کد خبر 705267
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
سودان

وزارت خارجه سودان در بیانیه‌ای نسبت به هشدار وزارت خارجه آمریکا درباره سفر به سودان به خصوص مناطق کردفان جنوبی، النیل الأزرق و دارفور واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سودان در بیانیه خود با اشاره به بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره هشدار به شهروندان این کشور برای سفر به سودان آمده است که در این بیانیه تغییر و تحولات مهم در کشور که در جریان سفر فرستاده سابق آمریکا به دارفور، النیل الأزرق و کردفان جنوبی نیز مشهود بود، نادیده گرفته شده است.

شبکه اسکای‌نیوز گزارش داد که در این بیانیه به بازدید فرستاده انگلیس از منطقه دارفور به همراه یک هیأت از سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا اشار شده و آمده است که علاوه بر آن یک هیأت آمریکایی و تعدادی دیگر از هیأت‌های کشورهای مختلف جهان از دارفور بازدید کرده‌اند.

وزارت خارجه سودان همچنین تأکید کرد که این هشدار آمریکا غافلگیرکننده و بدون هیچ توجیه واقعی بوده و نقض گزارش‌های سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب در خصوص وجود امنیت و ثبات در دارفور و دو منطقه یاد شده است.

در این بیانیه همچنین از آمریکا خواسته شده است تا در اطلاعات غیردقیق که در صدور بیانیه‌ها و هشدارهای دوره‌ای از آن استفاده می‌شود، بازنگری کند به خصوص که دو کشور گفت‌‌وگوی مثبت دوجانبه با هدف حصول عادی‌سازی روابط و خدمت به منافع دو کشور از جمله مبارزه با تروریسم و حمایت از صلح و امنیت بین‌المللی را آغاز کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • خخخخخ NL ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
    13 2
    جواب پاچه خواری سودان گرسنه رو خوب داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس