سینما یک

برنامه نقد فیلم «سینما۱» از پنجشنبه ۳۱ فروردین روی آنتن شبکه یک می رود و قرار است به نقد فیلم های سینمای ایران و جهان بپردازد.

به گزارش مشرق، برنامه «سینما ۱» از این هفته پنجشنبه ها از شبکه یک سیما پخش خواهد شد که به نمایش و نقد و بررسی فیلم های تاریخ سینمای ایران و جهان می پردازد. این برنامه با اجرا و سردبیری غلامعباس فاضلی روی آنتن می رود و هر برنامه با حضور یکی از چهره های فرهنگی و هنری به یک فیلم می پردازد که از جمله منتقدانی که تاکنون به عنوان منتقد به برنامه رفته اند، فریدون جیرانی، محمود گبرلو، بهروز افخمی، جواد طوسی و چند چهره دیگر بوده اند.

غلامعباس فاضلی تهیه کننده و سردبیر «سینما ۱» درباره این برنامه که از این هفته قرار است در شبکه یک به پخش برسد، گفت: ساخت برنامه هایی درباره نقد و بررسی فیلم های سینمایی در شبکه یک به دهه ۷۰ بازمی گردد. برنامه «هنر هفتم» ابتدا با این منظور فعالیت کرد و این روند ادامه داشت.

وی اضافه کرد: در طول سال ها «هنر هفتم» به «سینما یک» تغییر نام داد که در دوره هایی طولانی مدت از تهیه کننده های مختلف هم برخوردار بود که موفق بودند اما در چند سال اخیر ساخت برنامه با توقف هایی مواجه شد. مجری «سینما ۱» با اشاره به رویکرد این برنامه توضیح داد: ما در این برنامه به فیلم های مهم تاریخ سیمای ایران و جهان می پردازیم و نسخه هایی از فیلم های تاریخ سینمای ایران را تهیه کرده ایم که برای اولین بار با کیفیت مورد نظرمان پخش می شوند.

فاضلی با تاکید براینکه «سینما ۱» برنامه ای مهمان محور است تا فیلم محور بیان کرد: در سری جدید برنامه «سینما۱» هر هفته یک چهره فرهنگی یا هنری مهمان برنامه خواهد بود. تفاوتی که این دوره از برنامه با دوره های قبلی دارد این است که فیلمی که در برنامه به نمایش و نقد و بررسی درخواهد آمد فیلم «پیشنهادی» مهمان برنامه است. به عبارت دیگر تماشاگران به تماشای فیلمی خواهند نشست که فیلم محبوب مهمان برنامه می باشد و او تماشای این فیلم را به آنها توصیه می کند.

این منتقد درباره رویکرد نقد در برنامه در حوزه سینمای ایران نیز یادآور شد: نقدها در برنامه به مهمان مدعو بستگی دارد که بخواهد به سینمای ایران و یا جهان ورود کند و یا چه مقطعی را در نظر بگیرد. به طور مثال منتقدان سینما بیشتر ترجیح داده اند که به سینمای کلاسیک بپردازند با این حال ما فیلم های پیشنهادی از سینمای معاصر ایران هم داشته ایم.

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی اضافه کرد: تاکنون چهره های شاخص و متعددی از جامعه سینمایی، هنری، و فرهنگی به استودیوی «سینما۱» آمده اند و درباره فیلم محبوب شان به نقد و بررسی پرداخته اند. وی در پایان درباره تولید این برنامه گفت: ما بخش عمده ای از ضبط ها را در اسفندماه انجام دادیم که حدود ۱۵ قسمت را شامل می شود و از پنجشنبه ۳۱ فروردین ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه یک می رود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس