روحانی انتخابات 92

جدی‌ترین وعده روحانی در سال۹۲ حل معضل بیکاری بود، اما در حال حاضر، ۵۰هزار دانش‌آموخته دکتری بیکار داریم.

سرویس سیاست مشرق- بسیاری از وعده های ریز و درشتی که حسن روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتی روی آنها مانور کرد، امروز، پس از چهار سال فعالیت، قابلیت بازخوانی دارد. وعده‌هایی که بعدها روحانی و بسیاری از دولتمردان به عملی نشدن آنها اذعان کردند.

یکی از مهم‌ترین وعده های روحانی رفع بیکاری از اقشار تحصیل‌کرده بود. وی این وعده را در برنامه انتخاباتی خود بارها مطرح کرد، اما در تحقق بخشیدن به این وعده موفقیت چندانی نداشت به طوری که محمدحسین امید،‌ معاون وزیر علوم و رئیس دانشگاه علمی-کاربردی در این باره می‌گوید: امروز ۵۰ هزار دانش‌آموخته بیکار در مقطع دکتری داریم که سالانه ۳۰ هزار نفر نیز به این آمار اضافه می‌شود، درحالی‌که وزارت علوم به‌عنوان دستگاهی که بیشترین جذب را در این زمینه دارد، تنها می‌تواند ۲ هزار هیات علمی را در سال به کار گیرد و این نشان می‌دهد که باید به سمت مهارتی کردن رشته‌ها برویم و مردم نیز بدانند که دیگر مدرک تنها به دردشان نخواهد خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    20 25
    شرط لازم برای حل بیکاری ، امکان فروش نفت و کسب در امد و سرمایه گذاری و نیز امکان ورود به بازر های جهانی است و شرط لازم برای این مسائل برجام و خروج از تحریم است . البته سایت مشرق هم می داند اما معلوم نیست روز قیامت می خواهد چکار کند با آتش جهنم
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
      7 2
      چرت نگو ... اشتغال با تولید داخلی و تکیه بر توان همین مردم و همین کشور فراهم میشه نه اون تحریم های آبکی که به قول خود غربی ها اگه ایران جند ماه دیگه مقاومت میکرد در برابر تحریم ها ما به ناکارآمدی تحریم در ایران میرسیدیم و تحریم ها لغو میشد ولی متاسفانه روحانی ای آمد که گفت آب خوردن مردم هم با تحریم ها مرتبطه ...
    • ناشناس IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
      12 0
      شرط لازم برای حل بیکاری سوق دادن نقدینگی موجود در بانک ها به سمت تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از واردات بی رویه است که در این دولت عملی نشده است .
    • ناشناس IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
      5 1
      دولت روحانی در عرض 5/3 سال گذشته 40 میلیارد دلار واردات داشته یعنی به اندازه کل واردات دولت نهم و دهم و همین باعث تعطیلی کارخانجات و افزایش نرخ بیکاری شده است .
    • ناشناس IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
      9 1
      برجام فقط باعث غروب صنعت هسته ای ایران شد و دیگر هیچ !
    • ناشناس IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
      7 1
      موندم شما با این حق الناسی که بخاطر رای دادن به روحانی گردنتونه میخواید چیکار کنید ؟
  • شاپور IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    12 1
    دولتی که فرق وزارت اشتغال و وزارت کار را نمی داند چگونه می خواهد ایجاد اشتغال کند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟فقط عاقلان دانند
  • حسين AE ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    15 1
    اميدوارم آقاي روحاني برأي هميشه هيچ مسؤوليتي نداشته باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس