نقشه میدانی استان حمص

عملیات نیروهای سوری و جبهه مقاومت برای تامین امنیت بیشتر شهرک های نبل و الزهرا صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مشرق، آخرین تحولات میدانی از شرق استان حمص حاکیست، نیروهای سوری و مقاومت در ادامه عملیات پاکسازی حومه شهر تدمر از وجود عناصر تروریستی داعش، از صبح امروز عملیات جدیدی را در محور جنوب غربی شهر تدمر آغاز کردند و دقایقی قبل موفق شدند با حملات غافلگیرکننده منطقه قصر الحلابات، ارتفاع راهبردی الابتر و منطقه پرورش دامداری را به طور کامل پاکسازی کنند. حدود ۳۴ تن از عناصر تروریستی داعش در جریان این عملیات  کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

گروهی دیگر از نیروهای جبهه مقاومت در این همین محور موفق شدند با حملات خود علیه مواضع تروریست های داعش جاده ارتباطی شهر تدمر به سمت منطقه الصوانه را تا جنوب غرب شهر تدمر به طور کامل پاکسازی کنند.

هدف از این عملیات پاکسازی و تامین امنیت جنوب شهر تدمر و جلوگیری از حملات داعش و همچنین ایجاد اختلال در تحرکات داعش به سمت شهرک القریتین است.

تحولات حلب

نیروهای سوری و مقاومت فدائیان قدس فلسطینی در ادامه عملیات در حومه غرب شهر حلب موفق شدند با حملات گسترده علیه تروریست ها دقایقی قبل بر شهرک خربه عندان  در جنوب شهرک"الطاموره مسلط شوند. نیروهای سوری هم اکنون در حال تثبیت مواضع در این شهرک آزاد شده هستند.

عملیات نیروهای سوری و جبهه مقاومت در این محور برای تامین امنیت بیشتر شهرک های نبل و الزهرا صورت گرفته است.

عناصر تروریستی از طریق شهرک های حومه از جمله خربه عندان شهرک های نبل و الزهرا را با خمپاره هدف قرار می دهند.

گروه تروریستی هیئه تحریرالشام  در حومه این شهرک به شدت از مواضع خود دفاع می کند و در تلاش است با ضد حملات یک بار دیگر کنترل این شهرک راهبردی را در دست گیرد.

عملیات آزادسازی این شهرک از جنوب شهرک الطاموره و جنوب شرق شهرک العریمه و ارتفاع السودا صورت گرفته است. در صورت تثبیت مواضع، تروریست ها در شهرک  های بیانون، حیان و ارتاع مصیبین محاصره می شوند.

باید توجه داشت با کنترل کامل نیروهای مقاومت و ارتش سوریه بر شهرک  خربه عندان، شهرک های مهمی از جمله کفر حمره، حریتان، اللیرمون، معاره الارتیق و جمعیه انور در تیررآس نیروهای مقاومت قرار می گیرند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، مناطق فامهلی الهاوس و ارتفاع شویحنه در حومه شهرک خربه عندان زیر آتش سنگین ارتش سوریه و نیروهای مقاومت قرار دارد.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از غرب حلب حاکیست، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از آزادسازی شهرک راهبردی خربه عندان توانستند دو پهپاد جاسوسی و شناسایی تروریست های جبهه النصره را منهدم کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو باخبرنگار مشرق با بیان این که نقش نیروهای بسیج مردمی نبل و الزهرا در ساقط کردن این پهپاد ویژه بود، اعلام کرد: این پهپادها در حالی که در آسمان شهر الطاموره در حال پرواز بود توسط نیروهای مقاومت منهدم شد.

تحولات حماه

حملات سنگین تروریست ها برای اشغال سه شهرک الکباریه، معان و کوکب در شمال استان حماه ناکام ماند.

به گزارش خبرنگار مشرق، آخرین تحولات میدانی از شمال استان حماه هم حاکیست، عناصر تروریستی از صبح امروز عملیات گسترده ای را از سه محور برای اشغال شهرک های راهبردی کوکب، معان و الکباریه" آغاز کردند.

یک منبع میدانی در شمال استان حماه در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: عناصر تروریستی در گام نخست با خودروهای انتحاری درصدد بودند مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دهند و در ادامه به سوی این شهرک ها هجوم آورد.

این منبع میدانی افزود: نیروهای سوری و مقاومت در همان ابتدا توانستند خودروهای انتحاری های تروریست ها را قبل از رسیدن به مواضع خودی در ورودی این شهرک ها منهدم کنند. وی به هجوم تروریست ها پس از انهدام خودروهای انتحاری به شهرک های کوکب،معان و الکباریه نیز اشاره کرد و گفت: درگیری ها در حومه این شهرک ها نزدیک به سه ساعت به طول انجامید که در نهایت نیروهای سوری و مقاومت توانستند حملات را در این محورها دفع کنند.

این منبع میدانی تصریح کرد: از ساعتی قبل نیز یگان موشکی جبهه مقاومت شهرک های مهم حلفایا، طیبه الامام و صوران را در شمال استان حماه به سدت هدف قرار می دهد. به گزارش مشرق، نیروهای سوری و مقاومت تا ساعتی دیگر عملیات گسترده ای را در یکی از این سه محور برای پاکسازی یکی از شهر ها(طیبه الامام، صوران و حلفایا) آغاز می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس