کد خبر 704830
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
داوری

فناوری جدید کمک‌داور ویدئویی بار دیگر کارایی بالای خود را در یک دیدار دوستانه مهم نشان داد.

به گزارش مشرق، فناوری کمک‌داور ویدوئویی این بار ارزش بالایش و کارآمدی خود را در دیدار دوستانه شب گذشته (سه‌شنبه) تیم‌های فرانسه و اسپانیا نشان داد. این بازی که در ورزشگاه استادو فرانس شهر پاریس برگزار شد و به برتری 2 بر صفر شاگردان خولن لوپتگی انجامید، دو صحنه بحث‌برانگیز داشت که فناوری کمک‌داور ویدوئویی به داد داور مسابقه رسید.

در دقیقه 48 بازی که آنتوان گریزمان موفق به گشودن دروازه ماتادورها شد، داور به کمک این فناوری و با مشورتی که از طریق بیسیم خود با متخصصی که پای این فناوری نشسته بود، این گل را به درستی آفساید اعلام کرد. در تصاویر بازبینی صحنه گل، لایوین کورزاوا، بازیکن شماره «3» فرانسه پیش از اینکه پاس گل را به گریزمان بدهد در آفساید است.

در دقیقه 77 بازی هم خرارد دلوفو موفق به باز کردن دروازه فرانسه شد، اما داور آن را آفساید اعلام کرد. البته بلافاصله متخصصی که پای دستگاه کمک‌داور ویدئویی نشسته بود این گل را صحیح دانست و این موضوع را از طریق بیسیم به داور منتقل کرد و داور هم بلافاصله تصمیم خود را عوض و گل را صحیح اعلام کرد. در تصاویر آهسته مشخص است که پای مدافع خروس‌ها جلوتر از دلوفو است، بنابراین گل کاملاً صحیح است.

گل‌های اسپانیا را در این بازی داوید سیلوا (68- پنالتی) و خرارد دلوفو (77) به ثمر رساندند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس