کد خبر 704328
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
ترامپ

بعد از آن‌که طرح رئیس جمهور جدید آمریکا برای جایگزینی طرح بیمه درمانی رئیس جمهور پیشین از دستور کار کنگره خارج شد، دونالد ترامپ شدیدا از هم‌حزبی‌هایش انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ضمن سرزنش هم‌حزبی‌هایش، شکست طرح جایگزین برای طرح خدمات درمانی «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین را، شکستی سخت در ابتدای ریاست جمهوری خود نامید.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ترامپ با انتقاد از جناح محافظه‌کار حزب جمهوری‌خواه خود، گفت دموکرات‌ها از این شکست دولت محافظه‌کار شاد شدند.

وی اعضای محافظه‌کار حزب جمهوری‌خواه را نه تنها مسئول شکست طرح جایگزین اوباماکِر دانست بلکه گفت گروه‌های تندروی جمهوری‌خواه تلاش‌ها برای جلوگیری از سقط جنین را تضعیف کردند در حالی که این مساله یکی از معیارهای جمهوری‌خواهان بود.

روز جمعه رأی گیری درباره لایحه خدمات درمانی پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که قرار بود جایگزینی برای لایحه مطرح در دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا موسوم به «اوباماکِر» باشد، منتفی شد.

رئیس جمهور آمریکا پس از آنکه مشخص شده بود این لایحه تعداد آراء لازم برای تصویب در کنگره را بدست نمی‌آورد، از رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواست تا این لایحه را از دستور کار کنگره خارج کند.

بنابراین جمهوری خواهان مجلس نمایندگان ایالات آمریکا بعد از ظهر جمعه، نتوانستند "لایحه جدید بیمه همگانی" را به تصویب برسانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس