کنگره امریکا

روزنامه آمریکایی اعلام کرد که برخی از نمایندگان مجلس آمریکا برای تصویب لایحه‌ای تلاش می‌کنند تا حضور نظامی این کشور در افغانستان پایان یابد.

به گزارش مشرق به نقل از «رفلکتر»، برخی از نمایندگان مجلس آمریکا درحالی بدنبال تصویب لایحه‌ای برای پایان حضور نظامی در افغانستان هستند که فرماندهان نظامی برای افزایش پنج هزار نظامی این کشور تلاش می‌کنند.

این لایحه در حالی به کنگره می‌رود که «ژنرال جان نیکلسون»  فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان درخواستی مبنی بر افزایش 5 هزار نیروی بیشتر در این کشور را داشته است.

یک ائتلاف دو حزبی  به رهبری «پیت کونتی» عضو مجلس نمایندگان آمریکا، لایحه‌ای را با هدف پایان دادن به کمک‌های مالی برای عملیات افغانستان و عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور مطرح کرده است.

«والتر جونز جونیور» و هفت تن دیگر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز لایحه‌ای را به کنگره ارائه کردند که مانع از اختصاص بودجه اضافی برای عملیات در افغانستان به استثنای عملیات سفارت آمریکا می‌شود.

این عضو مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت: پس از 16 سال حضور در افغانستان بیش از800 میلیون دلار هزینه کردیم. بیش از دو هزار آمریکایی در این جنگ کشته و حدود 30 هزار نفر زخمی شدند.

وی ادامه داد که نمی‌دانم چند تن از مردم افغانستان کشته شده‌اند، در مورد طالبان صحبت نمی کنم، آنها دشمنان ما هستند. منظورم غیرنظامیان بی‌گناه است. الان وقت آن است که تصمیم بگیریم آیا در افغانستان برای مدت بیشتری خواهیم ماند یا 16 سال حضور در این کشور کافی بوده است.

جونز تصریح کرد که می‌خواهیم مردم آمریکا به کنگره برای حضور یا عدم حضور فشار وارد کنند.

عضو مجلس نمایندگان آمریکا در این لایحه به نقل از بازرس ارشد آمریکا در امور بازرسی افغانستان از هدر دادن میلیونها دلار، تقلب و سوء استفاده خبر داده است.

جونز همچنین به استناد از ژنرال «چارلز کرولاک» فرمانده تفنگداران آمریکایی نیز بیان کرد: تلاش برای یافتن یک پاسخ واقعی نظامی و سیاسی در افغانستان چند دهه زمان خواهد برد و منابع ارزشمند مردم ما را که جان پسران و دختران ما است را خواهد گرفت.

  وی در ادامه اعتراف کرد که آمریکا نمی‌تواند مشکلات افغانستان را حل کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس