حیدر علی عابدی

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه ظلم به مردم است آنچه در کشور تولید می‌شود به بهانه‌های مختلف نادیده گرفته شود، گفت: اساس و اصل تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به تولیدات داخلی است.

به گزارش مشرق، حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: به هر حال امسال در امتداد سال 95 نامگذاری شد و مقام معظم رهبری به درستی نکات اساسی کشور را مدنظر قرار دادند.

وی افزود: خطاب رهبر معظم انقلاب به همه ما بود اعم از مجلس، دولت، قوه قضاییه و نیروهای مسلح و هم خود مردم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه همه باید دست به دست هم دهیم و انشاالله اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشیم، تصریح کرد:‌ اساس و اصل تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به تولیدات داخل است؛ تولیدات داخل را هم دولت و هم مردم باید مدنظر قرار دهند.

عابدی ادامه داد: این ظلم است آنچه در کشورمان تولید می‌کنیم به بهانه‌های مختلف نادیده گرفته شود و از محصولات خارجی استفاده کنیم؛ مانند تولیدات البسه، تزئینی و مواردی که در زندگی ما نقششان بسیار بیشتر است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: به عبارت دیگر وسایل و امکاناتی که نقش ایمنی خاصی ندارند مانند هواپیما و خودرو مطرح باید یک سری ضوابط را برای آن در نظر گرفته و هم به واردات اجازه ورود داده شود و هم به تولید داخلی بیشتر توجه کرد اما در برخی موارد ضروری مانند البسه اولویت ما باید تولید داخلی باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که ما به تولیدات داخلی توجه کنیم خودبه خود به اشتغال هم بها داده‌ایم، عنوان کرد: ما کارخانه‌هایی داریم که حتی لوازم خانگی تولید می‌کنند که این قابل رقابت با خارج است البته باید سفارش کرد که تولیدکنندگان به کیفت نیز بپردازند.

عابدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی به اتفاق همه نمایندگان آمادگی این را دارد که اگر لوایحی از طرف دولت برای تقویت تولید داخل بیاید،‌ در راستای تسهیل کسب‌وکار استقبال کرده و با دولت همراهی خواهد کرد تا از این طریق بتوانیم هدف بسیار خوبی که رهبری مطرح کردند را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولید ملی ما همچنین می‌توانیم به صنایع دستی بپردازیم و از طرفی برای مجوز لازم برای صادرات، اخذ شود، گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی همه باید کمک کنیم؛ به عنوان مثال به کسانی که کارخانه دارند و در برخی موارد مشکلاتی دارند، کمک کنیم، حتی در برخی محصولات جایزه صادراتی دهیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید جلوی واردات را بگیریم چرا که به این واسطه می‌توانیم زمینه اشتغال را هم فراهم کنیم، اظهار داشت: بسیاری از راه‌های مختلف را می‌توانیم در این زمینه بکار گیریم تا در حمایت از تولید ملی، زمینه‌های اشتغال هم فراهم شود.

عابدی همچنین یادآور شد: یکی از راه‌ها این است که مردم به این باور برسند و مصرف تولید داخلی برایشان افتخار شود،‌به عنوان مثال در مقطع تولیدات دارویی موقعیت خوبی داریم. مردم باید مطمئن شوند که داروهای تولید داخل از تمام فیلترهای استاندارد وزارت بهداشت عبور کرده و قابل اعتماد است.

وی در خاتمه با عنوان این مطلب که نباید علیه تولیدات داخلی تبلیغ شود، تصریح کرد: نباید مردم را تشویق کنند که داروهای وارداتی بخرند؛ لذا همه باید دست به دست هم دهند که انشاالله این هدف بزرگ (اقتصاد مقاومتی) محقق شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس