کد خبر 704506
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر افزایش مراودات پارلمانی با بنگلادش، گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی تصویب سازوکارهای قانونی برای گسترش روابط دو کشور را دارد.

به گزارش مشرق،‌ مجیب الرحمان بوییان سفیر بنگلادش در تهران امروز ( دوشنبه 7 فروردین ماه 96) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

لاریجانی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند توسعه مناسبات دوجانبه به ویژه همکاری های اقتصادی و تجاری، اظهار داشت: از ظرفیت‌های فراوان دو کشور از طریق افزایش تعاملات بخش های خصوصی و حل پاره ای موانع برای گسترش روابط دوستانه فیمابین باید استفاده کرد.

وی افزود: دو کشور در شرایط مختلف منطقه و جهانی همواره از مناسباتی خوب و رو به رشد برخوردار بوده اند لذا نباید اجازه داد در روند توسعه این همکاری‌ها خللی ایجاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه مراودات پارلمانی را بخش مهمی از مناسبات دوستانه دو کشور خواند و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از توسعه و گسترش روابط ایران و بنگلادش در عرصه های گوناگون حمایت کرده و آماده است ساز وکار های قانونی لازم را در این راستا تصویب کند.

لاریجانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تقویت همکاری های بانکی شاهد تسریع در روند تعاملات اقتصادی و تجاری فیمابین باشیم.

در ادامه نیز مجیب الرحمان بوییان سفیر بنگلادش در تهران نیز در این دیدار با تاکید بر علاقمندی کشورش برای توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی با کشورمان گفت: دولت بنگلادش از هر اقدامی برای گسترش روابط نزدیک با تهران حمایت می کند.

وی افزود: بخش خصوصی و تجار بنگلادش تمایل فراوانی برای تقویت مراودات تجاری و اقتصادی با ایران دارند.

بوییان در ادامه تصریح کرد: سیاست بنگلادش کمک به تثبیت صلح و آرامش در منطقه و جهان است، در این راستا همکاری با ایران برای ما اهمیت زیادی دارد.

سفیر بنگلادش در ایران در پایان ارتباطات و تعاملات دو کشور را در مجامع جهانی و منطقه ای بسیار خوب ارزیابی کرد و اضافه کرد: دیدگاه‌های دو کشور در بسیاری از موضوعات یکسان است.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس