وزیر خارجه مصر در حاشیه اجلاس سران عرب در منطقه بحرالمیت اردن با نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و درباره آینده روند سازش در خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «سامح شکری» امروز سه‌شنبه با «جیسون گرینبلات» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و درباره تحولات قضیه فلسطین و آینده روند سازش در خاورمیانه بحث و تبادل‌نظر کرد.

پایگاه خبری شبکه الیوم‌السابع، به نقل از «أحمد أبوزید» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر گزارش داد که شکری در این دیدار تأکید کرد که مصر با تمام توان برای حفظ قضیه فلسطین به عنوان قضیه اصلی در محافل بین‌المللی تلاش می‌کند و با تمام طرح‌های ابتکاری و تحرکاتی که هدف از آن حل فراگیر و عادلانه قضیه فلسطین است، تعامل مثبت دارد.

وی اشاره کرد که پرونده فلسطین در دستور کار سفر آتی «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر به واشنگتن قرار دارد و طرح مصری برای قضیه فلسطین مطابق با هماهنگی و مشاوره فلسطینی و عربی و بر اساس طرح صلح عربی خواهد بود همچنانکه در سفر اخیر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به قاهره نیز توافقاتی در این باره صورت گرفت.

جیسون گرینبلات نیز بر پایبندی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به همکاری با دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برای تحقق صلح دائمی از طریق مذاکرات مستقیم تأکید کرد و ایفای نقش مصر در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای دستیابی به حل‌و فصل منازعه فلسطینی –اسرائیلی را ستود.

شکری همچنین بر استمرار تماس مصر با شرکای بین‌المللی جهت جلب حمایت بین‌المللی از روند سازش و تشویق دو طرف فلسطینی و اسرائیلی به بازگشت به مذاکرات تأکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس