نحوی نژاد

اولین مرحله از افزایش سه برابری مستمری مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد با مجموعا ۴هزار میلیارد تومان بار مالی، به حساب مستمری بگیران این دو نهاد حمایتی واریز شد.

به گزارش سرویس جامعه مشرق-مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی به سه برابر میزان قبلی در حالی شب گذشته به حساب این افراد واریز شد که بر اساس آمارها و اذعان معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، هنوز ۳۰ هزار نیازمند در نوبت دریافت مستمری از سازمان بهزیستی کشور قرار دارند.

دکتر حسین نحوی نژاد افزایش مستمری ها به سه برابر میزان قبلی را، اجرای قانون برنامه پنجم توسعه و قانون بودجه سال ۹۶دانست و به مشرق گفت: افزایش مستمری که به اشتباه در برخی رسانه ها افزایش یارانه افراد نیازمند عنوان شده است، بر اساس قانون بودجه سال ۹۶صورت گرفته و مابه التفاوت آن با میزان مستمری پرداختی در سال گذشته از منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها تامین می گردد.

وی بار مالی اجرای این طرح در ماه اول را چهار هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این پس مستمری یک نفر از ماهیانه ۵۳هزار تومان به ۱۴۸هزار تومان، خانواده های دو نفره از ۶۰هزار تومان به ۲۴۹هزار تومان و خانواده های سه نفره هم از ماهیانه ۷۱هزار تومان به ۳۲۴هزار تومان افزایش یافته است. بر همین اساس خانواده های چهار نفره و پنج نفره هم از این ماه به جای ۸۲و ۱۰۰هزار تومان مستمری، ماهیانه ۴۱۹و ۴۶۵هزار تومان مستمری دریافت خواهند کرد.

افزایش مستمری ها توسط دولت آنهم در آستانه انتخابات درحالی صورت گرفت که بر اساس همین قانون، پوشش تمامی افراد پشت نوبتی نیز مورد تاکید قرار گرفته است. پشت نوبتی هایی که تعدادشان پشت درهای سازمان بهزیستی به ۳۰هزار نفر می رسد و با وجود تاکید بر پوشش تمامی این افراد، اما دولت درآستانه انتخابات تنها دست به افزایش مستمری های افراد تحت پوشش زده است؛ افزایشی که رقمی معادل ۴هزار میلیارد تومان در ماه برای دولت بار مالی به همراه خواهد داشت بدون آنکه نیازمندان منتظر را در طرح پر سر و صدای خود لحاظ کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • آ.م IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    3 1
    من خودم معلول شدید هستم و هنوز برایم مستمری پرداخت نمی شود من چه کنم
  • کیان IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    4 0
    به نظر من چون اکثر طرفداران احمدی نژاد از قشر محروم و روستائیان و شهرستانها هستند، این دولت با این کار خواسته است که آنها را نیز به خود متمایل کند.
  • GB ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    5 1
    دولت پوپولیست !!!
  • هوشمتد IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    4 1
    چقدر دروغ ... بنده تا ماه قبل برام 70/000 تومن بعنوان خانواده چهار واریز میشد ولی دیشب 180/000 تومن واریز شد ، چی شد 419/000 تومن افزایش دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس