کد خبر 710035
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
اردن

سخنگوی دولت اردن در سخنانی که اهانت به مسئولان ایرانی تلقی می‌شود، گفت که پاسخ مواضع ایران را آنطور که به گفته او «شایسته» است پاسخ می‌دهد.

به گزارش مشرق، «محمد المؤمنی» در سخنانی اهانت‌آمیز به مسئولان جمهوری اسلامی ایران، تهران را به دخیل بودن در مشکلات راهبردی منطقه متهم کرد.

المؤمنی امروز سخنانی که از تلویزیون اردن پخش شد، گفت: ما کشوری هستیم که با کشورهای دنیا با رویکرد مثبت تعامل می‌کنیم. اما اگر اینطور و با این بی‌احترامی شرم‌آور سخن گفته شود، هرگز آن را نمی‌پذیریم و آنطور که شایسته است رفتار می‌کنیم و به این حرف‌ها، پاسخ می‌دهیم.

او در واکنش به سخنان اخیر بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه که اعلام کرده بود که شاه اردن در تعریف تروریسم دچار اشتباه راهبردی و اساسی شده، گفت، «همیشه گفته‌ایم که ایران بیشتر مورد قبول و پذیرش خواهد بود اگر مسئولانی ایرانی یاد بگیرند چطور زبان‌شان را کنترل کنند و دهانشان را ببندند و [به حقوق دیگران] تجاوز نکنند». 

شاه اردن اخیرا در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گفته بود که «مشکلاتی راهبردی در منطقه ما وجود دارد و ایران با آن مرتبط است. الان دارند تلاش می‌کنند که ارتباطی جغرافیایی میان ایران، عراق، سوریه و حزب‌الله در لبنان ایجاد کنند. 

دولت اردن اخیرا در پی تنش لفظی با ایران، سفیر جمهوری اسلامی در امان را فراخواند و اعتراض شدید خود را در «محکومیت» مواضع ایران به او ابلاغ کرد. 

وبگاه خبری «الخلیج اونلاین» با ذکر این خبر نوشت که «روابط اردن ایران بعد از آن دچار تنش شده است که لحن دیپلماتیک اردن علیه تهران پس از سفر آوریل 2016 جانشین ولی‌عهد سعودی (بن سلمان) به این کشور، تند شد. آن زمان المؤمنی گفته بود که دخالت‌های ایران در امور منطقه سبب بحران‌زایی می‌شود و بی‌ثباتی را تعمیق می‌کند».

طبق گفته الخلیج اونلاین، سفر اخیر عبدالله دوم شاه اردن به آمریکا و سخنانی که آنجا بیان کرد، حداقل ارتباط میان ایران و اردن را از میان برد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
    18 0
    اون کوتوله شغال صفت مخواد مثلا چه غلطی بکنه!
    • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
      0 0
      فعلاً بعد از تقديم دو دستي هسته‌اي اينا شدن شاخ چون تسليحات بيشتري دارند.
  • پسر IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
    0 0
    باید با اعراب وهابی نحس نجس وحشی اینطور صحبت کرد اردن را هم با خاک یکسان میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس