کد خبر 704441
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
مارین لوپن

رهبر جبهه ملی فرانسه و نامزد ریاست جمهوری از کمبود منابع مالی کمپین انتخاباتی خود در چهار هفته منتهی به برگزاری انتخابات خبر داده بود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مارین لوپن امروز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: هنوز نتوانسته ام همه منابع مالی مورد نیاز برای کمپین انتخاباتی ام را تامین کنم.

لوپن که در تازه ترین نظرسنجی ها در رتبه دوم پس از امانوئل ماکرون قرار دارد، بار دیگر از بانک های فرانسوی به خاطر ممانعت از اعطای وام به حزب جبهه ملی به شدت انتقاد کرد.

وی در مصاحبه با رادیو یک اروپا تصریح کرد: من هیچ گونه حمایت مالی از روسیه یا هیچ یک از نهادهای مالی این کشور دریافت نکرده ام.

لوپن هفته گذشته به مسکو سفر کرد و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو داشته است.

لوپن افزود: من مجبور هستم تا به دنبال دریافت وام از یک بانک خارجی باشم چرا که از گرفتن وام از بانک های فرانسوی منع شده ام. بانک های فرانسه به همه نامزدهای ریاست جمهوری وام داده اند غیر از من.

بانک سوسایت جنرال فرانسه اعلام کرده است که به هیچ یک از احزاب سیاسی وام پرداخت نکرده است. سایر بانک های مهم فرانسوی نیز حاضر به اظهار نظر در این باره نشده اند.

در سال 2014 میلادی، فاش شد که حزب جبهه ملی فرانسه وامی به ارزش 9 میلیون یورو از یک بانک روسی دریافت کرده است.

دخالت احتمالی روسیه در انتخابات غرب مساله ای است که پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حساسیت بیشتری دنبال می شود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده است که روسیه با هک کردن ایمیل های حزب دموکرات سعی کرده است تا به ترامپ کمک کند. مسکو بارها این اتهام را رد کرده است.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا در ماه ژانویه هشدار دادند که روسیه احتمالا سایر کشورها از جمله کشورهای اروپایی را نیز هدف حملات سایبری و هکری قرار خواهد داد. این در شرایطی است که انتخابات سراسری د ر فرانسه و آلمان طی ماه های آینده برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس