کد خبر 705035
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
لاوروف

وزیر امور خارجه روسیه با رد ادعای رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر حمایت تهران از تروریسم، حضور ایران و حزب الله در میدان عملیاتی سوریه را مشروع و مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با «نشنال اینترست» با ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه ایران اصلی ترین حامی تروریسم است مخالفت کرد و گفت: حتی یک مورد هم وجود ندارد که با اتکا به آن، ادعای حمایت ایران از تروریسم را تایید کنیم.

لاوروف ادامه داد: گمان نمی کنم که دولت ترامپ در حال حاضر بر مبنای شعار ستاد انتخاباتی خود که در آن ایران را اصلی ترین کشور تروریستی توصیف می کرد، عمل کند.

وی تاکید کرد: دستکم آن هنگامی که روسیه در دهه ۱۹۹۰ با حملات تروریستی در شمال قفقاز روبرو بود، ما صدها تروریست خارجی از کشورهای همسایه ایران را شناسایی کردیم اما هرگز موردی از ایران ندیدیم.

لاوروف در ادامه اظهارات خود گفت: ایران هرگز حاکمیت روسیه را به چالش نکشیده و هر گز از ارتباط خود با گروه های اسلام گرا در جهت ترویج افراط گرایی و تخریب، سوء استفاده نکرده است.

وزیر امور خارجه روسیه در نهایت تاکید کرد: ایران بازیگر قدرتمندی در عرصه (معادلات سوریه) است و از سوی یک حکومت مشروع (دمشق) در آنجا حضور دارد. در عین حال ایران بر حزب الله نیز که به صورت مشروع در میدان سوریه حضور دارد، تاثیر گذار است. بنابراین می دانید که اگر همه ما خواهان براندازی و شکست تروریست ها در سوریه هستیم، باید هماهنگ با یکدیگر عمل کنیم.

گفتنی است «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، دیروز طی اظهاراتی مدعی شد «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه و همچنین ایران، اصلی ترین مانع برای پیشرفت مذاکرات هستند!

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
    15 1
    از تعریف و تمجید شفاهی شما تشکر میکنیم سوخو ۳۰ و تانک تی۹۰ چی شد کی قراره بفروشید لابد مثل نیروگاه بوشهر میخواهید به یک پروژه ۴۰ ساله طویل المدت برای بده بستان با غرب قرار دهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس