کد خبر 705940
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
تروریست های سوری

12 گروه تروریستی معارض اعلام کردند که یک اتاق عملیات مشترک در شمال سوریه تشکیل داده‌اند تا با ارتش سوریه و داعش بجنگند.

 به گزارش مشرق، گروههای تروریستی حاضر در شمال سوریه بار دیگر برای نزدیک کردن دیدگاههای خود با یکدیگر اعلام اتحاد کردند.

منابع خبری وابسته به معارضان اعلام کردند که یک اتاق عملیات مشترک متشکل از ۱۲ گروه مسلح تشکیل شده که هدف آن درگیری با ارتش سوریه و گروه تروریستی داعش است.

«محمود المحمود» سخنگوی رسمی گروه تروریستی «جیش العزة» اعلام کرد که هدف این اتاق عملیات مبارزه با ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن  به همراه داعش و همچنین اتحاد در جبهه های مختلف درگیری در شمال سوریه است.

وبگاه خبری «آرا» به نقل از منابعی در استان ادلب که آنان را آگاه می‌نامد، گزارش داد که در این اتاق عملیات بزرگترین گروههای تروریستی معارض از جمله «الجبهة الشامیة، فیلق الشام، أحرار الشام، جیش المجاهدین، گروه فاستقم کما أمرت، جیش العزة، جیش النصر و جیش إدلب الحر» حضور خواهند داشت.

فرماندهی این اتاق عملیات بر عهده افسران جدا شده از گروه‌های تروریستی مختلف است و فرمانده کل آن نیز یکی از افسران نظامی فیلق الشام خواهد بود.

به گزارش این وبگاه، آمریکا و ترکیه به گروههای معارض در شمال سوریه برای متحد شدن اعمال فشار کرده‌اند تا بتوانند استان ادلب را اشغال کنند.

با وجود اینکه عملیات موسوم به «سپر فرات» با حمایت ترکیه و آمریکا پایان یافته است، اما آنکارا با عناوین مختلف به عملیاتهای خود ادامه می‌دهد؛ مسئله‌ای که دمشق بارها از آن تحت عنوان نقض حاکمیت یاد کرده است.

در دی ماه سال گذشته نیز ۱۰ گروه مسلح حاضر در شمال سوریه طرحی را برای هماهنگی میان «تشکلات نظامی و هیئهای سیاسی، شرعی و مدنی» امضا کرده و با یکدیگر متحد شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صلح ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    0 0
    بابا این مسخره بازیها چیه...بیاین با ارتش سوریه صلح کنین بعدش برین راحت برا خودتون زندگی کنین و از عمر کوتاهتون لذت ببرین احمق ها!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس