کد خبر 704543
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۵
اختلاف

در ایام عید زوج‌ها زمان بیشتری را با یکدیگر سپری کنند، این زمان در صورتی که به درستی مدیریت نشود می‌تواند باعث اختلاف و حتی قهر و جدایی بین زوجین شود.

به گزارش مشرق، یکی از مشکلات ایام عید تعطیل بودن سازمان ها، ادارات و مغازه‌ها است که باعث می‌شود زوج‌ها زمان بیشتری را با یکدیگر سپری کنند، این زمان در صورتی که به درستی مدیریت نشود می‌تواند باعث اختلاف و حتی قهر و جدایی بین زوجین شود، به همین علت باید با راهکارهایی مانع از بروز اختلاف و سوء تفاهم با همسر خود شوید.


گفتنی است، کارشناسان به ویژه به زوجین توصیه می‌کنند از زمان‌های تعطیل و فراغت برای گشت و گذار استفاده کنند، در هرشهر و کشوری که زندگی می‌کنید به طور قطع مکان هایی وجود دارد که هنوز از آنجا بازدید نکرده اید و زمان عید فرصت مناسبی برای بازدید از آنجا است.

رفتن به پارک، سینما، مسافرت، خرید، صرف غذا در رستوران یا لابی هتل، بازدید از مناطق تاریخی شهر وکشور، تماشای موزه‌ها و بازارچه‌های محلی، شنا و انجام بازی و ورزش‌های آبی همگی می‌تواند بازه زمانی شما و همسرتان را به طور کامل پر کند و مانع از بروز بی حوصلگی و خستگی شود.

اگر اختلاف و دعوا بین شما و همسرتان وجود دارد در این بازه تعطیلی که مقارن با صله ارحام از اعضای خانواده و بهار طبیعت است سعی کنید آن را برطرف کنید، به سخنان همسرتان گوش کنید، به انتقادات او، به مشکلاتی که در زندگی خانوادگی شما وجود دارد و سعی کنید آن با گفتگو و مماشات برطرف کنید.

در این ایام زمان مناسبی برای غافلگیر کردن همسرتان است می‌توانید با دادن هدیه، دعوت از یک مهمان عزیز، خرید وسیله مورد علاقه وی یا حتی برگزاری مجلس مهمانی و پخت خوراک مورد علاقه اش او را شاد کنید.

اگر اختلاف بین شما و همسرتان شدید است و حتی از هم دور هستید می‌توانید از وساطت اعضای خانواده و بزرگترها برای آشتی استفاده کنید و روح بهاری را به خانه خود بازگردانید.

می‌توانید با صرف کمی وقت و ذوق و سلیقه یک هدیه مانند یک قطعه شعر به همسرتان تقدیم کنید که در آن احساسات واقعی خود را به همسرتان تقدیم کرده اید.

برخی اوقات مشکلات خانواده‌ها به خاطر عدم تنوع و روزمرگی ایجاد می‌شود، تغییر در مدل و آرایش موها یا حتی تنوع در نوع البسه همگی می‌تواند باعث علاقه و خوشحالی زوج‌ها بویژه آقایان شود.

خانم هایی که به دلایل مختلف مانند کار یا نگهداری از کودکان از مراقبت و رسیدگی از خود غافل می‌شوند و یک ظاهر ساده یا حتی نامنظم پیدا می‌کنند بیشتر در معرض آسیب‌های خانوادگی قرار می‌گیرند.

کارشناسان توصیه می‌کنند حتی با وجود مشغله فراوان همیشه با انجام برنامه ریزی زمانی برای رسیدگی به خود پیدا کنید.

در ایام عید از مصرف شیرینی و شکلات بیش از حد خودداری کنید تا دچار اضافه وزن نشوید، یکی از مشکلات این روزهای بسیاری از زوجین در دنیا اضافه وزن یکی از آن‌ها است که می‌تواند حتی باعث قهر و جدایی شود.

به اندازه مناسب غذا بخورید و از این روزهای تعطیل برای قدم زدن و ورزش کردن با همسرتان استفاده کنید.

یادگرفتن یک مهارت جدید یا تقویت آن مانند رانندگی یا کار با کامپیوتر یا حتی آشپزی هم در این زمان می‌تواند باعث خوشحالی و علاقه زوجین شود.

همراهی با کودکان، کمک به تکالیف درسی آنها، کمک گرفتن از اعضای خانواده و دوستان برای مشکلات و هزینه‌های مالی، تصمیم گیری برای مراقبت و نگهداری بهتر از فرد بیمار یا سالمند خانواده همگی می‌تواند در این ایام به کمک خانواده‌ها بیاید.

اگر همسرتان در محل کارخود دچار مشکل است در این ایام می‌توانید با برگزاری یک مهمانی با حضور همکاران و دوستان او، تا حد امکان به رفع این مشکل کمک کنید.

در خصوص مقصد سفر، خریدهای نوروزی و تعمیرات خانه با همسرتان در محیطی صمیمانه گفت و گو کنید و دلایل خود را به او بگویید و بدون جهت گیری به سخنان او گوش کنید و اگر موفق به توجیه او نشدید هرگز با پرخاشگری، دعوا و قهر با او برخورد نکنید، بلکه این مطالب را در زمان مقتضی دیگر به او گوشزد کنید.

با رعایت این راهکارها می‌توانیداز یک تعطیلات سال نوی آرام و شاد در کنار همسرتان لذت ببرید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس