کد خبر 704601
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
شطرنج بانوان

تهدید فدراسیون جهانی شطرنج بدترین خبر برای ورزش ایران در نخستین روزهای سال ۹۶ است.

به گزارش مشرق، ورزش ایران در آغاز سال 96 روزهای آرامی را تجربه می‌کرد؛ آرامشی که البته دیری نپایید و با اعلام مصوبات هیئت رئیسه فدراسیون جهانی شطرنج تا حد زیادی از بین رفت.

نشست اعضای هیئت رئیسه فیده در روزهای یکشنبه و دوشنبه در آتن، پایتخت یونان برگزار شد. یکی از مسائلی که در این نشست مطرح شد، موضوع میزبانی ایران در رقابت‌های قهرمانی بانوان جهان بود.

اعضای هیئت رئیسه فیده از شرایط میزبانی ایران تمجید کردند، اما صحبت‌های دیگری در خصوص عدم پرداخت پول مربوط به جوایز نفرات شرکت کننده مطرح شد.

هنوز بخشی از مبلغ مربوط به جوایز پرداخت نشده و بر همین اساس، فدراسیون جهانی اعلام کرد که خودش به عنوان نهاد رسمی و اول این رشته، پول را به ورزشکاران پرداخت می‌کند. با این وجود، فیده ضرب‌الاجل دو هفته‌ای برای ایران تعیین کرده تا این پول را به طور کامل بپردازد، در غیر این‌صورت محرومیت و البته شرایط دیگری از جمله ارائه نشدن خدمات به شطرنج ایران لحاظ خواهد شد.

مصوبات فدراسیون جهانی در خصوص شطرنج ایران در حالی رسانه‌ای شده که فدراسیون کشورمان پول لازم برای پرداخت این بدهی را ندارد؛ پولی که گفته می‌شود نزدیک به 1.5 میلیارد تومان است.

طبق صحبت‌های صورت گرفته میان مسئولان، فدراسیون بیش از یک میلیارد تومان از اسپانسرها درآمدزایی داشت که بیشتر این پول صرف پرداخت به هتل محل برگزاری مسابقات و اقامت ورزشکاران و سایر مسئولان شد. وزارت ورزش و جوانان نیز بخش دیگری از پول را تامین کرد که البته مقدار آن زیاد نبود.

آنچه مهم است، این است که پول باقیمانده بابت این میزبانی هنوز فراهم نشده و اگر این مبلغ تا دو هفته دیگر آماده نشود، می‌تواند عواقب نه‌چندان خوشی برای شطرنج ایران که جزیی از ورزش کشور است، به دنبال داشته باشد.

در این شرایط استعفای مناف هاشمی، معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش نیز ممکن است به بدتر شدن شرایط بینجامد. هاشمی چند روز قبل به دلیل شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران از سمت خود در وزارت ورزش و جوانان استعفا کرد. هنوز فرد جایگزین از سوی وزیر ورزش معرفی نشده و حتی اگر این اتفاق تا پایان هفته رخ دهد، باز هم ممکن است مشکلاتی در پرداخت پول فیده وجود داشته باشد.

این مشکل می‌تواند گریبان ورزش را از سوی یک نهاد بین‌المللی بگیرد و بدون شک کام ورزش ایران را در روزهای نخست سال جدید تلخ کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس