کد خبر 704341
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
سیل

معاون عملیات امداد و نجات با اعلام اینکه ۱۵ استان کشور از سوم تا هفتم فروردین درگیر سیل و آب‌گرفتگی بود،گفت:در این مدت به ۶ هزار و ۴۰۰ نفرخدمات امدادی ارائه شد.

به گزارش مشرق، شاهین فتحی با ارائه گزارش عملیات سیل و آب‌گرفتگی و برف و کولاک در کشور از سوم تا چهارم فروردین، گفت:  در این مدت ۱۵ استان ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین،کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان،هرمزگان و یزد  متاثر از سیل و آب‌گرفتگی بوده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات امدادی در ۱۱۸ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین استان‌های درگیر سیل و آب‌گرفتگی، عنوان کرد: بر این اساس ۶ هزار و ۴۰۰ تن از متاثران خدمات امدادی لازم را دریافت کرده و ۲ هزار و ۹۴۷ متاثر از سیل نیز اسکان اضطراری داده شدند.

فتحی با اشاره به نجات  ۶۸ متاثر از سیل و آب‌گرفتگی، گفت: بر این اساس ۴ نفر در روستای دشت پلنگ دشتی در استان بوشهر مفقود شدند.امدادگران ۱۵۹ تن را به مناطق امن منتقل کردند.

وی همچنین به رهاسازی ۵۵ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب اشاره و اظهار کرد: در این زمینه ۱۰۱ واحد مسکونی نیز از سیلاب با به‌کارگیری ۲۴ دستگاه موتور پمپ و لجن‌کش، تخلیه شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به توزیع ۱۷۰ دستگاه چادر و یک‌هزار و ۹۰۰ تخته پتو میان متاثران از سیل و آب‌گرفتگی، گفت:  به علاوه ٣٠٠ تخته موکت، ۵۰۰ ست شست‌وشو، ۲۲۵ شعله والور و فانوس، ۲۶ هزار و ۱۰۰قوطی انواع کنسرو، یک‌هزار و ۴۶۰ قرص نان، ۵۶۰ بطری آب معدنی، ۶۳۰ کیلوگرم برنج و ۱۲۶ کیلوگرم حبوبات نیز میان متاثران توزیع شده است.
وی افزود: امدادرسانی در استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان و فارس ادامه دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس