عنایتی و پسران در 90

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته علاوه بر بررسی بازی‌های لیگ برتر، دو مصاحبه جذاب با میشل لادروپ و رضا عنایتی انجام داد.

به گزارش مشرق، برنامه ۲۱ فروردین نود با محوریت بررسی هفته بیست و ششم لیگ برتر و دو بازی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا ساعت ۲۳:۱۸ از شبکه سه روی آنتن رفت.

سوال مسابقه نظرسنجی درباره انتخاب بهترین بازیکن زیر ۲۳ سال لیگ برتر پخش شد.

 خلاصه ای از آن چه در برنامه امشب خواهیم دید پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
شکست سنگین تراکتور در قم، توقف استقلال در تبریز و قرار گرفتن یک دست پرسپولیس روی جام با پیروزی در تهران
ماجرای پسرهایی که به خاطر توپ بازی با پدرهای اهل فوتبال فوتبالیست شدند
گفتگوی اختصاصی با میشل لادروپ سرمربی الریان و یکی از بهترین هافبک های تاریخ اروپا

کلیپ جذاب تصاویر هفته بیست و ششم لیگ برتر با موسیقی خاص نود پخش شد.(ویدیو)

 ۹۰ درجه با مرور طنز هفته بیست  و ششم لیگ برتر پخش شد که شامل لحظات زیر بود:(ویدیو)
دیدن خون در زمین نقطه ضعف مجید جلالی
برنامه ویژه بازیکنان پرسپولیس برای قهرمانی با خمیازه روی نیمکت
محمد مایلی کهن الگوی نعیم سعداوی در مربی گری
ناموفق بودن گلزن سپاهان برای نابود کردن خودش
هدایت تیم با موبایل مخفی شده در جوراب توسط منصوریان
فرار استقلالی ها از پنجره پس از آلوده کردن رختکن ورزشگاه
آغاز کار آرایشگاه مورد تایید فدراسیون در لیگ با مهارت پایین
راهکار جدید برای سالم ماندن صندلی های ورزشگاه

آمار و جزییات عملکرد گزینه های نظرسنجی مرور شد.

خلاصه مسابقه سیاه جامگان ۲-۱ استقلال خوزستان

عملکرد سیاه جامگان بعد از آمدن اکبر میثاقیان بهتر شده و روند امتیازگیری این تیم دو برابر شده، از ۰،۷۷ به ۱،۵ رسیده است.

گفت و گوی ویژه و جذاب عادل فردوسی پور با میشل لادروپ سرمربی تیم فوتبال الریان و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال پخش شد و سرمربی تیم قطری گفت ایران تیم قدرتمندی دارد و الان یک پایش در جام جهانی بعدی است و امیدوارم تیم های الریان و پرسپولیس هم به دور بعدی لیگ قهرمانان صعود کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: بار قبلی که به ایران آمدم با لخویا سه بر صفر شکست خوردیم. بازی در ورزشگاهی که ۸۰ یا ۱۰۰ هزار نفر تماشاگر در آن حضور دارند در هر جای دنیا سخت است. اما خوشخبتانه در بازی برگشت جبران کردیم و بردیم و در نهایت هر دو تیم صعود کردیم. این بار اما خوش شانس نبودیم و با بهترین تیم ایران و عربستان هم گروه شدیم اما دو بازی دور رفت را برده ایم و شانس زیادی برای صعود داریم.

لادروپ افزود: بازی رفت را از پرسپولیس بردیم ولی به مربی حریف بعد از بازی تبریک گفتم چون بعضی از لحظات آن خیلی خوش شانس بودیم و می توانستیم نتیجه را سه بر سه یا چهار بر چهار مساوی کنیم. الریان آخرین تیم یا تیم ماقبل پایانی است که مربی گری می کنم چون می خواهم به کارهای دیگری در زندگی ام برسم.

سرمربی الریان در پایان گفت: ایران تیم خوبی است و بازیکنان خوبی به خصوص در خط حمله دارد و یک پای این تیم در جام جهانی قرار دارد و متاسفانه تیم قطر را هم دو بار شکست داد. تیم ایران بازیکنان خوبی دارد که بعضی ها از آنها هم در پرسپولیس کنار هم بازی می کنند و این در هماهنگ شدن آنها موثر است و یکی از این بازیکنان خوب مهاجمی است که به تیم ما هم گل زد(طارمی). (ویدیو)

  جدول لیگ برتر و برنامه بازی های همراه با جدول گلزنان مرور شد.

حالات احتمالی قهرمانی تیم های مدعی مرور شد که از ۱۷۷۱۴۷ حالت ممکن، ۱۷۶۹۸۵ حالت یعنی ۹۹،۹۱ درصد شانس قهرمانی پرسپولیس، ۱۳۵ حالت یا ۰،۰۷ درصد شانس قهرمانی استقلال و ۲۷ حالت یا ۰،۰۲ درصد شانس قهرمانی تراکتورسازی است.

ترین های هفته بیست و ششم لیگ برتر پخش شد که شامل بخش های زیر بود:(ویدیو)
حرکات تکنیکی هفته: بختیار رحمانی، مهدی ترابی، مهدی مهدی پور، امید جهانبخش، علی اصغر عاشوری، آرش رضاوند، علیرضا نقی زاده، احمد امیرکامدار، بهادر عبدی، جابر انصاری، محمدعلی مردانی، محمدرضا خلعتبری، مهدی زبیدی، کیوان امرایی، صادق بارانی، سینا مریدی، ربیع عطایا، علی قلی زاده، حمید علی عسگری، ابوالفضل ابراهیمی، روح الله سیف اللهی
تیر دروازه هفته: احمد حسن زاده مقابل تراکتورسازی
کار تیمی برتر هفته: سپاهان مقابل فولاد
موقعیت از دست رفته هفته: ساسان انصاری مقابل سپاهان
پاس گل برتر هفته: محمدرضا حسینی مقابل نفت آبادان
مهار برتر هفته: ناصر سالاری مقابل ذوب آهن
گل برتر هفته: علی علیپور مقابل پیکان

خلاصه و حواشی مسابقه پرسپولیس ۲-۰ پیکان
نکته ها: پرسپولیس بهترین تیم نیم فصل دوم
چهار تقابل پرسپولیس در لیگ و حذفی مقابل پیکان بدون گل خورده
پیکان با ۱۹ گل خورده ضعیف ترین خط دفاع نیم فصل دوم
پیکان با ۱۵ تیر دروازه، تیرک خورترین تیم لیگ
 ۷ پیروزی پرسپولیس در ۸ بازی اخیر مقابل پیکان

 پرسپولیس با ۱۰ برد پیاپی خانگی رکورد دار لیگ برتر شد، سپاهان و استقلال و تراکتورسازی با ۷ برد در لیگ های گذشته رده دوم هستند.

چهار پسر رضا عنایتی به صورت ناشناس وارد استودیو برنامه شدند و به مناسبت روز پدر گفت و گوی شاد و مفرحی با آنها انجام شد.(ویدیو)

گزارش ویژه درباره تمام پدر و پسرهای فوتبال ایران پخش شد.(ویدیو)

در ادامه خود رضا عنایتی به استودیو آمد و گفت و گو با حضور او ادامه پیدا کرد.

 گزیده ای از گلهای دوران فوتبال رضا عنایتی پخش شد و گفت و گوی جدی با او به بهانه خداحافظی اش از فوتبال انجام شد که بازیکن صبای قم گفت قرار است در مسابقه شنبه تیمش مقابل استقلال فوتبال را کنار بگذارد. عنایتی در این گفت و گو اعلام کرد بزرگترین حسرت دوران بازی اش عدم بازگشت به استقلال پس از جدایی از این تیم بود.

عنایتی در پاسخ به اینکه چرا بعضی اوقات در پست های عجیب مثل دفاع آخر بازی کرده و آیا پشیمان نشده گفت: من بازیکن هستم و هر پستی مربی بخواهد بازی می کنم. در آن بازی مقابل استقلال هم کمی کم تجربگی کردم و مهاجمان استقلال سرعتی بودند و با دو تکلی که در محاسباتش اشتباه داشتم به درستی کارت زرد گرفتم و اخراج شدم. من برای هر تیمی بازی می کنم تمام وجودم را می گذارم اما متاسفانه برخی ها صحبت از کم کاری من را مطرح می کنند که در پاسخ باید بگویم اگر کسی قرار است از استقلال ناراحت باشد آن خود من هستم که با شرایط بدی از این تیم جدا شدم.

وی در ادامه صحبت هایش گفت: همیشه ممنون هواداران استقلال هستم و روزهای بسیار خوبی با  آنها داشتم و من را مورد لطف خودشان قرار می دادند. رابطه عاطفی دو طرفه ای بین ما بود و یک سری آدمها آمدند رابطه ما را خراب کنند که موفق نشدند. مگر می شود آدم به بازیکن تیم خودش بگوید دندان پوسیده ولی این دندان پوسیده ۱۰ سال است بازی می کند و آقایانی که دندان طلا بودند معلوم نیست الان کجا هستند و این نشان دهنده دست خداست.
عنایتی در ادامه گفت: حسرت بزرگ من جدا شدن از استقلال بود چون وقتی از امارات برگشتم هیچ موقع فکر نمی کردم در تیمی غیر از استقلال در ایران بازی کنم اما دقیقا این اتفاق افتاد و خیلی برایم سنگین بود هر چقدر تلاش کردم این امکان فراهم نشد به تیم برگردم اما در سن ۳۹ سالگی به تیم برگشتم و در نیم فصل بهترین گلزن استقلال بودم اما اولین نفر در لیست خروجی استقلال قرار گرفتم. یک سری ذهنیت بین مربی و مدیران فوتبال ما وجود دارد که اصلا حرفه ای نیست و می گویند که تو در باند فلانی هستی و این چیزها بود که من را از استقلال دور کرد و اصلا مسائل فنی نبود. من ۵۲ گل در سه فصل برای استقلال زدم و مابقی گلها را برای تیم های دیگر زدم و از لحاظ فنی ضعیف نبودم اما آنجا همه به هم سوءظن داشتند و این مساله گریبانگیر من هم شد.

عنایتی در پایان گفت: بهترین بازی دوران بازیگری ام برد پرسپولیس با گل من بود و بدترین بازی راه آهن و مس کرمان بودکه چند موقعیت مسلم را از دست دادم و همان جا میخواستم از فوتبال خداحافظی کنم که کیوان امرایی مانع من شد.

از ۹۰ تا ۹۰ با موضوع حواشی هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد که شامل بخش های زیر بود:(ویدیو)
زلزله مشهد باعث هراس بازیکنان استقلال خوزستان در هتل
نارضایتی شدید نعیم سعداوی از همدل نبودن برخی در باشگاه فولاد
خرج کردن مربیان و بازیکنان نفت تهران برای امور تیم از پول شخصی
تجمع هواداران نساجی مقابل ساختمان AFC در مالزی در اعتراض به رای بازی خونه به خونه
پنج رده صعود تیم ملی در رده بندی فیفا بعد از بازی چین و قطر
رامین رضاییان با باشگاه بروخه بلژیک به توافق رسید
افشاردوست مدیر پیشین باشگاه شاهین بوشهر درگذشت

 خلاصه مسابقه صبای قم ۳-۰ تراکتورسازی
پیروزی مرفاوی بر قلعه نویی بعد از ۷ سال
تراکتورسازی در چهار بازی یک گل زده

مسعود مرادی به برنامه  آمد و داوری مسابقه سیاه جامگان - استقلال خوزستان بررسی شد: سرنگونی مهاجم سیاه جامگان در محوطه جریمه پنالتی نبود و مهاجم شبیه سازی کرد. پنالتی سیاه جامگان درست بود و چون مانع گلزنی شد به درستی اخراج شد.

داوری مسابقه پرسپولیس - پیکان: توپ طارمی در محوطه جریمه به دست امیرحسین صادقی برخورد کرد ولی چون حرکتش عمدی نبود پنالتی نبود. کارت زرد به مدافع پیکان به دلیل خطا در میانه زمین به درستی داده شد و چون جلوی حمله را گرفت اخطار درست بود و ندادن اخطار دوم به او به دلیل شوت کردن توپ هم درست بود چون داور نباید به صورت متوالی اخطار بدهد. در نیمه دوم توپ در محوطه جریمه به کتف امیرحسین صادقی خورد و پنالتی نبود. سرنگونی مهاجم پیکان در محوطه جریمه پنالتی نبود و انصاری اول توپ را زد و خطایی رخ نداد. اخطار طارمی به دلیل رفتار غیرورزشی بعد از گل درست بود و اخراج بارانی هم به دلیل زدن طارمی درست بود. 
ویدیوی داوری دو مسابقه پخش شده


خلاصه مسابقه فولاد ۱-۱ سپاهان
نکته: فولاد یک برد در ۱۲ بازی

داوری مسابقه صبای قم - تراکتورسازی: سرنگونی مهاجم صبا در محوطه جریمه پنالتی نبود و هادی محمدی مدافع تراکتورسازی ابتدا توپ را زد. تکل دیوسالار بازیکن صبا خطای شدید بود و باید با کارت قرمز مستقیم جریمه می شد که کارت زرد گرفت. سرنگونی بازیکن صبا روی پرتاب اوت پنالتی نبود و برخورد زانوی بازیکن تراکتورسازی در حین فرود آمدن با بازیکن صبا انجام شد. سرنگونی مهاجم تراکتورسازی در محوطه جریمه خطا بود و مدافع صبا با دست راست او را هل داد که باید پنالتی اعلام می شد. خطای کف پای کرار روی پای بازیکن صبا باید با کارت قرمز جریمه می شد. ضربه کرار با دست به صورت بازیکن صبا باید با کارت زرد جریمه می شد. سعید آقایی پایش را روی پای بازیکن صبا گذاشت و باید با کارت جریمه می شد که شد. هادی محمدی به دلیل گذاشتن پایش روی پای بازیکن صبا باید با کارت قرمز مستقیم جریمه می شد یعنی هم اخراج آقایی درست بود و هم محمدی باید اخراج می شد که نشد. قبل از گل دوم صبا باید کرنر به نفع تراکتورسازی اعلام می شد. قبل از گل دوم جهانبخش خطایی نکرد و بازیکن تراکتورسازی خودش زمین خورد. پنالتی صبا درست بود و بازیکن فقط به قصد زدن رفت و باید کارت زرد می گرفت. اخراج جاسم کرار درست بود و به دلیل الفاظی که استفاده کرد بود.(ویدیو)

آنالیز نحوه گلزنی مهدی طارمی، ساسان انصاری و گادوین منشا و بررسی شانس آنها برای آقای گلی در انتهای فصل پخش شد.(ویدیو)

خلاصه و حواشی مسابقه گسترش فولاد ۱-۱ استقلال
نکته ها: توقف روند ۱۰۰ درصد پیروزی خارج از خانه نیم فصل دوم استقلال
نقی زاده رفت و برگشت به استقلال گل زد
گلزنی استقلال در ۲۰ بازی متوالی
گسترش فولاد با ۱۵ تساوی رکورددار تساوی در لیگ
سومین تساوی پیاپی گسترش فولاد
فراز کمالوند بدون پیروزی مقابل منصوریان

بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته در ادامه پخش شد.(ویدیو)

تیم منتخب هفته بیست و ششم به این ترتیب اعلام شد: ناصر سالاری، محمد انصاری، حسن جعفری، سینا مریدی،  علیرضا نقی زاده، احسان پهلوان، میثم مجیدی، حسین بادامکی، حسین زامهران، امید جهانبخش و مهرداد محمدی

خلاصه مسابقه ذوب آهن ۱-۱ نفت  آبادان
نکته ها: ذوب آهن ۸ هفته بدون پیروزی در لیگ
صنعت نفت ۵ سال بدون پیروزی مقابل ذوب آهن

خلاصه مسابقه ماشین سازی ۰-۲ پدیده

بهبود رتبه پدیده در هفته های اخیر با اعتماد به رضا مهاجری از رده سیزدهم تا هفتم.

فاصله گرفتن ذوب آهن از صدر جدول از ۵ امتیاز به ۲۳ امتیاز.

داوری مسابقه گسترش فولاد - استقلال: سرنگونی مهاجم گسترش فولاد خطای بیرون از محوطه جریمه بود و به درستی اعلام شد. سرنگونی مهاجم گسترش فولاد در نیمه دوم در محوطه جریمه خطا و پنالتی نبود. برخورد مدافع گسترش با علی قربانی در محوطه جریمه خطا و پنالتی نبود و تکل خود بازیکن استقلال خطا بود.

داوری مسابقه ماشین سازی - پدیده: گل پدیده خطا بود و به درستی به دلیل خطای شاکری مردود اعلام شد. گل دوم پدیده آفساید بود و مهاجم پدیده جلوتر بود.

 خلاصه مسابقه سایپا ۱-۰ نفت تهران
نکته: نفت چهار هفته بدون برد

آمار ضعیف آندرانیک تیموریان در لیگ برتر با سه تیم سایپا، ماشین سازی و نفت تهران در ۱۸ بازی شامل  یک برد، ۷ مساوی و ۱۰ باخت بوده است.

خلاصه مسابقه استقلال خوزستان در لیگ قهرمانان و شکست دو بر یک این تیم مقابل لخویا پخش شد.

خلاصه و حواشی مسابقه پرسپولیس ۰-۰ الریان

نتایج و گل های هفته سی ام دسته اول باشگاه های کشور پخش شد.(ویدیو)

گزارشی درباره سرنوشت استقلال اهواز پس از سقوط به دسته دوم و دلایل آن پخش شد.(ویدیو)

با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود ساعت ۲:۴۸ بامداد سه شنبه به پایان رسید. در انتهای این برنامه با شرکت یک میلیون و ۶۸۵ هزار نفر، صادق محرمی با ۵۱،۱ درصد بهترین بازیکن زیر ۲۳ سال فصل شد و فرشید اسماعیلی با ۳۶ درصد و مهدی ترابی با ۶،۸ درصد دوم و سوم شدند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس