روحانی

رسانه ملی باید به این سؤال پاسخ دهد که بر اساس کدام توافق چنین فرصت تبلیغاتی به روحانی داده است و چرا باید چنین بی‌سلیقگی در این روزها اتفاق بیفتد؟

سرویس سیاست مشرق - فردا صبح، اولین روز ثبت نام نامزدهای دوره دوازدهم ریاست جمهوری در وزارت کشور است و بر اساس قانون، تبلیغات زود هنگام یکی از مصادیق مجرمانه برای افرادی است که احتمال کاندیداتوری‌شان وجود دارد.

انتقادی که ناظر به عملکرد صدا و سیما است، ایجاد فرصت تبلیغاتی برای یکی از نامزهادی اصلی ریاست جمهوری است؛ نشست خبری حسن روحانی یک روز قبل از شروع ثبت‌نام نامزدهای دوره دوازدهم ریاست جمهوری، به صورت زنده از رسانه ملی پخش شد.

آنچه در این نشست به‌وضوح قابل‌مشاهده بود، اظهارات بعضاً دروغ و تبلیغاتی روحانی برای نامزدی در دوره بعدی ریاست جمهوری بود و جای این سؤال است که چرا صدا و سیما باید در چنین زمانی به یکی از نامزدهای اصلی ریاست جمهوری آنتن زنده برای تبلیغات بدهد؟

آیا مگر غیرازاین است که روحانی از این فرصت برای تخریب دیگران و تبلیغ خود استفاده خواهد کرد؟ آیا چنین نشستی و چنین فرصتی به روحانی، به معنای تبلیغات زودهنگام از طریق رسانه ملی محسوب نمی‌شود؟

هفته گذشته روزنامه شرق در انتقاد از یک‌بار پخش شدن نماز جماعت تولیت آستان قدس در تلویزیون، این مسئله ساده را تبدیل به تیتر یک خود و انتقاد بی جا و بی موردی را نثار صدا و سیما کرد.
شرق نوشت: "چهارشنبه هفته پیش بود که صداوسیما در «شبکه تهران»، بعد از اذان مغرب و عشا، نماز حجت‌الاسلام رئیسی که تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده دارد پخش کرد. این در حالی است که او یکی از نامزدهای اصلی جناح اصولگرا و منتقد دولت برای ریاست‌جمهوری محسوب می‌شود."

روزنامه شرق حتی به اقدامات صداوسیما در سال قبل نیز انتقاد کرده و نوشته است: " اواخر سال گذشته نیز برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو از حجت‌الاسلام رئیسی به‌عنوان میهمان دعوت کرده بود که برخلاف همیشه که این برنامه در استودیوی خبری اجرا می‌شود، در قسمتی از حرم امام رضا (ع) برگزار شد."

فارغ از اینکه پخش نماز جماعت تبلیغاتی است یا نه رسانه ملی باید به این سؤال پاسخ دهد که بر اساس کدام توافق چنین فرصت تبلیغاتی به روحانی داده است و چرا باید چنین بی‌سلیقگی در این روزها اتفاق بیفتد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 43
  • سید IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
    52 67
    قانون باید تغییر کنه تا بودجه دست ایناس آش همونه کاسه همون
    • ایرانی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
      35 35
      یعنی واقعا مردم مجددا میخوان به روحانی رای بدن؟؟؟؟!!!!!! همون لبخند قبل انتخاباتب ازش تحویل بگیرن ، همون شعارها رو دوباره ببینن و بشنون و اسم روحانی رو رو برگه رای بنویسن ؟! واقعا؟
  • ناشناس IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
    39 48
    احتمالا"بر اساس توافق پشت پرده بوده است .
  • مرتضیsk IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
    22 27
    زمان مصاحبه به این دلیل انتخاب شده که محرومیت بعد ازثبت نام از سیما را جبران کند. جواب های از قبل آماده شده را وقتی می توان فهمید که دوربین روی چهره وزرا مربوطه می افتد .از قبل قابل پیش بینی بود که کلیت این مصاحبه دو بخش دارد.اول گزارش کار و دوم قطب بندی سیاسی و فرهنگی خصوصا با قوه قضائیه.سوالی که در باره پلاسکو شد و سوالی که ایرنا کرد اوج هاهنگی های از قبل بود.(کانال دکتر گنجی ، مدیر مسئول محترم روزنامه جوان)
  • علی AE ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
    59 40
    ایشون مگه کاندید ریاست جمهوری شده که اعتراض میکنین خوبه حداقل جناب رییسی کاندید شده بابا نهایتا الان که رییس جمهوره به خدا بسه سیاسی کاری منکه فکر نمیکنم مثقالی بفکر مردم باشین
    • ناشناس IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
      37 30
      علی آقا چرا خودتو به اون راه می زنی؟ چرا بدیهیات را انکار می کنی؟!!!! همه می دانند رییس جمهور مستقر در همه دوره ها ، یکی از کاندیداهای دوره بعد ریاست جمهوری است و فعالیت های زودهنگام ایشان هم چنین مساله ای را اثبات می کند، چرا خودتو گول می زنی؟!!!!!!! مگه ایشون انصراف داده؟!!!!!
  • دلواپس IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
    35 35
    برای اینکه نان صدا و سیما دست دولت است و طبق برجام مد شده که برای از دست ندادن نان و آب، باید چیزهای دیگر را از دست داد. پس این بی سلیقگی تعجبی ندارد
  • م ب. US ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
    42 53
    چرا شما ناراحت هستيد ايشون هنوز ريس جمهور كشور ايران است هنوز انتخابا ت شروع نشده هنوز ثبت نام كانديدا ها شروع نشده شما چرا اين قدر دلواپس هستيد شما چه بخواهيد ونخواهيد ايشون مجددا با راي بالاى مردم انتخاب مى شو د مردم ما اشتباه گذشته خود را در ان دوران سياه دولت پاكدستان تكرار نخواهند كردواين راهم بدانيد رييس جمهور از حق قانونى خود استفاده كرده است تا كى اين قدر دلواپس.
    • مسعود IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
      13 11
      اختلاس 8000 میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان نشان داد که کدام دولت پاکدست است !
    • ..... IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
      9 1
      نگو پاکدستان که یاد راستگویان!!!! افتادم
  • مستضعف IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
    39 33
    محض اطلاعاتون این اقا درحال حاضر رئیس جمهور مملکته بهانه بهتری بیارید.این یکی خیلی خز بود
  • محمد IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
    43 20
    مگراین بنده خدایی کهاین مقاله رونوشته نمی دونسته روحانی رییس جمهوره وشخص رییس جمهور می تواند درهرزمانی برای مردمگزارش کاربدهد ومنع قانونی ندارد مگررییس جمهور چون انتخابات نزدیک است باید صم بکم باشد
    • .... IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
      34 24
      بفرماید گزارش کار بدهد نه اینکه تبلیغات کند و...
  • ناشناس IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
    51 23
    به همون دليلي داد كه تلويزيون حالا شده محلي براي كوبيدن دولت و زير پا نهادن دستاوردهاي دولت،اي كاش قبل از قلم فرسايي در خصوص هر موضوعي اندكي عادلانه بر موضوعات مد نظر نگريسته و فارغ از نگرش سياسي يا جناحي با رويكرد مصلحت ملي و منافع جامعه موضوعات مطرح به قلم تحرير در آيد كه يقينا در اين صورت اقبال عمومي بر مطالب مطروحه بيشتر خواهد بود لذا بهتر است بداخلاقي ها را كنار گذاشته و هدف خود را كمك به رشد و تعالي كشور كنيم نه تشويش اذهان عمومي و ايجاد ياس و نوميدي در اقشار مردم
  • شهریار IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
    18 24
    تیزرهای تبلیغاتی روحانی در قالب گزارش عملکرد چهارساله در حوزه های مختلف مکررا داره از شبکه های مختلف پخش میشه . چرا دم انتخابات ؟ اگه انتخاباتی نیست این گزارش عملکرد باید پایان دولت یعنی مردادماه صورت بگیره . یکی جلوی صدا و سیما رو در حق کشی آشکار بگیره
  • مهدی IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
    15 11
    البته اشکالی نداره بذارید اخرین فرصت روهم بهشون بدن فردانظام رومتهم نکنند
  • محسن GB ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
    18 26
    با سلام، آقای روحانی پیش از آنکه کاندیدای ریاست جمهوری باشد، رییس جمهورِ کشور است و از تمامِ مزایای ریاست جمهوری برخوردار است. اگر رقیبانِ انتخاباتیِ ایشان از این مزایا برخوردار نیستند به جهتِ آن است که آنان در جایگاهِ ریاستِ جمهوری نیستند. مطلبِ دیگر اینکه آقای روحانی، دیروز که نشستِ خبری برگزار کرد، هنوز کاندیدا نبود زیرا ثبت نام هنوز آغاز نشده بود. بنابر این صدا و سیما نشستِ خبریِ «رییس جمهور» را پخش کرده است نه نشستِ خبریِ یک «کاندیدای ریاست جمهوری» را.
    • .... IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
      4 7
      چون در جایگاه ریاست جمهوریه باید برای تبلیغات ازش سواستفاده کنه؟!
  • ایلیا IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
    10 16
    یه عده از دوستان دارن میگن مگه رئیس جمهور نیست، کسی نگفت که ایشون رئیس جمهور نیست کنفرانس خبری که در مورد عملکرد چهار ساله دولت ایشان برگزار شود انتخاباتی است و تبلیغات، سوالهای انتخاباتی تبلیغات است و نباید از صدا سیما پخش میشد، کنفرانس خبری معمولی که از وعده 100 روزه سوال نمی شود و........
  • آرش IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
    17 24
    روحانی رییس جمهور میشه این واضحه مهم اینه که شوراهای شهر دست اصلاح طلبان بیافته.اونوقت دیگه واسه همیشه متحجرین بای بای میکنند .
    • .... IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
      11 10
      متحجر همان کسی است که آرای قانونی مردم را قبول نمیکند و برای انتفاع خود حاضر است یک کشور را به فنا دهد درست مثل جماعت شما در سال ۸۸ این را برای ابد در خاطر متحجرت بسپار دیکتاتور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس