تر موضوع رفع تهدید از فضای کشور، ساز و کارهای دیپلماسی موفق و ناموفق و دیپلماسی پنهان را به عینه را ببینند و به تحلیلی جامع از شرایط کنونی برسند توصیه جدی میکنم که حتما این مستند را ببیند، با شناختی از ذائقه دانشجویان و جوانان دارم، حتما در مجامع دانشگاهی این مستند با اقبال خوبی روبه رو میشود.
گفته می شود تا کنون بیش از 100 دانشگاه و مجموعه فرهنگی در تهران و شهرستانها برای اکران این مستند که کاری از "گروه مستندسازی فانوس فردا" است، ثبت نام کرده اند و شروع اکران آنها نیز در انتظار مراسم رونمایی در تهران بوده است.
گفتنی است ماجرایی ناگفته از پشت پرده مناظرات انتخاباتی 92 و تحولات چهارساله پس از آن، اسناد جدید از شکل گیری برجام و نقش افراد و اشخاصی که تا به حال اسمی از آنها برده نشده در به ثمر رسیدن این توافق، پشت پرده ای از سایه شوم جنگ و... از جمله موضوعات پرداخته شده در این مستند است، همچنین آخرین آرایش انتخاباتی دولت در آستانه مناظره‌های 96 نیز بخش دیگری از این مستند خواهد بود.
حضور در رونمایی این مستند رایگان خواهد بود اما با توجه به اینکه این مستند به صورت مستقل و بدون کمک هیچ نهاد و مجموعه ای در گروه مستندسازی فانوس فردا تولید شده است، سایر اکران های این مستند با هزینه های جزیی و فروش بلیط همراه خواهد بود. گروه های مردمی و مجموعه های دانشجویی می توانند برای هماهنگی جهت اکران این مستند در شبکه های اجتماعی با @fanoos_media در ارتباط باشند و اخبار این مستند را از کانال @fanoosefarda پیگیری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس